[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تعمیر اساسی توربین در مرکز انتقال نفت گچساران، روزنامه شیراز نوین

رئیس واحد مهندسی مکانیک منطقه فارس، از انجام تعمیرات اساسی توربین شماره 12 مرکز انتقال نفت گچساران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه فارس، شهرام اسدی رئیس واحد مکانیک منطقه گفت: با تلاش واحد مکانیک منطقه فارس، تعمیر اساسی توربین شماره 12 و رفع اشکال حرارت بالای توربین و بهبود وضعیت انتقال مواد نفتی در مرکز انتقال نفت گچساران انجام شد.
اسدی افزود: با توجه به اینکه مرکز انتقال نفت گچساران اولین مرکز از خط انتقال نفت گچساران به شیراز می‌باشد و فعالیت دیگر مراکز تحت تأثیر این مرکز قرار دارند، از اهمیت خاصی برخوردار است. 
رئیس مکانیک ادامه داد: توربین شماره 12 آخرین توربین این مرکز بوده و بنابراین کارکرد سایر توربین‌های این مرکز را تحت تأثیر مستقیم قرار می‌دهد و درجه حرارت بالای اگزوز توربین شماره 12 باعث شد که امکان استفاده از حداکثر توان این توربین و به تبع آن سایر توربین‌ها وجود نداشته باشد. 
وی بیان داشت: تمامی قسمت‌های توربین دمونتاژ شده و قطعات مختلف به دقت مورد بررسی قرار گرفت و اشکالات موجود مشخص شده و تعمیرات لازم انجام شد.
لازم به ذکر است بعضی قطعات توربین به دلیل کمبودهای موجود بازسازی و بعضی دیگر از قطعات همانند یاتاقان روتور کمپرسور هوا با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات خارج از شرکت (واقع در شهرک صنعتی شیراز) ساخته شد. 
اسدی در ادامه گفت: قسمت‌های مختلف توربین با در نظر گرفتن لقی‌های مجاز مونتاژ شده و توربین استارت و پس از انجام تست‌های لازم و اندازه‌گیری و پایش پارامترهای حیاتی توربین در دورهای مختلف، توربین در چرخه بهره‌برداری قرار گرفت.
وی یکی از ویژگی‌های خاص این عملیات را، صرفه‌جویی حداقل 7میلیارد ریال و افزایش ظرفیت انتقال نفت مرکز گچساران نام برد. رئیس واحد مکانیک در پایان گفت: این عملیات با انجام هزار و 152 نفر ساعت و با تلاش شبانه‌روزی واحد مهندسی مکانیک و مرکز انتقال نفت گچساران انجام شد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی