[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

توسعه شبکه فاضلاب در شمال فارس، روزنامه شیراز نوین

آیین بهره‌برداری از طرح فاضلاب شهر آباده در شمال استان فارس با حضور وزیر نیرو انجام شد. در آخرین روز از سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت سیزدهم به استان فارس، طی مراسمی با حضور وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران، طرح شبکه جمع‌آوری، خط انتقال و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آباده در شمال استان فارس در مدار بهره‌برداری قرار گرفت. علی‌اکبر محرابیان وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران که در حاشیه آخرین روز از  سفر ۳روزه رئیس‌جمهور و هیئت دولت، به منظور افتتاح دو طرح فاضلاب شهری و روستایی به شهرستان‌های شمالی استان رفته بود، طی آیین گشایشی که با حضور رحیم زارع نماینده مردم شهرستان‌های آباده، خرم‌بید، بوانات و سرچهان در مجلس شورای اسلامی، علی‌جان صادق‌پور مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس، تنی چند از مدیران صنعت آب و برق استان، امام‌جمعه، میثم خداداد فرماندار و جمعی از مسئولان محلی شهرستان آباده برگزار شد، ضمن  قدردانی از عوامل اجرای این طرح زیست‌محیطی عظیم، گفت: فعالیت‌ها نشان از آن دارد که در راستای توسعه طرح‌های فاضلاب در استان فارس، کارهای بزرگی صورت گرفته است و فعالیت‌های خوبی نیز در راستای افزایش سرانه بهره‌مندی از طرح‌های فاضلاب شهری و روستایی در این استان در حال پیگیری و انجام است. وی با اشاره به اینکه رویکرد وزارت نیرو در دولت سیزدهم افزایش سرانه بهره‌مندی ملی از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و روستایی است، گفت: مجدانه پیگیر طرح‌های مطالعاتی در همین خصوص در سراسر کشور هستیم. 
علی‌جان صادق‌پور مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس هم در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و گفت: بسیار خرسندیم که حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی ما در شرکت آبفا استان فارس و حمایت‌های بی‌دریغ مسئولان دولت سیزدهم، به ویژه وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و استاندار فارس، در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت سیزدهم گشایش می‌یابد و امروز لبخند رضایت مردم شهیدپرور آباده که ۴۲۰ شهید والاقدر را نثار انقلاب و ایران اسلامی نموده‌اند و بی‌تردید رضایت خداوند را نیز در پی دارد، بزرگ‌ترین پاداش برای ماست. وی در همین راستا اضافه نمود؛ شرکت آبفا استان فارس پس از تحقق تعهدات خود مبنی بر اجرای کامل مصوبات دور اول سفر بابرکت رئیس‌جمهور به این استان، با آماده نمودن ۳ طرح فاضلاب و ۵ طرح تأمین آب شرب و همچنین آغاز عملیات احداث مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهر فیروزآباد با ظرفیت تصفیه ۱۱۰۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز به استقبال رئیس‌جمهور و هیئت دولت مردمی ایران قوی در دور دوم سفر به استان فارس رفته است. وی با اشاره به اقدامات گسترده شرکت آبفا استان فارس در حوزه فاضلاب گفت: در دو سال اخیر ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب ۴۷ درصد افزایش داشته و از نظر تعداد تصفیه‌خانه ۵۷ درصد رشد و از نظر جمعیت بهره‌مند ۴۶ درصد افزایش داشته‌ایم. 
دکتر صادق‌پور در ادامه به برنامه‌های آینده آبفا استان در راستای جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نیز گفت: بنا داریم در دوساله آینده ۴۳ درصد به ظرفیت تصفیه، ۳۲ درصد به جمعیت بهره‌مند و ۸۲ درصد رشد در تعداد تصفیه‌خانه برسیم. مدیرعامل آبفا استان فارس در تشریح طرح فاضلاب شهر اقلید نیز چنین گفت: این طرح بزرگ زیست‌محیطی شامل: بهره‌برداری از فاز اول طرح فاضلاب شهر آباده، شامل مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت تصفیه 10هزار مترمکعب در شبانه‌روز و اجرای 113هزار متر شبکه جمع‌آوری فاضلاب با صرف اعتباری قریب به 10هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی می‌باشد که امیدوارم گشایش آن بر این مردم شهیدپرور مبارک و منشأ اثرات خیر باشد. 
لازم به توضیح است، شهر آباده مرکز شهرستانی با همین نام‌ در شمال استان فارس است. شهر آباده با جمعیتی قریب به ۷۰هزار نفر، در فاصله ۲۶۰ کیلومتری مرکز استان فارس واقع گردیده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی