[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

امام‌جمعه شیراز: مردم با استقبال از رئیس‌جمهور، از دولت قدردانی کردند، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز، ضمن تشکر ویژه از مردم نجیب، اصیل و بافرهنگ فارس و شیراز به دلیل حضور پرشور در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور گفت: مردم با این استقبال، مراتب قدرشناسی و قدردانی خود را از دولتی که قصدش خدمت است، ابراز کردند.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، در خطبه‌های نمازجمعه شیراز افزود: بنده به عنوان یک شهروند اهل این استان باید از مجموعه دولت و ریاست‌جمهوری برای تلاش‌هایی که فرمودند و خدماتی که در طول این مدت انجام داده‌اند و از سفر این بزرگواران به استان و شنیدن درددل‌های مردم و تلاش‌هایی که بایستی برای حل مشکل مردم در ادامه این راه انجام‌ گیرد، تشکر کنم.
او ادامه داد: ما می‌دانیم که با توجه به محدودیت‌ها نمی‌شود همه مسائل را حل کرد، اما وقتی مدیرانی واقعاً قصد خدمت دارند و صمیمانه پای مردم می‌ایستند، باید تشکر کنیم و با آنها همراه باشیم.
وی، با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در آرامگاه حافظ افزود: پنجشنبه‌شب آیت‌الله رئیسی قبل از سخنرانی به رغم سنگینی و تراکم برنامه‌های سفر، بدون خستگی پای صحبت تولیدکنندگان صنایع دستی ایستاد و سخن آنها را شنید.
امام‌جمعه شیراز افزود: در این سفر در بحث خدمات عمرانی دولت بزرگ‌ترین پروژه آزادراهی کشور که بیش از ۲۰۰ کیلومتر آزادراه است، به بهره‌برداری می‌رسد که این کار عظیمی است که به برکت این سفر شکل گرفت. آیت‌الله دژکام افزود: این یک کار بزرگ و ارزشمند است، اما یک پیوست فرهنگی خورد که ده‌ها برابر آنچه از جهت مالی و مادی برای استان برکت داشت، این پیوست فرهنگی کار را بالا برد و آن اینکه رئیس‌جمهور محترم این بزرگ‌راه را از اصفهان تا شیراز و بوشهر به نام مبارک حضرت احمد بن ‌موسی شاهچراغ(ع) نام‌گذاری کرد. وی ادامه داد: با این نام‌گذاری معنی پیوست فرهنگی را در اینجا متوجه شدم؛ چون برخی مواقع چیزهایی را می‌گوییم پیوست فرهنگی که اثرگذار نیست؛ اما یک نام‌گذاری گاهی تحول ایجاد می‌کند.
او اظهار کرد: در بخش علمی و فرهنگی می‌دانید فارس در زمینه سند مهندسی فرهنگی، برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور اولین استان بود که به دست ریاست‌جمهوری در سفر قبل رونمایی شد. در این سفر هم سند دیگری را برای فارس که مهد علم و فرهنگ است، رونمایی کردیم که باز هم جزء اولین‌های سطح کشور است و آن نقشه جامع علمی استان است که با حضور ریاست‌جمهوری رونمایی شد و امیدواریم عنایت بیش از پیش ریاست‌جمهوری را هم در اجرایی شدن برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی شاهد باشیم. امام‌جمعه شیراز افزود: دیروز هم رئیس‌جمهور در حرم مطهر قول دادند که این موضوع را مدنظر قرار می‌دهند و برای نقشه جامع علمی هم به عنوان استانی که رهبر معظم فرمودند در قله است، مسلماً باید توجه ویژه‌ای شود. نمازگزاران شیراز پس از اقامه نمازجمعه این هفته شیراز هم‌زمان با دیگر نقاط کشور در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین و جبهه مقاومت راهپیمایی کردند. این مراسم از محل اقامه نمازجمعه شیراز آغاز شد و تا چهارراه پیروزی ادامه داشت.
نمازگزاران در این راهپیمایی شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را در حمایت از مردم فلسطین سر دادند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی