[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

دلخانی برای حضور در المپیک انگیزه دارد، روزنامه شیراز نوین

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در رابطه با عملکرد فرنگی‌کاران در مسابقات جهانی 2023 بلگراد اظهار داشت: هدف‌گذاری ما در رابطه با قهرمانی جهان تقریباً تا سقف 80 درصد محقق شد. در خصوص برخی اوزان عملکرد فنی کشتی‌گیران نظرمان را تأمین نکرد. با کادر فنی و همکارانم آسیب‌شناسی کردیم که باتجربه این رقابت‌ها فضا را برای المپیک متفاوت ببینیم؛ تیم ملی شایستگی قهرمان شدن را داشت، ولی این اتفاق نیفتاد و عملکرد روز آخر بچه‌های‌مان دور از انتظار بود.
به گزارش تسنیم، حسن رنگرز درباره عملکرد تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی نیز گفت: در بازی‌های آسیایی با توجه به جت‌لگ و اینکه از 6 نماینده 4 کشتی‌گیر مشترک با لیست مسابقات جهانی بود، این‌ها در عملکرد فنی آنها تأثیر داشت. پیش‌بینی ما در هانگژو، کسب چهار نشان طلا بود که در 67 کیلوگرم به دلیل کم‌تجربگی دانیال سهرابی این اتفاق نیفتاد و در 87 کیلوگرم هم ناصر علیزاده با وجود شایستگی مثل مسابقات جهانی در حد انتظار ظاهر نشد.
رنگرز در خصوص شاهین بداغی، نفر اول جام تختی که نامش در بین نفرات اعزامی به مسابقات امیدهای جهان هم نیست، گفت: او کشتی‌گیر بسیار شایسته‌ای است، نفر اول جام تختی هم شد و طبق چرخه باید به قهرمانی امیدهای جهان یا ارتش‌های جهان اعزام می‌شد که هر دو نیز سر وزن قانونی برگزار می‌شود. نگاه ما نسبت به امیدها، نگاه پشتوانه‌سازی است، همچنین باید یک تیم در قواره قهرمانی برای سیزم تعیین می‎شد که در فاصله زمانی کم برگزار می‌شود. ما در واقع از کشتی‌گیری عبور نکردیم یکی(عبدی) به امیدها اعزام می‌شود و شاهین چون سرباز است طبیعتاً به ارتش‌های جهان. ضمن اینکه باید کیفیت کشتی هر نفر را در مسابقات بین‌المللی محک زده باشیم که باتوجه به شرایط بداغی، عملاً این امکان در سه ماه گذشته برای ما مهیا نشد که او در دو مسابقه مجارستان و روسیه کشتی بگیرد. آخرین تجربه رسمی شاهین بداغی که وزن کم کرد قهرمانی آسیا بود که در 67 کیلوگرم سر وزن خالص دو کشتی گرفت و 8-صفر باخت و جایی در سکو پیدا نکرد.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سؤال که پس چرا میثم دلخانی هم که کشتی‌گیر 63 کیلوگرم بوده و برای 60 کیلو باید وزن نسبتاً زیادی را کم می‌کرد، در 60 کیلوگرم بازی‌های آسیایی روی تشک رفت، گفت: کشتی‌گیران 60 کیلو عموماً 65 کیلوگرم هستند که میثم هم همین وزن را دارد؛ او بعد از دوری چندین ماهه به خاطر آسیب‌دیدگی، در مسابقات رنکینگ مصر خیلی خوب کار کرد و دو قهرمان جهان وزنش را برد. همین ابولادزه که در جهانی اول شد میثم در رنکینگ مصر شکستش داد؛ او قبلاً با کادر فنی قبلی هم در 67 کیلوگرم صرفاً در یک تورنمنت محک خورده بود. 60 کیلوگرم وزن المپیکی است و طبیعتاً باید از همه ظرفیت‌های فنی استفاده می‌کردیم. خود میثم دلخانی با انگیزه المپیک بازگشت و با این دید هم در بازی‎های آسیایی کشتی گرفت؛ این یک ریسک محاسبه‌شده از سوی کادر فنی بود، در کنارش مهدی محسن‌نژاد را هم داریم، قابل پیش‌بینی هم برایمان بود که این حضور منتج به نتیجه نشود، چون با این قانون، کشتی‌گیر نمی‌تواند طی چند ساعت بعد از وزن‌کشی، ریکاوری شود، اما در هر صورت چون وزن المپیکی بود خواستیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم. رضا گرایی هم برای المپیک قبلی به وزن پایین آمد؛ او 72 کیلو کشتی می‌گرفت که در 67 کیلو سهمیه المپیک را گرفت و بعد از آن هم به آن مدال خوش‌رنگ رسید.
وی کادرفنی اعزامی امیدها به بازی‌های آسیایی را روح‌الله میکائیلی و بهروز جمشیدی دانست و درمورد هادی ساروی نیز گفت: هادی کشتی‌گیر شایسته‌ای است که از المپیک تاکنون هر جا رفته با دست پر برگشته، اما روسیلوی کوبایی پدیده‌ای بود که بعد از دو سال دوری، غیرقابل پیش‌بینی ظاهر شد. هادی مبارزه با او را عالی شروع کرد، ولی علی‌رغم آنالیزی که از حریفش داشتیم و قبلاً هم با هم کشتی گرفته بودند، صادقانه باید بگویم او تنها کشتی‌گیر ما در 10 وزن بود که مشکل جدی بدنی داشت، حالا دلیلش بیماری در اردو بود یا کارهای اضافه‌ای که در خلال تمرینات آماده‌سازی انجام داده بود. 
او با وجود شایستگی، طلا نگرفت در حالی که یکی از متعهدترین و منضبط‌ترین کشتی‌گیران ماست که با سخت‌کوشی و برنامه‌محوری قابل توجه در اردوهای تیم ملی حضور دارد، اما در بلگراد شادابی همیشگی را نداشت. دارنده دو نشان طلا و برنز جهان در خصوص طلایی تیمش در بلگراد عنوان کرد: امین میرزازاده جزو معدود استعدادهای ماست که در همه رده‌ها قهرمان شده است؛ او در المپیک با بدشانسی به لوپز و کایالپ افتاد، مسابقات جهانی نروژ را به خاطر کرونا از دست داد و سال گذشته هم شایستگی کسب طلا را داشت و 1-1 فینال را به رضا کایالپ باخت. او در یک جمله یکی از سرداران خوب کشتی فرنگی است که تا سال‌ها باید منتظر افتخارآفرینی‌هایش باشیم.رنگرز همچنین با اشاره به چرخه انتخابی کشتی فرنگی برای المپیک پاریس گفت: چرخه امسال‌مان را روی سه محور اجرا می‌کنیم؛ یکی در رابطه با کسب دو سهمیه باقی‌مانده اوزان 77 و 87 کیلوگرم که ملاحظات جدی تری داریم. اولویت این است که با ترکیب کامل برعکس ادوار قبل در المپیک حضور پیدا کنیم. 4 کشتی‌گیر که کسب سهمیه کردند و بعضاً مدال هم دارند که طبیعتاً در فاصله کوتاه تا المپیک شرایط خاص برای آنها لحاظ می شود. کشتی‌گیری که با این‌ها مبارزه می‌کند حتماً باید در مسابقه رسمی اثر ویژه از خودش بگذارد؛همچنین اوزان غیرالمپیکی که رقابت جهانی با فاصله کوتاه از المپیک برگزار می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی