[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

گام بلند دانشگاه شیراز در حوزه بین‌الملل، روزنامه شیراز نوین

به‌گزارش روابط عمومی دانشگاه شیراز، هم‌زمان با «نخستین نشست دانشگاه‌های منتخب ایران و عراق» که با حضور ۷۰ دانشگاه از دو کشور ایران و عراق، در مهرماه ۱۴۰۲ در شهر مشهد برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ همکاری دانشگاه شیراز با پنج دانشگاه عراقی به امضا رسید.
این تفاهم‌نامه‌ها که با هدف افزایش همکاری‌های علمی ‌بین‌المللی دانشگاه‌ شیراز با دانشگاه‌های عراقی صورت گرفت، میان دانشگاه شیراز با دانشگاه‌های کربلا، بصره، بغداد، مستنصریه و تکنولوژی (صنعتی) بغداد منعقد شد.
دکتر محمد مؤذنی در حاشیه این رویداد، با اظهار به اهمیت همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برای مشارکت فعال اعضای دانشگاهی و پژوهشگران در حوزه علم و فناوری، گفت: این تفاهم‌نامه‌ها در راستای گسترش و تحکیم روابط علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق منعقد شده است.
رئیس دانشگاه شیراز بیان کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها، ترویج و توسعه‌ همکاری‌ها بین دو طرف در زمینه‌های موردعلاقه و مشترک طرفین و بر اساس اصول و منفعت متقابل است. 
وی افزود: این تفاهم‌نامه‌ها به‌منظور همکاری در زمینه‌های ‌مختلف از جمله توسعه‌ دوره‌های جدید دانشگاه، همکاری و تبادل تجربیات در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی، برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی، کنفرانس‌های تخصصی، سمینارها، کارگاه‌ها و...، ارائه تسهیلات متقابل موردنیاز برای فرصت‌های مطالعاتی و همکاری‌های علمی و عملی، تبادل استاد، دانشجو، پژوهشگر و کادر اداری به‌منظور اجرای مطالعات آموزشی، پژوهشی و... منعقد شده است.  

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی