[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

پانتومیم یکی از رشته‌های مهجور تئاتر ماست، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، کارگردان نمایش امپراتور گفت: پانتومیم یکی از رشته‌های مهجور در کشور ماست و برگزاری رویدادهایی مانند جشنواره زنجان شاید بتواند آن را وارد شاخه‌های پرکارتر نمایش کند.
مرجان خورسند با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های تخصصی به‌ خصوص در شاخه‌های مهجوری مثل پانتومیم می‌تواند آن را به حوزه نمایش‌های پرکارتر تبدیل کند.
وی در مورد فعالیت‌های خود در عرصه پانتومیم گفت: به‌عنوان مربی تئاتر که سال‌ها با نوجوانان به‌ خصوص دانش‌آموزان مقطع دبیرستان کار کرده‌ام، بارها در زمینه پانتومیم نمایش‌هایی را روی صحنه برده‌ام و هنرجویانم در مسابقات دانش‌آموزی اجرا داشته‌اند.
این هنرمند ادامه داد: پانتومیم یکی از رشته‌های مهجور در کشور ماست و برگزاری رویدادهایی مانند جشنواره زنجان شاید بتواند آن را وارد شاخه‌های پرکارتر نمایش کند.
خورسند که در بخش تجربه‌های پویا این جشنواره شرکت کرده است، درباره این بخش توضیح داد: بخش تجربه‌های پویا به آثاری اختصاص یافته است که از جنس کارهای با سبک اجرایی نو و بازیگران نوخلاق هستند؛ ایده تفکیک این بخش، جدید بود و به نظر ناشی از نگاه موشکافانه دبیر جشنواره، ساسان قجر است؛ به‌ شخصه باید برای این دقت نظر و توجه حرفه‌ای به او تبریک بگویم.
خورسند درباره موضوع نمایش «امپراتور» نیز گفت: نمایش ما پیرامون مسئله کرونا می‌چرخد؛ بدون کلام و با حرکات دست و صورت شکل گرفته است. این هنرمند ادامه داد: در این نمایش پنج بازیگر داریم؛ دو بازیگر آقا و سه بازیگر خانم روی صحنه هستند؛ نزدیک یک ماه تمرین کرده‌ایم و از آنجایی که کلام نداشت، کار به سرعت پیش رفت و اکنون آماده اجرا در جشنواره زنجان هستیم. این کارگردان تئاتر در تکمیل صحبت‌هایش گفت: ایده این نمایش در اوج کرونا شکل گرفته بود، حتی یک بار هم تمرین آن را شروع کردیم، اما به کیفیت لازم برای اجرا نرسیدیم؛ پس از وقفه‌ای که داشتیم با پرداخت دقیق‌تر، کار را برای جشنواره پانتومیم شروع کردیم و به سرعت پیش رفتیم. 
نمایش «امپراتور» به نویسندگی رضا فقیهی و کارگردانی مرجان خورسند از تهران، سه‌شنبه 18 مهر در دومین روز از دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان روی صحنه رفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی