[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

انتظار نداشتم زندگی ساده‌ام کتاب شود، روزنامه شیراز نوین

حاج جلال حاجی‌بابایی با اعلام اینکه هیچ‌گاه به کتابی شدن زندگی‌اش فکر نکرده بود، گفت: نمی‌دانستم و انتظار نداشتم که زندگی ساده و طبیعی ما و آنچه که از نظر من عادی بود، روزی تبدیل به کتاب شود. همین را از صدقه سری شهدایمان می‌دانم.
به گزارش ایرنا، حاج جلال حاجی‌بابایی درباره مشکلات در به خاطر سپردن خاطرات دفاع مقدس بعد از چند دهه، گفت: خاطرات تا حدودی توی ذهنم بود و جاهایی را که فراموش کرده بودم با کمک سؤال‌های جزئی نویسنده، تلاش می‌کردم تا به یاد آورم. خانوداه‌ام، همسرم، دخترم، خواهرم و پسرم حمیدرضا در این مورد خیلی کمک کردند؛ وگرنه من نه آن زمان و نه الآن هیچ وقت فرصت یادداشت‌برداری نداشتم. راوی کتاب حاج جلال با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه درباره یادداشت‌برداری برای بازگو کردن خاطرات جنگ، برنامه‌ریزی نکرده بود، ادامه داد: به فکرم نمی‌رسید که چیزی را یادداشت کنم؛ آن روزها تلاش می‌کردیم تا زندگی کنیم، اما فقر از یک طرف و صدام ملعون از طرف دیگر همه محاسبتمان را برای زندگی به هم ریخت؛ من کجا و تدوین کتاب زندگی کجا ...
حاجی‌بابایی درباره تبدیل روایت‌ها به کتاب و انتقال مفاهیم بیان کرد: خدا را شکر من و هم همه خانواده از کتاب راضی هستیم؛ به خصوص وقتی می‌بینم که کتاب با اقبال و استقبال خوبی مواجه شده است خدا رو شکر می‌کنم.
راوی کتاب حاج جلال با اعلام اینکه هیچ‌گاه به کتابی شدن زندگی‌اش فکر نکرده بود، توضیح داد: نمی‌دانستم و انتظار نداشتم که زندگی ساده و طبیعی ما و آنچه که از نظر من عادی بود، روزی تبدیل به کتاب شود؛ همین را از صدقه سری شهدایمان می‌دانم؛ وگرنه من کجا و تدوین کتاب زندگی کجا ...
او درباره تأثیر کتاب‌هایی که روایتی از دفاع مقدس است بر مخاطبان بیان کرد: تنها تأثیر این کتاب‌ها باید برای جوانان و نسل جدید باشد؛ آنها که الان در راحتی و آرامش زندگی می‌کنند و به نوعی طلبکار هستند؛ از زمین و زمان گلایه می‌کنند و فکر می‌کنند حقشان خورده شده است. در حالی که من و خانوده ام با وجود همه این اتفاقات همه تألمات و سختی که کشیده‌ایم هیچ وقت به خودمان اجازه چنین حقی نمی‌دهیم و هر آنچه که از دست داده‌ایم و سختی‌ها و مصیبت‌هایی را که کشیده‌ایم در راه خدا و کشور عزیزم ایران اسلامی می‌دانیم و جز آن به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی