[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شفاعتیان به‌عنوان مشاور حقوقی رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز معرفی گردید، روزنامه شیراز نوین

روز گذشته با حضور سیدکمال پاک فطرت، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز، سید عباس شفاعتیان به‌عنوان مشاور حقوقی رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز معرفی گردید.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز با تأکید بر اینکه از دهه هشتاد تاکنون هر فردی که مسئولیت این اداره را عهده‌دار بوده زحمات و تلاش‌هایی داشته است، گفت: متأسفانه ورزش شیراز امروز از جایگاه واقعی و مطلوب خود فاصله بسیاری دارد؛ چون هرگز اداره ورزش و جوانان شیراز دارای جایگاه و منزلتی در حد و اندازه این کلان‌شهر نبوده است.
وی افزود: حتی کار تا حدی مشکل داشته که مسابقات بین‌المللی در شیراز برگزار می‌گردیده است و اداره ورزش و جوانان شیراز در جلسات هماهنگی هم نماینده‌ای نداشته است. اداره ورزش و جوانان شیراز به لحاظ ساختار اداری در حد یک شهرستان چند‌ده هزار نفری دیده شده است و به لحاظ برخورداری از امکانات و اختیارات، شیراز حتی از کوچکترین و کم‌جمعیت‌ترین شهرستان فارس هم پایین‌تر بوده است.
سیدکمال پاک فطرت اضافه کرد: کلان‌شهر شیراز با جمعیتی حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر، ۳ دهم متر مربع، سرانه ورزشی دارد و این بزرگترین مشکل حوزه ورزش در شهری‌ است که زمانی موتور محرکه ورزش کشور بوده و ورزشکاران صاحب‌نامی را تربیت و به عرصه ورزش کشور معرفی کرده است.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز در ادامه گفت: تاکنون اداره شیراز اختیار هیچ‌یک از زیرساخت‌های فیزیکی ورزشی در این کلان‌شهر را نداشته است، اما براساس تصمیم مدیرکل جدید، مسئولیت همه اماکن به شهرستان واگذار خواهد شد. رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز در ساختار جدید در جایگاه معاونت اداره کل ورزش و جوانان دیده شده است؛ اکنون با توجه خاص مدیرکل استان می‌توان جایگاه اداره ورزش و جوانان شیراز را ارتقا داد و به جایگاه واقعی‌اش رساند. نگاه جدیدی برای تقویت بنیه ساختاری، اداری، مالی و ... ورزش و جوانان شیراز در سطح اداره کل، شکل گرفته و در حال بسط و گسترش است.
پاک ‌فطرت با بیان اینکه مدیر هیئت‌های شهرستان شیراز باید در سطح این شهر باشند، اظهار کرد: شیراز جهان‌شهری با ظرفیتی بسیار بالا و بین‌المللی است؛ لذا مدیران این شهر در همه بخش‌ها باید در سطح جایگاه این شهر باشند. حال باید ضعف‌های مختلف را در زمینه ساختار اداری مرتفع نماییم و با بهره صحیح از نیروهای توانمند مشکلات را حل کنیم.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات متعدد در زمینه حقوقی در ورزش شیراز تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی ورزش شیراز در بخش حقوقی بوده است که زمینه‌ساز مشکلات متعدد در طول چند دهه شده است و کار سختی در این عرصه داریم؛ به همین دلیل باید در این زمینه اقدامات بسیار جدی در دستور کار قرار بگیرد تا جلوی ضرر ورزش شیراز بیش از این گرفته شود. پاک فطرت تصریح کرد: در همین راستا از فردی توانمند در عرصه حقوقی دعوت کردیم در کنار ورزش شیراز قرار بگیرد و مشکلات متعدد این عرصه را با تیم‌سازی سر و سامان دهیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز افزود: از جناب سید عباس شفاعتیان خواستیم تا به کمک ورزش شیراز بیاید و در پرونده‌های متعدد روی زمین‌مانده به ما مشاوره داده و ما را یاری‌رسانی کند. امیدواریم بتوانیم در ادامه راه از حق و حقوق ورزش شیراز دفاع کنیم و این ضعف بزرگ ورزش شیراز در بخش حقوقی مرتفع گردد؛ البته می‌دانیم کار حقوقی کاری کاملاً تخصصی، سخت و زمان‌بر است و حوزه‌ای است که مشورت و مشاوره در آن حرف اول را می‌زند.
وی در پایان سخنانش به یکی از این مشکلات اشاره داشت و گفت: تنها به ذکر یک مثال بسنده می‌کنم که بسیاری از زمین‌های با کاربری ورزشی در شیراز را تغییر کاربری داده‌اند و اکنون برای ساخت اماکن ورزشی جدید در این کلان‌شهر با مشکل جدی روبه‌رو هستیم. سید عباس شفاعتیان نیز در این مراسم طی سخنان کوتاهی با تشکر از رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز به دلیل اعتماد به وی اظهار داشت: از اصحاب رسانه تشکر می‌کنم که به دلیل سابقه بیست‌ساله در این عرصه می‌دانم که زحمات بسیاری برای رشد و توسعه کشور و از جمله ورزش استان و شیراز را متحمل می‌گردند. وی افزود: یک مدیر کارآمد اگر بخواهد خودش و مجموعه تحت نظارتش دچار مشکل نشود، باید در زمینه‌های مختلف مشاوره بگیرد و مهم‌ترین بخش نیز مسائل حقوقی است؛ مدیرانی بوده‌اند که کارهای مختلفی را انجام دادند که به تصور خویش صحیح بوده است، اما چون از مسیر صحیح حقوقی انجام نگرفته خود و مجموعه را دچار مشکل کرده‌اند. مشاور حقوقی رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم با همکاری و حمایت دوستان قدم‌های مثبتی در کمک به ورزش شیراز برداریم و بخشی از مشکلات حقوقی را مرتفع سازیم. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی