[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

واگذاری نمادین یک قطعه زمین در روستای گیاه‌زار شهرستان شیراز ، روزنامه شیراز نوین

ساخت مسکن ملی در استطاعت خانوارهای این دهک‌هاست 
با حضور غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، یک قطعه زمین نهضت ملی مسکن به مساحت 25 هکتار در روستای گیاه‌زار شهرستان شیراز برای واگذاری به متقاضیان آماده‌سازی شد. در همین راستا 5 هزار قطعه زمین نهضت ملی مسکن برای تحویل به متقاضیان در کشور آماده‌سازی می‌شود.
به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، غلامرضا صالحی در این مراسم از آمادگی بنیاد مسکن برای واگذاری 30 هزار قطعه زمین در مناطق روستایی تا دهه فجر امسال برای شتاب‌بخشی به طرح‌های نهضت ملی مسکن خبر داد.
صالحی عنوان کرد: لازم است در برنامه‌ریزی‌ها به موضوع روستا توجه شود. در برنامه هفتم توسعه به موضوع روستا‌ها توجه نکرده‌ایم و برنامه‌ها پاسخ‌گوی نیازهای روستایی نیست. ضمن اینکه بنیاد پیشنهاد هوایی را ارائه کرده‌ایم که امیدواریم مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گیرد. 
وی با بیان اینکه حدود پنج میلیون و ٣٧٧ واحد مسکونی روستایی سرشماری شده است، گفت: طرحی از سال ٨۴ در دستور کار قرار گرفته که تاکنون ٢ میلیون و ٩٠٠ واحد مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: در ۵٣ درصد از مسکن‌های روستایی کار مقاوم‌سازی تمام شده و به روستاییان تحویل داده شده است. 
لازم به ذکر است، یک واحد نمادین طرح نهضت ملی مسکن در شهرک نشاط به صورت وبینار و شهر صدرا پروژه ماهور با حضور دکتر رئیسی رئیس‌جمهور، صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، حمیدی مدیرکل بنیاد مسکن فارس، حجت‌الاسلام و المسلیمن نجفی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه بنیاد مسکن فارس، مدیران کل ستاد مرکز، معاونان استان و جمعی از مسئولان افتتاح و کلید واحد مسکونی تحویل متقاضی گردید.
در ادامه برخی مسئولان کشوری وزارت راه و شهرسازی به همراه مدیران وزارت کشور و مسئولان استانی بنیاد مسکن استان فارس از طرح مسکونی نشاط سلطان‌آباد شیراز بازدید کردند. نشاط پیشتاز در اجرای مسکن شهری توسعه یافته ارزیابی شده است.
سید علیرضا حمیدی مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس نیز در حاشیه این بازدید با بیان گزارشی از اجرای طرح‌های تأمین مسکن شهری در استان فارس اظهار داشت: راهبرد‌های مختلفی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) طراحی شده است؛ از جمله این راهبرد‌ها این است که ساخت و ساز فعلی مسکن که توسط بخش خصوصی سالانه بین ۳۲۰ تا ۳۵۰ هزار واحد است، ارتقا پیدا کند. تحریک تقاضا در بافت فرسوده شهری از دیگر راهبردها برای ساخت مسکن شهری است. در شرایط فعلی بیش از ۱۴۴ هزار هکتار بافت فرسوده مصوب در شهرها شناسایی شده که این‌ها مسائل ویژه‌ای از جمله ناپایداری را در شهرها به همراه دارد. توسعه مسکن شهری در این مناطق به تقاضای طیف وسیعی از جمعیت شهری پاسخ می‌دهد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس در ادامه گفت: طرح‌هایی مانند نهضت ملی مسکن، ساخت واحدهای مسکونی برای دهک‌های اول تا سوم و در استطاعت خانوارهای این دهک‌هاست که مقرر شده این بخش با حداکثر حمایت دولت ساخته شود و نقطه کانونی آن طرح نهضت ملی مسکن است.
سید علیرضا حمیدی مدیرکل بنیاد مسکن فارس در برنامه‌ای سه‌ساعته از سایت شهرک نشاط سلطان‌آباد دیدن کرد و در نشست با کارکنان دفتر کارفرما مستقر در سایت، این پروژه مسکونی را نمونه کاملی از تأمین مسکن استاندارد شهری دانست.
به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، حمیدی در این برنامه بازدید که نماینده پیمانکاران اجرای دستمزدی سازه سایت ۱۴۸ و ۷۰۰ واحدی نهضت ملی شهرک نشاط نیز حضور داشتند، موانع و مشکلات در فازهای مختلف را مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار داد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس، پیشبرد طرح‌های تأمین مسکن شهری با بهره‌گیری از توان نهضت ملی مسکن در شیراز و شهرهای مختلف را فرصتی برای خانه‌دار شدن طیف وسیعی از جمعیت این کلان‌شهر و سایر شهرهای استان فارس دانست. حمیدی مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس در حاشیه این بازدید، با بیان اینکه طرح‌های نهضت ملی مسکن در ۱۱۰ شهر استان فارس اجرایی شده است، اظهار کرد: زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها در ۲۶ شهر در محدوده راه و شهرسازی لارستان و ۸۴ شهر در محدوده راه و شهرسازی فارس در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.
حمیدی با بیان اینکه ۱۹۰ هزار و ۲۶۸ متقاضی در طرح‌های نهضت ملی مسکن استان فارس نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: ۳۷ هزار و ۱۴۴ متقاضی در محدوده شهرستان لارستان و ۱۵۳ هزار و ۱۲۴ متقاضی در سایر مناطق استان فارس در این طرح تاکنون نام‌نویسی کرده‌اند.
او ادامه داد: برای ۱۵ هزار و ۳۶۷ متقاضی تاکنون پروژه و زمین مناسب اختصاص یافته و طرح‌های نهضت ملی مسکن با مشارکت این متقاضیان آغاز شده است. هفت هزار و ۱۳۹ متقاضی در بانک‌های عامل حساب بانکی افتتاح کرده‌اند و زمینه دریافت تسهیلات برای آنان فراهم شده است.
وی با بیان جزئیات بیشتری از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس گفت: از بین متقاضیانی که طرح نهضت ملی مسکن را آغاز کرده‌اند، ۵۶ متقاضی طرح را به پایان رسانده‌اند، ۸۰ واحد در مرحله نازک‌کاری است، ۲ هزار و ۱۷۷ واحد در مرحله سفت‌کاری و اجرای سقف و ۳ هزار و ۳۶۳ واحد در مرحله اسکلت است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس افزود: استان فارس در نهضت ملی مسکن در سطح کشور شاخص‌ساز است؛ یک هزار و چهار واحد مسکن ملی نیز با بهره‌گیری از تسهیلات و آورده متقاضیان در این استان اکنون در مرحله اجرای زیرساخت و فونداسیون است. سایت ۷۰۰واحدی در قالب ۱۹ بلوک بلندمرتبه با سازه صنعتی قالب تونلی و بنیادساز احداث می‌گردد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی