[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بهره‌مندی ۱۵۰۰ واحد صنعتی از نعمت گاز، روزنامه شیراز نوین

از آغاز به کار دولت سیزدهم از مرداد 1400 تا مرداد 1402، یک هزار و 506 واحد صنعتی در استان فارس از نعمت گاز بهره‌مند شدند که با احتساب این تعداد، مجموع واحدهای صنعتی گازدار در استان به بیش از 7 هزار صنعت می‌رسد.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت ملی گاز ایران، علی‌اکبر میدان‌شاهی، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های گازرسانی استان که با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، نماینده مردم لامرد و مهر و جمعی از مسئولان در پالایشگاه پارسیان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق، افزود: در این بازه زمانی 4 شهر و 238 روستا نیز از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.
وی ادامه داد: جذب بیش از 127 هزار مشترک، نصب بیش از 65 هزار و 800 علمک و اجرای بیش از 3 هزار 200 کیلومتر شبکه گاز، عملکرد شرکت گاز استان فارس از آغاز شروع دولت سیزدهم تا پایان مردادماه سال جاری بوده است.
به گفته میدان‌شاهی، تاکنون در مجموع 119 شهر، دو هزار و 439 روستا و 7 هزار و 160 واحد صنعتی از نعمت گاز برخوردار بوده‌اند؛ ضمن اینکه تعداد مشترکین به یک میلیون و 725 هزار و 286 مورد رسیده، 921 هزار و 728 علمک نصب شده و 34 هزار و 787 کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس درباره توسعه گازرسانی در سطح استان در قبل از انقلاب اشاره و بیان کرد: در آن بازه زمانی، تنها یک شهر و یک روستا از نعمت گاز بهره‌مند بودند، سه ایستگاه احداث شده و میزان شبکه‌گذاری 429 کیلومتر و نصب انشعاب 54 هزار و 43 مورد بوده است. ضمن اینکه تعداد مشترکین حدود 52هزار مورد بوده است.
وی در ادامه سخنان خود، به عملکرد این شرکت در استان سیستان و بلوچستان به‌عنوان استان معین اشاره کرد و اظهار داشت: از آغاز به کار این شرکت از سال 1390 در این استان، گازرسانی به 2 شهر اسماعیل‌آباد و خاش و 120 روستا انجام شده و 30 هزار انشعاب نیز در شهرهای زاهدان (12 هزار) و خاش (18 هزار) نصب شده و در حال اجراست.
میدان‌شاهی در پایان، تصریح کرد: همچنین گازرسانی به 4 شهر میرجاوه، ریگ ملک، نوک‌آباد و ده رئیس نیز از دیگر اقدامات شرکت گاز استان فارس بوده که در دست اجراست.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی