[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

فراتر از یک بازی تدارکاتی!، روزنامه شیراز نوین

جدال تیم‌های قطر و ایران فراتر از یک بازی تدارکاتی است و شاهد تقابل کی‌روش با دوستان و دشمنانش خواهیم بود. به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال ایران سه‌شنبه‌شب در فینال تورنمنت چهارجانبه اردن باید به مصاف تیم ملی قطر برود. فارغ از جامی که در میان است، این مسابقه حساسیت‌های ویژه‌ای دارد؛ رویارویی کارلوس کی‌روش با امیر قلعه‌نویی و شاگردان سابقش می‌تواند اصلی‌ترین نکته این جدال هیجان‌انگیز باشد. خیلی از بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی فوتبال ایران داستان‌های متفاوتی با سرمربی سابق تیم ملی دارند؛ خاطرات خوب و بدی که با تماشای مستر سی کیو برای هر یک از این نفرات تداعی می‌شود. 
*اسکلت تیم ملی، یاران قدیمی مستر سی‌کیو
اکثریت قریب به اتفاق این نسل، رابطه بسیار خوبی با کارلوس کی‌روش دارند؛ این سرمربی پرتغالی در 2 مقطع حضورش مسبب حضور خیلی از این نفرات در ترکیب تیم ملی شد و با آنها در جام جهانی و جام ملت‌ها شرکت نمود. علی‌رضا بیرانوند، سید حسین حسینی، احسان حاج‌صفی، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی‌گنجی، صادق محرمی، رامین رضاییان، روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، مهدی طارمی، علی‌رضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون شامل این دسته می‌شوند. بازیکنانی که مورد اعتماد سرمربی سابق تیم ملی بودند و بعضاً همچنان با او در ارتباط هستند؛ نفراتی چون جهانبخش، طارمی، حاج‌صفی و انصاری‌فرد در بازگشت کی‌روش به تیم ملی پیش از جام جهانی هم نقش ویژه‌ای را ایفا کردند.
*چه کسانی مقابل کی‌روش هستند؟
دسته دوم متشکل از بازیکنانی است که به دلایل مختلف رابطه خوبی با پیرمرد پرتغالی نداشته و ندارند. شجاع خلیل‌زاده احتمالاً صدرنشین این لیست است؛ مدافع 34 ساله تیم ملی ایران در ملاقات اخیر کی‌روش با بازیکنان در رختکن هم نگاه معناداری به او داشت و مشخص است که گذشته تیره ‌و تار خود با این سرمربی را فراموش نکرده است. در زمان حضور کارلوس، شجاع جایی در تیم ملی نداشت و نتوانست شانس بازی در جام جهانی را به دست بیاورد. 
محمدحسین کنعانی‌زادگان، دیگر مدافع تیم ملی هم ارتباط جالبی با کی‌روش ندارد؛ جالب است که این سرمربی، همان کسی بود که پای کنعانی‌زادگان را به تیم ملی باز کرد و آنها در دوره اول حضور آقای سرمربی، ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشتند، اما همه‌چیز در دوره دوم حضور سی‌کیو به هم ریخت؛ محمدحسین از ترکیب اصلی بیرون گذاشته شد و پس از رفتن کی‌روش صحبت‌های تندی را علیه او مطرح کرد.
محمد محبی و مهرداد محمدی را هم می‌توان در این لیست جای داد؛ محبی یکی از بزرگترین جامانده‌های تیم ملی در جام جهانی 2022 بود که کی‌روش علی‌رغم آمادگی این بازیکن به او فرصت خودنمایی نداد. مهرداد هم بر خلاف برادرش هیچ‌وقت نتوانست نظر کی‌روش را جلب کند و در اردوهای تیم ملی برای خودش جایی دست ‌و پا کند؛ این 2 بازیکن حالا انگیزه‌های فراوانی برای پیکار با قطر خواهند داشت.
*سامان و حاضران در دسته سوم
پیام نیازمند، محمد دانشگر، سامان قدوس، محمدامین حزباوی و محمدجواد حسین‌نژاد احتمالاً در هیچ‌یک از 2 دسته بالا جایی نخواهند داشت. حزباوی و حسین‌نژاد که به تازگی به فوتبال ایران معرفی شده‌اند و در زمان کی‌روش هنوز نامی از آنها نبود. بین نیازمند و دانشگر با کارلوس نیز اتفاق خاصی به وقوع نپیوست و آنها چالشی با یکدیگر نداشتند. در این جمع سامان قدوس شاید ویژه‌ترین چهره باشد؛ بازیکنی که با صحبت‌های مرد پرتغالی مجاب شد به تیم ملی ایران بیاید و طعم حضور در 2 جام جهانی و یک جام ملت‌ها را بچشد، اما هیچ‌وقت هم نتوانست جایی ثابت در ترکیب تیم برای خودش دست ‌و پا کند. گنجاندن سامان  در 2 دسته ابتدایی کار بسیار سختی بود و شاید باید او را در این گروه جای داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی