[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

چای‌خورها کنترل بهتری بر قندخون خود دارند، روزنامه شیراز نوین

محققان می‌گویند نوشیدن روزانه چای سیاه ممکن است به متعادل کردن سطح قند خون و جلوگیری از دیابت نوع ۲، کمک کند.
به گزارش مشرق، این پیام اصلی یک مطالعه جدید است که به بررسی عادات نوشیدن چای و خطر ابتلا به دیابت در میان مردم چین پرداخته است.
افرادی که هر روز چای سیاه می‌نوشند در مقایسه با افرادی که هرگز چای نمی‌نوشند، ۵۳ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به پیش دیابت و ۴۷ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ بودند. پیش‌دیابت به سطوح قند خونی اطلاق می‌شود که بالاتر از حد طبیعی است، اما آن‌قدر بالا نیست که هنوز دیابت نامیده شود.
چای سیاه یک چای قدیمی از چین است که فرآیند تخمیر گسترده‌ای را پشت سر گذاشته است و سرشار از باکتری‌های سالم یا پروبیوتیک هایی است که ممکن است سلامت روده را بهبود بخشد.
دکتر «تانگجی وو»، استادیار دانشکده پزشکی آدلاید استرالیا و نویسنده این مطالعه، گفت: گزارش شده است که چای اثرات مطلوب متعددی دارد که به کاهش التهاب و اکسیداسیون مضر و بهبود حساسیت به انسولین کمک می‌کند.
برای این مطالعه، محققان از ۱۹۲۳ بزرگسال ۲۰ تا ۸۰ ساله ساکن چین پرسیدند که چقدر چای می‌نوشند و چه نوع چای سبز، سیاه، یا نوع دیگری را ترجیح می‌دهند؛ محققان سپس فراوانی و نوع چای را با سطوح قند خون یا گلوکز در ادرار، مقاومت به انسولین و وضعیت گلیسمی مقایسه کردند.
به طور کلی، افرادی که روزانه چای می‌نوشیدند در مقایسه با افرادی که هرگز چای نمی‌نوشیدند، ۱۵ درصد کمتر در معرض خطر پیش دیابت و ۲۸ درصد کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ بودند؛ این فواید در میان افرادی که روزانه چای سیاه می‌نوشیدند، آشکارتر بود.
وو گفت: مطالعه ما برای اولین بار نشان داد که نوشیدن چای با افزایش دفع گلوکز ادراری مرتبط است که ممکن است به مزایای قند خون آن نیز کمک کند.
افراد مبتلا به دیابت از شر گلوکز اضافی از طریق ادرار خود خلاص نمی‌شوند، بنابراین سطح قند خون می‌تواند افزایش یابد، اما به نظر می‌رسد افرادی که به طور منظم چای سیاه می‌نوشند، میزان قند خون در ادرارشان افزایش قابل‌توجهی دارد.
همچنین نوشیدن چای مقاومت به انسولین را بهبود می بخشد؛ افراد مبتلا به دیابت انسولین تولید نمی‌کنند یا به اثرات آن مقاوم هستند و انسولین برای تنظیم سطح گلوکز خون مورد نیاز است.
وو تأکید کرد: به‌عنوان یک رویکرد ایمن و ارزان، افراد در معرض خطر دیابت نوع ۲ به طور کلی باید به نوشیدن چای تشویق شوند.
اما وو هشدار داد که قبل از نتیجه‌گیری در مورد اینکه چای سیاه چگونه بر خطر دیابت تأثیر می‌گذارد، به مطالعات بیشتری نیاز است؛ اکنون محققان در حال انجام مطالعه‌ای هستند که به بررسی فواید چای سیاه بر کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌پردازد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی