[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

۲۰ طرح زیرساختی و صنعتی در سفر رئیس‌جمهور به استان فارس افتتاح می‌شود، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از بهره‌برداری ۲۰ طرح زیرساختی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با اعتبار هفت‌هزار و ۵۰۰میلیارد ریال هم‌زمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان فارس خبر داد و گفت: افزون بر این طرح‌ها که آماده بهره‌برداری است، عملیات اجرایی ناحیه تخصصی صنایع‌دستی شیراز و ۱۰ طرح زیرساختی نیز آغاز خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سیدمصطفی هاشمی در این‌باره افزود: این طرح‌ها شامل چهار طرح بزرگ صنعتی و ۱۶ طرح زیرساختی است که در شهرستان‌های استان آماده افتتاح و بهره‌برداری است. وی با بیان اینکه پنج طرح بزرگ صنعتی با سرمایه‌گذاری هفت‌هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۰۰ نفر آماده افتتاح است، گفت: این طرح‌ها شامل شرکت امیا پارس تولیدکننده پودر میکرونیزه با ظرفیت تولید ۲۰۰هزار تن در سال و اشتغال ۵۰ نفر با سرمایه‌گذاری هزارمیلیارد ریال در ناحیه صنعتی تنگ حنا نی‌ریز، شرکت ایمن جام الماس پارس با ظرفیت تولید سالانه سه‌هزار تن شیشه سکوریت و نشکن با اشتغال ۲۵ نفر و سرمایه‌گذاری ۵۰۰میلیارد ریال در شهرک صنعتی بزرگ شیراز است.
هاشمی اضافه کرد: شرکت دیرگداز مهر آریان با ظرفیت تولید سالانه ۱۲هزار تن فیوز منیزیت و سه‌هزار تن کلسینه تولید که مواد اولیه آجرهای نسوز هستند، با اشتغال ۵۵ نفر و سرمایه‌گذاری چهارهزار و ۵۰۰میلیارد ریال در شهرک صنعتی سروستان ۲ و شرکت لوله‌های صنعتی فراپایه دالین با ظرفیت سالانه ۱۲هزار تن انواع لوله کامپوزیت پلیمری و ظرفیت سالانه چهارهزار و ۸۰۰ تن اتصالات پلیمری با سرمایه‌گذاری هزارمیلیارد ریال و اشتغال ۷۰ نفر در شهرک صنعتی غیردولتی کامپوزیت سازه ماندگار در شهرستان سپیدان است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به آماده بودن ۱۶ طرح زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با اعتبار ۴۰۰میلیارد ریال گفت: همه این طرح‌ها در دولت سیزدهم اجرایی شده و آماده افتتاح است. هاشمی یادآور شد: احداث نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز، تکمیل شبکه فیبر نوری فاز پنج شهرک شیراز، تکمیل شبکه فشار متوسط داخل شهرک لار، اجرای شبکه توزیع آب و حفاظ پل جاده دسترس ناحیه صنعتی چنارشاهیجان، زیرسازی، روسازی، جدول‌گذاری، دال‌گذاری و احداث کانال هدایت سیلاب شهرک ارسنجان، تکمیل جدول‌گذاری و روسازی آسفالت فاز توسعه شهرک بزرگ شیراز، اجرای خط انتقال آب و شبکه توزیع آب فاز عملیاتی شهرک میمند و زیرسازی و جدول‌گذاری شهرک زرین‌دشت از مهم‌ترین این طرح‌ها هستند. وی اضافه کرد: افزون بر آن، هم‌زمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهور، عملیات اجرایی ۶ طرح زیرساختی با اعتبار هزارمیلیارد ریال نیز آغاز می‌شود. هاشمی از آغاز عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی نخستین شهرک تخصصی صنایع دستی کشور در شیراز خبر داد و گفت: این ناحیه صنعتی در اراضی به مساحت ۴۰ هکتار در شمال غرب شیراز ایجاد می‌شود. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس یادآوری کرد: ایجاد شهرک تخصصی صنایع دستی دارای مصوبه سال ۱۳۹۶ از هیئت وزیران است که پس از ۱۵ سال وقفه، پیگیری ایجاد آن از ابتدای سال ۱۴۰۱ در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گرفت و سرانجام با پیگیری‌ها و رایزنی‌های انجام شده در مجاورت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس شناسایی و استعلامات تأییدیه کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اخذ شد. وی عنوان کرد: این ناحیه صنعتی قابلیت استقرار بیش از ۳۰۰ واحد صنایع دستی در قالب غرفه‌ها و کارگاه‌های تولیدی با اشتغال بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر را خواهد داشت و افزون بر این ایجاد ناحیه صنعتی صنایع دستی در شیراز با توجه به پتانسیل‌ها و نقاط قوت کلان‌شهر شیراز در خصوص جاذبه‌های صنایع دستی و گردشگری نیز باشد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌ای افزون بر ۱۰هزار میلیارد ریال جهت اجرا و تکمیل زیرساخت‌های این ناحیه صنعتی هزینه شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی