[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تخصیص سرانه یک‌میلیارد تومانی به انجمن‌های فرهنگی و هنری استان‌ها، روزنامه شیراز نوین

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت انجمن‌های هنری خبر داد و گفت: به انجمن‌های نمایشی، موسیقی و هنرهای تجسمی در ۳۱ استان سرانه یک‌میلیارد تومانی اختصاص پیدا کرد.
به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی ۲۰ مهرماه در مراسم بزرگداشت یادروز حافظ با حضور رئیس‌جمهور و هیئت دولت در آرامگاه حافظیه، گفت: در کنار مقبره معلم بزرگ قرآن حافظ شیرازی، از خداوند متعال برای پیروزی جبهه مقاومت نصرت درخواست داریم و امیدواریم شاهد زوال رژیم صهیونیستی به صورت کامل باشیم تا به امامت رهبر معظم انقلاب نماز را در مسجدالاقصی برپا کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شعار دولت مردمی، عدالت فرهنگی بوده است، اظهار کرد: در دو سال فعالیت دولت سیزدهم تلاش بر رشد و توسعه فرهنگی و هنری استان‌های کشور متناسب با استحقاق آنها داشتیم و اکنون شاهد به بار نشستن اهداف در همه بخش‌ها هستیم. وی با بیان اینکه دوره رونق فرهنگ و هنر در کشور آغاز شده است، افزود: در سفر اول هیئت دولت به استان فارس با ابتکار و پشتیبانی نماینده ولی‌فقیه استان سند مهندسی فرهنگی استان رونمایی شد و برای اجرای اسناد مهندسی در ۱۲ استان کشور به خصوص استان فارس اعتبار ویژه‌ای قائل شدیم‌ که در این راستا ۳۰میلیارد تومان در اختیار شورای فرهنگ عمومی استان فارس قرار خواهد گرفت. اسماعیلی تصریح کرد: برای انجمن‌های نمایشی، موسیقی و هنرهای تجسمی در ۳۱ استان سرانه یک‌میلیارد تومانی برای هر انجمن اختصاص دادیم و به اهالی هنر و شعر فارس اعلام می‌کنیم برای انجمن‌های ادبی نیز این میزان اعتبار تخصیص یافته و برای همه انجمن‌های ادبی در کشور با مدیریت قرارگاه شهید آوینی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص اعتبارات در حال انجام است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر تحول در سینمای استان‌های کشور، بیان کرد: بعد از سال‌ها، ۱۸۰میلیارد تومان به دفاتر انجمن سینماهای جوان استان‌ها برای تربیت نسل نو مبنی بر اصول انقلاب اسلامی اختصاص پیدا کرده است. وی ادامه داد: همه اقدامات برای تربیت، آموزش و شکل‌گیری نسل جدیدی از هنرمندان با صلاحیت برای استفاده از ابزار هنر برای ‌رساندن پیام تمدن ایرانی اسلامی به جهانیان است. 
اسماعیلی با اشاره به اینکه دیپلماسی فرهنگی و هنری در کنار سیاست همسایگان در حال اجراست، گفت: هفته‌های فرهنگی مشترک با کشورهای دوست و هم‌جوار برگزار می‌شود؛ چراکه مرزهای فرهنگی ایران بزرگ را خیلی فراتر از جغرافیای سیاسی فعلی می‌دانیم و شاهد حضور اثرات هنر و فرهنگ متعالی ایران در کشورهای دیگر هستیم. وزیر فرهنگ و ارشاد در پایان سخنان خود به تشریح سبقه استان فارس در تاریخ و تمدن ایران زمین پرداخت و افزود: استان فارس به خصوص شهر شیراز با همه داشته‌های تمدنی، فرهنگی و میراثی خود باعث افتخار است و اصحاب فرهنگ و هنر استان پیشتاز همه عرصه‌ها 
هستند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی