[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تمرکز بر سلامت جسم و روان جامعه، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
به همت مؤسسه آموزش عالی زند نخستین همایش ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی برگزار می‌شود.
 حضور مراکز آموزش عالی در حوزه سلامت
رئیس مؤسسه آموزش عالی زند شیراز صبح دوشنبه بیست و چهارم مهرماه در نشست خبری نخستین همایش ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی گفت: یکی از راهکارهایی که در پرتو آن بتوان اهمیت ورزش و سلامت را در جامعه ترویج کرد، برگزاری همایش‌هایی در این سطح است. دکتر سید ابراهیم حسینی از مؤسسه آموزش عالی زند به عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزش غیرانتفاعی جنوب کشور یاد کرد و افزود: بر اساس رسالت‌هایی که برای مراکز آموزش عالی تعریف شده، نسبت به سلامت جسم و روان جامعه احساس مسئولیت کرده و با توسعه ورزش در این مسیر گام برمی‌داریم. وی افزود: در این راستا مؤسسه آموزش عالی زند اولین کنفرانس ملی مطالعات نوین در علوم ورزشی را در سطح کشور با همکاری دانشگاه‌های مطرح برگزار خواهد کرد. به گفته رئیس همایش ملی مطالعات کاربردی نوین، این کنفرانس در ۲۶ و ٢٧ مهرماه سال جاری با حضور جمعی از اندیشمندان و متخصصان حوزه تربیت بدنی به مدت دو روز برگزار می‌شود.
 بهره‌مندی از مبانی علمی در عرصه تندرستی
در ادامه این نشست خبری، مدیر اجرایی نخستین همایش ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی بر استفاده از مبانی علمی در عرصه سلامت و ورزش تأکید کرد. دکتر شیوا صدیقی پیرامون محورهای این همایش اظهار کرد: گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی مؤسسه آموزش عالی زند از اساتید، هیئت علمی و دانشجویان توانمندی برخوردار است که از همایش‌های این مجموعه اسقبال گسترده‌ای به عمل می‌آورند. وی با اعلام این خبر که در راستای برگزاری این همایش از اساتید علمی مطرح در سطح کشور دعوت به عمل آمده، اظهار داشت: این همایش طی دو روز ۲۶ و ۲۷ مهرماه به میزبانی مؤسسه آموزش عالی زند شیراز و با هدف ترویج دانش و تحقیقات کاربردی در زمینه علوم ورزشی و سلامت برگزار می‌شود. او اضافه کرد: با توجه به اهمیت این رویداد، اولین اقدام اخذ حمایت از سوی مرکز پایش علوم استنادی جهان اسلام و سیویلیکا بوده است و پس از پایان همایش، کلیه مقالات در این سامانه نمایه خواهد شد. دکتر صدیقی اشاره کرد: به جهت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این رویداد، از دستگاه‌های اجرایی به منظور حمایت از این رویداد همکاری و دعوت به عمل آمد. مدیر اجرایی همایش ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی در پایان یادآور شد: این همایش در آستانه فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و به جهت ارتقای سطح سلامت و نشاط ورزشکاران و علاقه‌مندان به حوزه ورزش برگزار می‌شود.
 نقش‌آفرینی دانشگاه در حوزه پیشگیری و درمان
در ادامه این نشست خبری، دبیر علمی این همایش بر نقش ورزش در مبانی پیشگیری و درمان تأکید کرد. اسکندر رحیمی با تأکید بر این موضوع که ارائه اطلاعات نوین به مردم و ترویج آن در جامعه از اصلی‌ترین مأموریت‌های ما برشمرده می‌شود، اظهار داشت: بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر همچون بیماری قلبی و عروقی، کبد چرب، برخی سرطان‌ها و مهم‌تر از همه چاقی که به عنوان ام‌الامراض از آن نام برده می‌شود، با ورزش قابل درمان است. وی افزود: چاقی و کم‌تحرکی منشأ بسیاری از بیماری‌هاست و فعالیت‌های بدنی می‌تواند نقش پیشگیری و درمان‌کننده داشته باشد و بر همین اساس اولین همایش علوم ورزشی و فعالیت بدنی با موضوع سلامت در سطح کشور در مؤسسه آموزش عالی زند برگزار می‌شود. دبیر علمی همایش ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری چنین همایش‌هایی بتوان سهمی ناچیز در بهبود جامعه و پیشگیری از بیماری‌ها داشته باشیم.
 حضور اساتید کشوری در همایش مؤسسه آموزش عالی زند
در ادامه این نشست خبری، دبیر اجرایی همایش ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی از برگزاری کارگاه‌های سلامت و تندرستی خبر داد. هما شیخانی شاهین افزود: مؤسسه آموزش عالی زند شیراز به منظور بررسی دستاوردهای نوین در حوزه ورزش از سال گذشته اقدامات لازم را در خصوص برگزاری اولین کنفرانس مطالعات کاربردی  نوین در علوم ورزش و سلامت، در دستور کار قرار داده است. وی با اشاره به محورهای این همایش، افزود: این محورها شامل فیزیولوژی ورزش، مدیریت ورزشی، رفتار حرکتی، روان‌شناسی ورزشی، آسیب‌شناسی ورزشی و بیومکانیک ورزشی است. او خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از ۱۷۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که پس از ارزیابی توسط اساتید برجسته در مجموعه یکصد مقاله به صورت ارائه شفاهی و پوستر پذیرفته شد. دبیر اجرایی همایش ملی مطالعات کاربردی نوین در علوم ورزشی اضافه کرد: کمیته داوری و علمی این همایش از اساتید فرهیخته کشور بوده است که بیش از ۶۰ درصد از آنها خارج از استان هستند. دبیر اجرایی همایش بیان کرد: از دیگر اقدامات لازم در جهت غنای این همایش، برگزاری کارگاه‌هایی با عناوین تحقق سلامتی و تندرستی با تأکید بر ویژگی‌های فیزیکی بدن و بهره‌گیری از قوانین فیزیکی با ارائه دکتر حیدر صادقی، تغذیه ورزشی ویژه هایپرتروفی عضلانی با تدریس عباسعلی گایینی و اصول تمرین در تناسب اندام و کاهش وزن با تدریس حمید رجبی می‌باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی