[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

پلوگوشت عربی ، روزنامه شیراز نوین

پلوگوشت عربی یکی از انواع غذاهای خوش‌مزه و محبوب کشورهای عربی است که با رسپی‌های متنوعی درست می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلوگوشت عربی در ادامه با ما همراه باشید:
 مواد لازم برای 4 نفر
گوشت گوسفندی یا گوساله:۴۰۰ گرم
سیر: ۲ حبه
پیاز: ۲ عدد متوسط
لپه: ۱ پیمانه
کشمش پلویی: ۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
برنج: ۴ پیمانه
سیب‌زمینی: به مقدار کافی
چوب دارچین و دانه فلفل‌سیاه: به مقدار کافی
میخک و برگ بو: به مقدار کافی
فلفل‌سیاه، نمک و زردچوبه: به مقدار کافی
پودر دارچین، ادویه مخلوط و پودر هل: به مقدار کافی

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه پلوگوشت عربی خوش‌مزه در ابتدای کار برنج را شسته و به همراه مقداری نمک درون یک کاسه حاوی آب می‌ریزیم تا به مدت یک ساعت درون آب بماند و خیس بخورد؛ حالا گوشت را به صورت مکعبی خرد می‌کنیم.
 مرحله دوم
در ادامه گوشت را به همراه آب، سیر و مقداری نمک، زردچوبه و فلفل‌سیاه درون زودپز ریخته و اجازه می‌دهیم گوشت کاملاً پخته شود. حالا لپه را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می‌ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته تا لپه پخته شود.
 مرحله سوم
پس از پخته شدن گوشت آن را از زودپز خارج کرده و آب گوشت را از صافی رد می‌کنیم تا یکدست شود و سپس برای پخت برنج کنار می‌گذاریم. حالا آب گوشت را به همراه چوب دارچین، دانه فلفل، میخک و برگ بو درون قابلمه می‌ریزیم.
 مرحله چهارم
در ادامه قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می‌دهیم آب گوشت جوش بیاید، سپس برنج را شسته و به قابلمه اضافه می‌کنیم و آن را به صورت کته دم می‌کنیم. زمانی که لپه کاملاً پخته شد آن را آب‌کشی می‌کنیم.
 مرحله پنجم
حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و درون یک تابه مناسب تفت می‌دهیم تا کمی سرخ شود.
اکنون گوشت پخته‌شده را به تابه اضافه کرده و مقداری پودر دارچین، پودر فلفل‌سیاه، پودر هل و ادویه مخلوط به آن می‌‌افزاییم.
 مرحله ششم
در ادامه به تفت دادن ادامه می‌دهیم تا بوی خامی ادویه‌ها از بین برود، سپس رب گوجه‌فرنگی را به تابه اضافه کرده و پس از تفت دادن آب جوش را به آن می‌افزاییم؛ حالا اجازه می‌دهیم گوشت بپزد و ادویه‌ها به خورد آن بروند.
 مرحله هفتم
حالا درون یک تابه جداگانه مقداری روغن ریخته و کشمش را به آن می‌افزاییم. 
پس از کمی تفت دادن لپه را به تابه اضافه کرده و مقداری نمک و پودر دارچین به آن اضافه می‌کنیم و زمانی که لپه سرخ شد تابه را از روی حرارت برمی‌داریم.
 مرحله هشتم
پس از گذشت ۴۵ دقیقه و زمانی که برنج دم کشید، آن را درون ظرف مورد نظرمان ریخته، سپس حشو لپه و گوشت را به صورت پخش روی آن می‌ریزیم. 
در نهایت پلو را به همراه سیب‌زمینی سرخ‌شده و ترشی سرو می کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی