[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

توسعه پایدار با مجاهدت آبفای شیراز، روزنامه شیراز نوین

اشاره: پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب شیراز بر مدار سازندگی و پیشرفت قرار دارند؛ جهاد خدمت‌رسانی با نگاهی عدالت‌محور سرلوحه عملکرد مجموعه توانمند آبفای شیراز قرار دارد و پروژه‌های کوچک و کلان در گستره شهرستان بزرگ شیراز یکی پس از دیگری به بهره‌برداری می‌رسند.
مهم‌ترین دستاوردهای پروژه‌های آب و فاضلاب، ارتقای رفاه و رضایتمندی شهروندان است و ضریب کیفی سلامت و بهداشت را با رشد چشمگیری مواجه می‌سازند؛ با برخورداری از آب سالم و پایدار می‌توان به رشد متوازن امید بست و با گسترش شبکه فاضلاب است که بیماری‌هایی نظیر سالک، وبا، حصبه و مواردی از این‌دست از جوامع انسانی کوچ می‌کنند.
از سوی دیگر کشور پهناور ایران با بحران شدید آب مواجه است و نبودن آب به معنای رخت بربستن زندگی است. امروزه عمق چاه‌ها در برخی نقاط استان به هفتصد متر رسیده است و زنگ خطر این ماجرا در گوش نسل‌های امروز و فردا بیداد می‌کند؛ به همین دلیل کارشناسان حوزه مدیریت آب تأکید ویژه‌ای بر مدیریت منابع دارند و یکی از راهکارهایی که نقش ارزنده‌ای در مدیریت بحران دارد، احداث تصفیه‌خانه‌هاست.
صنعت و فضای سبز می‌توانند به‌جای بهره‌مندی از منابع آب زیرزمینی از پساب‌های تصفیه‌خانه بهره‌مند شده و مرهمی بر فرونشست‌ها و خشکیده شدن جلگه ایران گذارند. در این زمینه کارنامه فعالیت آبفای شیراز هم روشن است و در پروژه‌های متعددی در شیراز،  صدرا و حاشیه‌های کلان‌شهر به بهره‌بردرای رسیده است.
اینک واپسین پروژه فاخر شرکت و آب و فاضلاب شیراز در حالی به بهره‌برداری رسید که مدت کوتاهی از پروژه محمودیه می‌گذرد. هم‌زمان با سفر ریاست‌جمهوری به استان فارس سامانه آب‌رسانی به شرق سومین حرم اهل بیت(ع) به همت آبفای شیراز بر مدار بهره‌برداری قرار گرفت تا با دستانی پر به استقبال ریاست‌جمهوری، هیئت دولت و مهم‌تر از همه اهالی شریف شیراز برویم.
مقارن با دومین سفر ریاست‌جمهوری و هیئت دولت به استان فارس، سامانه آبرسانی شرق شیراز با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌‌برداری آبفا کشور افتتاح شد. مخزن 20 هزار متر مکعبی حسین‌آباد با اجرای 2 کیلومتر خط انتقال و حفر و تجهیز 6 حلقه چاه همراه بود که به همت آبفای شیراز به بهره‌برداری رسید.
مقارن با دومین سفر ریاست‌جمهوری و هیئت دولت به استان فارس، سامانه آب‌رسانی شرق شیراز شامل مخزن 20 هزار مترمکعبی ذخیره آب آشامیدنی حسین‌آباد، 2 کیلومتر خط انتقال و 6 حلقه چاه به بهره‌برداری رسید؛ این مراسم با حضور مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، هاشم امینی، معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌‌برداری آبفا کشور، محمود رضایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس و بهمن بهروزی، رئیس هیئت‌‌مدیره و مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران آبفا شیراز با همراهی اصحاب رسانه در محل مخزن حسین‌آباد واقع در بلوار رسول اعظم(ص) افتتاح شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی