[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

پروژه‌های سلامت‌محور افتتاح شدند و به بهره‌برداری رسیدند ، روزنامه شیراز نوین

در دومین روز از سفر استانی ریاست‌جمهوری و هیئت دولت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده هیئت دولت در شهرستان داراب، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دولت‌آباد و آزمایشگاه مرکزی الزهرا(س) شهرستان داراب به بهره‌برداری رسید و پروژه در حال ساخت بیمارستان 160 تختخوابی داراب نیز مورد بازدید قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دولت‌آباد با ۵۰۰ مترمربع زیربنا، چهار روستا زیرمجموعه و سه‌هزار و 250 نفر جمعیت تحت پوشش در 27 کیلومتری شهرستان داراب قرار دارد و با دارا بودن بخش‌های تزریقات، اتاق احیا، مراقب سلامت، پزشک، مامایی و داروخانه، به مراجعان خدمات پرستاری، مامایی و پزشکی سطح یک ارائه می‌دهد. افتتاح آزمایشگاه مرکزی الزهرا(س) شهرستان داراب دیگر برنامه سفر وزیر بهداشت و هیئت همراه بود که با زیربنای ۵۹۰ مترمربع و اعتبار بیش از پنج‌میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. وزیر بهداشت همچنین در سفر استانی دیروز، از پروژه در حال ساخت بیمارستان 160 تختخوابی داراب بازدید کرد.
وزیر بهداشت در آیین بهره‌برداری از بیمارستان حضرت امام حسین(ع) فسا
همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به شهرستان فسا و در آیین بهره‌برداری از بیمارستان حضرت امام حسین(ع) این شهرستان که طی ارتباط تصویری با رئیس‌جمهور، به صورت هم‌زمان با بیمارستان شهدای رستم انجام شد، تولید محصولات سلامت‌محور را در کنار توسعه خدمات درمانی، نیازمند تلاش مضاعف خواند. دکتر «بهرام عین‌اللهی» در این آیین که صبح دیروز، بیست و یکم مهر 1402 برگزار شد، با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه سلامت و در شاخص‌هایی نظیر امید به زندگی، سلامت مادران، نوزادان و کودکان، همچنین پیشرفت‌های پزشکی و علمی در تمامی زمینه‌ها، این دستاوردها را نمودی از انقلاب شکوهمند اسلامی دانست. بیمارستان آموزشی تخصصی و فوق تخصصی 184 تختخوابی حضرت امام حسین(ع) با اعتباری به ارزش فعلی 1000میلیارد تومان، با زیربنای ۱۶هزار مترمربع، در چهار طبقه با هشت بخش تخصصی و ۶ اتاق عمل مجهز، دیروز به بهره‌برداری رسید. افتتاح فاز اول ۲۰ تختی مرکز همودیالیز رحمت بیمارستان دکتر شریعتی با ۴۲ تخت و با مشارکت خیرین سلامت حاج اصغر محبی‌نژاد، حاج حسین اله‌دادی و امیررضا دری و با مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بنیاد علوی با اعتباری به ارزش فعلی ۲۱میلیارد تومان به متراژ 1400 مترمربع در دو طبقه با ظرفیت طبقه همکف 20 تخت و طبقه اول 22 تخت، افتتاح ساختمان معاونت بهداشت، مرکز آموزش بهورزی و زنجیره سرما دانشگاه با اعتباری به ارزش فعلی 70میلیارد تومان با زیربنایی به متراژ 4300 مترمربع؛ افتتاح دانشکده و سلامتکده طب ایرانی با اعتباری به ارزش فعلی ۲۸میلیارد تومان با زیربنایی به متراژ 1800 مترمربع و افتتاح دو پایگاه اورژانس جاده‌ای فدشکویه و دشت خانگلی، با اعتبار به ارزش فعلی 5میلیارد تومان و هرکدام به متراژ 200 مترمربع زیربنا، دیگر پروژه‌هایی بود که دیروز با حضور وزیر بهداشت در فسا به بهره‌برداری رسید.
بازدید معاون رئیس‌جمهور از بیمارستان روان‌پزشکی ابن سینا
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «انسیه خزعلی» معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده به همراه «زهرا یقطین» مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس، صبح دیروز از بیمارستان روان‌پزشکی ابن سینا بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه ارائه خدمات به بیماران در این مرکز آموزشی درمانی قرار گرفت.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در بازدید از مرکز آموزشی درمانی روان‌پزشکی ابن سینا، در بخش‌های فوریت‌های زنان و بستری زنان حضور یافت و در گفت‌وگو با پزشکان و پرستاران، چگونگی ارائه خدمات به بیماران سرپایی و بستری را جویا شد. همچنین دکتر «انسیه خزعلی» در بازدید از بیمارستان ابن سینا، با بیماران بستری در این مرکز آموزشی درمانی گفت‌وگو کرد.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در این بازدید، ضریب اشغال تخت، میزان پذیرش بانوان مبتلا به بیماری‌های اعصاب و روان، چگونگی ارائه خدمات و وضعیت فضای فیزیکی این مرکز آموزشی درمانی را مورد بررسی قرار داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی