[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

مصوبات پیشنهادی سفر دوم رئیس‌جمهور سه برابر شد، روزنامه شیراز نوین

 استاندار فارس گفت: بیش از سه برابر مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور به استان فارس برای سفر دوم پیشنهاد شده که امیدواریم مورد تأیید دولت قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، محمدهادی ایمانیه شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری استان فارس که با حضور رئیس‌جمهور و شماری از اعضای هیئت دولت سیزدهم برگزار شد، گفت: تسهیلات ۱۱ برابری نسبت به سفر اول آیت‌الله رئیسی برای سفر دوم پیشنهاد شده است.
وی ادامه داد: در دولت سیزدهم ۱۰۳ نقطه حادثه‌خیز استان فارس بهسازی شده است. استاندار فارس گفت: این اراده در سطح استان وجود دارد که وضعیت نامناسب بافت تاریخی شهر شیراز از وضعیت نامناسب کنونی درآید؛ البته با توجه به حفظ و احیای میراث فرهنگی و تاریخی ارزشمندی که در دل این منطقه وجود دارد.
وی اظهار کرد: در سفر کنونی رئیس‌جمهور به استان فارس، پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، خدماتی و بهداشتی بسیاری افتتاح شد و در اختیار اهالی فارس قرار گرفت.ایمانیه افزود: شیراز کتابخانه مرکزی ندارد و اگر مورد قبول ریاست‌جمهوری قرار گیرد که بخشی از بودجه ساخت این مجموعه تأمین شود، این آمادگی نیز وجود دارد که نیمی از اعتبارات ساخت کتابخانه مرکزی شیراز در استان فارس تأمین شود. وی در پایان از آیت‌الله رئیسی درخواست کرد که مجوز مولدسازی به استان داده شود تا به واسطه آن بخش اعظم پروژه‌های نیمه‌تمام فارس تکمیل شود و در اختیار مردم قرار گیرد. نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز نیز در ادامه این نشست، با اشاره به وضعیت بافت تاریخی و قدیمی شیراز گفت: اقداماتی اخیراً با تلاش مدیریت شهری شیراز و دستگاه‌های متولی انجام شده و کلنگ‌زنی خط چهار مترو شیراز که روز ۲۱ مهرماه در سفر هیئت دولت به این استان انجام شد، دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) را تسهیل خواهد کرد.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام درخواست سامان‌دهی و بهسازی بافت قدیم شیراز را با توجه به حفظ میراث فرهنگی ارزشمند موجود در این منطقه مطرح کرد. در این نشست به جز مدیران ارشد استان فارس، تعدادی از سرمایه‌گذاران و استان فارسی‌های مقیم کشورهای عربی نیز حضور داشتند و بخشی از درخواست‌های خود را با رئیس‌جمهور مطرح کردند. جلسه شورای اداری استان فارس در دومین روز سفر دوم استانی رئیس‌جمهور به این استان برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی