[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

روحیه جنگندگی؛ نقطه قوت شیرازی‌ها، روزنامه شیراز نوین

 محمدرضا جوکار - گروه ورزش
از هفته هشتم لیگ دسته اول کشور دو نماینده شهر شیراز توانستند به دو پیروزی ارزشمند مقابل رقیبان خود برسند.
شهر راز در شهر جم‌ توانست تیم مدعی پارس جنوبی را با یک گل شکست دهد و فجر شهید سپاسی هم در ورزشگاه حافظیه به چهارمین برد پیاپی خود دست یافت و با نتیجه دو بر یک از سد تیم شهرداری آستارا گذشت .
حال نگاهی کوتاه به عملکرد این دوتیم در هفته هشتم خواهیم انداخت: 
*پارس جنوبی جم - شهر راز شیراز
روز شنبه تیم‌ شهر راز میهمان تیم مدعی پارس جنوبی بود؛ تیمی‌ که هدایت آن به عهده مربی بومی استان فارس، امید روانخواه بود.
ستار زارع و یارانش که در هفته قبل مقابل چادر ملو غافل‌گیر شده و اولین شکست فصل را متحمل شده بودند، مصمم و برای جا نماندن از کورس بالای جدول پا به این‌ میدان گذاشته بودند.
زارع در این بازی با دو تغییر در فاز هجومی یاران خود را با سیستم چهار سه سه وارد زمین کرده بود، صفیا و فرزان دانا دو مهره هجومی این تیم بودند که برای اولین‌بار در این فصل در ترکیب اصلی قرار گرفته بودند.
شروع خوب بازیکنان شهر راز باعث شد که خیلی زود این‌ تیم ‌به گل برسد. کرنر ارسالی از جناح چپ را بازیکن جم به اشتباه وارد دروازه خودی کرد که خیلی زود تیم‌ شیرازی به برتری برسد.
در ادامه، این یاران امید روانخواه بودند که صاحب توپ و میدان شدند، ولی عملاً در مقابل سد محکم، بهترین خط دفاعی لیگ یک یعنی شهر راز  قرار گرفته بودند؛ گرچه در اکثر دقایق توپ‌ و میدان در اختیار جمی‌ها بود، ولی از این ‌موقعیت نتواستند استفاده کنند و هرچند به زحمت از سد دفاعی تیم‌ شهر راز هم‌ می‌توانستند عبور کنند و صاحب موقعیت شوند، ولی یک دروازه‌بان آماده بنام بشاگردی مانع گلزنی آنها می‌شد.
از طرفی تیم‌ شهر راز با برنامه و دفاع منسجم چشم ‌به ضدحملات و سرعت بالای فرزان دانا در خط حمله داشت و حتی در آستانه زدن گل دوم و سوم ‌هم قرار گرفتند که نتوانستند تعداد گل‌های خود را افزایش دهند.
در این مسابقه شاهد یک ‌بازی درگیرانه، فیزیکی و محکم ‌از سوی هر دو تیم بودیم‌.
در پایان این تیم شهر راز بود که با جنگندگی و دوندگی زیاد بازیکنان در تمام نقاط زمین به خصوص در یک‌سوم دفاعی زمین خود، از تک‌گل خود در این‌ مسابقه محافظت کند و به سه امتیاز شیرین بیرون خانه دست پیدا کند.
تیم شهر راز با این پیروزی ۱۲ امتیازی شد و در رده پنجم جدول رده‌بندی قرار گرفت.
تیم‌ پارس جنوبی هم با همان ۱۰ امتیاز در رده هشتم قرار گرفت.
*فجر شهید سپاسی- شهرداری آستارا
روز یکشنبه هم در آخرین بازی هفته هشتم لیگ‌ یک تیم‌ فجر شهید سپاسی در ورزشگاه حافظیه میزبان‌تیم‌ شهرداری آستارا بود، تیم‌ فجر شهید سپاسی که در سه بازی پیاپی قبلی خود به پیروزی رسیده بود با روحیه بالا پای به این دیدار خانگی گذاشته بود؛ از طرفی تیم شهرداری آستارا هم با هدایت مربی جوان خود، وحید بیاتلو علی‌رغم اینکه شروع خوبی در این فصل نداشتند، ولی با چند نتیجه خوب در هفته‌های اخیر خود را به میانه جدول رسانده بودند.
رجب زاده در این بازی یاران خود را با سیستم چهار چهار دو و با دو تغییر نسبت به بازی قبل نسبت روانه زمین کرده بود، علی نجفی و ابولفضل بابای، دو بازیکنی بودند که مجدد در ترکیب اصلی قرار گرفته بودند.
دو تیم بازی را متعادل شروع کردند؛‌ هرچند به نظر هر دو مربی آنالیز دقیقی از تاکتیک و نوع بازی حریف انجام داده بودند، فجری‌ها که از ضعف مدافعان میانی تیم آستارا آگاه بودند فضای پشت مدافعان این تیم را هدف گرفته بودند و بارها با ارسال توپ به پشت مدافعان این تیم صاحب موقعیت شدند.
از طرفی تیم آستارا هم که با برنامه وارد زمین شده بود‌ روی ضدحملات و البته ضربات ایستگاهی برنامه ویژه‌ای داشت؛ آستارایی‌ها تمام فضای شوت‌زنی هافبک‌های فجر شهید سپاسی را کاملاً بسته بودند؛ به طوری که در نیمه اول اجازه شوت‌زنی به فجری‌ها ندادند.
میهمان از دومین ضربه غیرمستقیم ایستگاهی و شروع مجدد خطرناک خود که از روی یک اوت دستی بلند انجام شد روی غفلت مدافعان فجر شهید سپاسی به گل اول دست پیدا کردند.
‌بعد از این گل فجری‌ها حملات زیادی به خصوص از جناح چپ، جایی که داود رجبی، مدافع چپ و پیشتاخته فجر شهید سپاسی حضور داشت صاحب چندین موقعیت خطرناک شدند.
هرچه از زمان بازی در نیمه دوم‌ می‌گذشت فجری‌ها بهتر و پرتحرک‌تر بازی را ادامه می‌دادند و این تیم ‌آستارا بود که علی‌رغم بازی خوب در نیمه اول در نیمه دوم کمی از لحاظ بدنی تحلیل رفته بود.
در نهایت فشار فجری‌ها و فضای خالی پشت مدافعان آستارا باعث شد که روی یک پاس ارسالی بلند از غلامزاده، گلر باهوش فجری‌ها، رجبی، مدافع پیش‌تاخته فجری‌ها در یک زایه نسبتاً بسته دروازه تیم آستارا را باز کند.
در ادامه باز تلاش و فشار فجر شهید سپاسی برای زدن گل برتری و دوم ‌بیشتر شد و در محدود موقعیت ایجادشده برای شوت‌زنی، باز این علی نجفی بود که با یک شلیک محکم و سرکش به زیبایی گل دوم را برای فجری‌ها به ثمر رساند.
نکته قابل‌توجه در این‌ مسابقه دوندگی زیاد دو مهاجم فجر شهید سپاسی بود که خط دفاعی تیم ‌آستارا را در این بازی خیلی آزار داد؛ همچنین شوت‌های زیبای نجفی در دو بازی اخیر که با دو گل زیبا برای شیرازی‌ها همراه بود، نشان داد فجر شهید سپاسی صاحب یک هافبک‌ قدرتمند و توانا در میانه میدان است که می‌توانند در همه لحظات بازی برای رقبا خطرساز باشند.
در پایان‌ این ‌مسابقه حساس تیم فجر شهید سپاسی چهارمین برد پیاپی و پنجمین برد فصل خود را کسب کرد تا با ۱۵ امتیاز، پشت سر دیگر مدعیان ۱۶ امتیازی صدرنشین قرار بگیرد. تیم ‌آستارا هم با همان ۷ امتیاز در رده ۱۲ جدول باقی ماند.
در هفته هفتم رقابت ها روز جمعه 28 مهر شهرراز در شیراز به مصاف نفت مسجدسلیمان می رود و یک روز بعد، فجرسپاسی در بابل به مصاف دریا خواهد رفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی