[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

ناظم‌الشریعه: مربیان ایرانی قربانی ارتباطات ضعیف فدراسیون شده‌اند، روزنامه شیراز نوین

سرمربی تیم ملی فوتسال کویت گفت: ما در ایران مربیان زیادی داریم که می‌توانند سرمربی تیمی آسیا باشند، اما متأسفانه به دلیل ارتباطات ضعیف فدراسیون مربیان ایرانی در تیم‌های آسیایی حضور ندارند.
به گزارش پایگاه خبر فوتسال، سیدمحمد ناظم‌الشریعه در مورد حضور تیم ملی فوتسال کویت در مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا اظهار داشت: قبل از اینکه بخواهم در تیم ملی کویت حضور داشته باشم چند جلسه با فدراسیون این کشور داشتیم و از روز اول که برنامه‌ریزی کردیم قرار بود با توجه به وقت کم در جام عرب‌کاپ یک ماه بیشتر فرصت نداشتیم در این مسابقات شرکت کنیم. از طرفی اینکه تیم ملی کویت شرایط خوبی نداشت با توجه به سن بالای بازیکن این تیم، همان‌طور که گفتم قبل از قراردادم راهکارها و پیشنهادات خود را به این فدراسیون اعلام کردم. 
وی افزود: تیم کویت در چند سال گذشته تغییراتی نداشته و سن بالای بازیکنان شرایط را برای ما سخت می‌کرد، اما خدا را شکر در ابتدای یک ماه حضورم با تغییراتی که در این تیم انجام شد آنها در جام عرب‌کاپ برای اولین‌بار توانستند نایب‌قهرمان شوند. اطلاع دارید که در کویت مربیان خارجی زیادی از برزیل، اسپانیا و … حضور دارند، اما آنها به یک مربی ایرانی اعتماد کردند که خدا را شکر توانستیم برای اولین‌بار نایب‌قهرمان عرب‌کاپ شویم.
سرمربی تیم ملی فوتسال کویت گفت: برای بازی‌های مقدماتی جام ملت‌ها هم ۲.۵ ماه بیشتر نتوانستیم تمرین کنیم و در این مدت تغییرات خوبی از لحاظ جوان‌گرایی در تیم ایجاد کردیم. قرار بود در شیراز با حضور تیم ملی افغانستان و تیم ملی امید ایران تورنمنتی داشته باشیم، اما به خاطر شرایط که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) پیش آمد این تورنمنت لغو شد؛ با توجه به این موضوع، مسیر و برنامه ما کاملاً عوض شد و راه‌های دیگری انتخاب کردیم که دو دیدار با قرقیزستان و ازبکستان برگزار کنیم.
ناظم‌الشریعه تأکید کرد: اردو در کویت با توجه به شرایط آب و هوایی بسیار سخت است، اما خوشبختانه قرقیزستان و ازبکستان که در مسابقات کافا حضور داشتند تیم‌های آماده‌ای بودند و با ملی‌پوشان کویت آماده بودند که بازی با ازبکستان هم برای ما و هم برای فدراسیون راضی‌کننده بود. آنها در جام ملت‌های دوره قبل ۳ بر صفر از این تیم شکست خورده بودند، اما در این بازی و در ۱۸ ثانیه پایانی با توجه به بی‌تجربگی بازیکنانم بازی را واگذار کردیم.
وی افزود: در بازی‌های مقدماتی آسیایی هم با تیم ملی بروئنی، تیمور شرقی و بحرین هم‌گروه بودیم که بازی با بحرین برای ما حائز اهمیت بود؛ به این دلیل که این تیم در دوره قبل در بازی‌های آسیایی کویت را حذف کرده بود و از طرفی مربی اسپانیایی داشت، اما خدا را شکر با سه پیروزی توانستیم با صدرنشینی به مرحله نهایی این رقابت‌ها صعود کنیم. این موضوع با توجه به جوان بودن تیم باعث خوشحالی مردم کویت و فدراسیون فوتبال شد؛ در تیم ملی کویت دو بازیکن ۲۰ ساله حضور دارند و سایر بازیکنان زیر ۲۶ سال هستند که در حال حاضر میانگین سنی این تیم ۲۵ سال است؛ در صورتی که در گذشته میانگین سنی این تیم ۳۳ سال بوده است و حتی این تیم بازیکن ۳۷ ساله هم داشته است. 
سرمربی تیم ملی فوتسال کویت اظهار داشت: البته هنوز برای جوان‌گرایی این تیم جا دارد و لیگ آنها از هفته آینده شروع و سه ماه ادامه خواهد داشت که کادر فنی این لیگ را زیر نظر دارد. البته ما برای تقویت تیم ملی، آمدیم یک تیم ملی زیر ۲۳ سال تشکیل دادیم و به‌عنوان یک تیم لیگ برتری در لیگ حضور دارد. در حال حاضر طبق برنامه‌ریزی که طراحی کرده‌ایم قرار است در مسابقات داخل سالن آسیا و همچنین مسابقات غرب آسیا تا قبل از مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌ها حضور داشته باشیم.
ناظم‌الشریعه گفت: با توجه به همین برنامه‌ریزی قرار است در ایران اردویی داشته باشیم و همچنین در فیفادی با یکی از تیم‌های پرتغال، هلند و مجارستان بازی کنیم که به احتمال زیاد تیم ملی پرتغال است به این دلیل که هفته گذشته فدراسیون آن کشور توافقی با فدراسیون کویت داشته‌‌اند. البته دوست دارم با توجه به استعدادها و مهد فوتسال آسیا که ایران است در کشور خودم اردویی برگزار کنیم. ما در ایران بازیکنان با استعداد و مربیان خوبی داریم که اگر فدراسیون ارتباطش را با سایر فدراسیون‌های آسیایی قوی‌تر کند قطعاً مربیان ایرانی می‌توانند در تیم‌های آسیایی حضوری چشمگیر داشته باشند.
وی در مورد مرحله نهایی بازی‌های آسیایی عنوان کرد: با توجه به سیدبندی انجام‌شده ایران در گروه یک، کویت در گروه ۲ و افغانستان در گروه ۴ حضور دارند؛ این احتمال وجود دارد که تیم‌هایی که مربیان ایرانی دارند در مرحله نهایی رقابت‌ها در یک گروه بیفتند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی