[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

طلوع نشاط شهروندی از قله کوه نور، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
به‌ مناسبت گرامیداشت هفته تربیت‌ بدنی، آیین پیاده‌روی خانوادگی با حضور جمعی از شهروندان و کارکنان شهرداری شیراز در ارتفاعات کوه نور دروازه قرآن و به همت اداره رفاه کارکنان شهرداری این کلان‌شهر برگزار شد. این آیین در راستای حفظ سلامت و ترویج ورزش‌های همگانی با حضور آیت‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونان، مدیران و خانواده بزرگ شهرداری شیراز برگزار شد.
 اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه نشاط اجتماعی
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز با تبریک هفته تربیت بدنی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم که این‌چنین اقدامات با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و سلامت افراد جامعه پرتکرار باشد‌‌. آیت‌الله لطف‌الله دژکام با ذکر حدیثی از امام سجاد(ع) مبنی بر استمرار در کارها بیان کرد: هر کاری هرچند کوچک باید استمرار داشته باشد، از این‌رو باید مردم در امر ورزش با هدف حفظ سلامت خود استمرار را سرلوحه خود قرار دهند. او گفت: شهرداری شیراز در جهات مختلف، فعالیت‌های چشمگیری انجام می‌دهد که از جمله آن اموری در حوزه ورزش‌های همگانی است که کار خوبی است. امام‌ جمعه شیراز با تقدیر از شهرداری این کلان‌شهر به ‌دلیل فعالیت بیش از ۵۰ مرکز و کانون در بوستان‌های شیراز عنوان کرد: امیدواریم این رسم و فرهنگ با پیگیری مستمر همه در شهر بیش ‌از پیش ترویج داده شود تا همگان بتوانند از این ظرفیت بهره‌مند باشند. آیت‌الله دژکام از شهردار شیراز و مسئولان امر ورزش در استان فارس خواست تا برنامه و تدابیر لازم در جهت استمرار ورزش و توسعه فعالیت‌های ورزشی را در دستور کار قرار داده و در برنامه‌های مدیریت شهری به‌ صورت ویژه در راستای تقویت سلامت و نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی شود.
 ترویج ورزش همگانی در قالب خانوادگی
 شهردار کلان‌شهر شیراز نیز اظهار کرد: امروز ما میزبان خانواده بزرگ شهرداری بودیم و این مراسم مورد استقبال بسیار خوب خانواده‌ها قرار گرفت. محمدحسن اسدی گفت: هدف از برگزاری این برنامه ترویج ورزش همگانی و خانوادگی در سطح شیراز است که به ‌صورت نمادین برگزار شد؛ قطعاً این برنامه در محلات مختلف شهر شیراز برگزار خواهد شد. این مقام ارشد شهری شیراز با تشکر از اداره رفاه شهرداری که به‌عنوان متولی برگزاری این پیاده‌روی بود، اعلام کرد: ما بر این باوریم که ورزش می‌تواند باعث شور و نشاط و سلامت جامعه شود. اسدی گفت: شهرداری در ایجاد فضای ورزشی بسیار فعال بوده و با ایجاد زیرساخت‌هایی مانند سالن‌های ورزشی، زمین‌های فوتبال و زمین‌های چمن مصنوعی در این زمینه پیشرو است. او افزود: افزایش سرانه ورزشی و زیرساخت‌ها در شیراز از جمله وظایف اداره کل ورزش و جوانان و دولت است، اما شهرداری شیراز با دارا بودن سالن‌های بسیار خوب در مکان‌های در دسترس توانسته نقش کلیدی و مهمی در توسعه زیرساخت‌های ورزشی در شهر ایفا کند. شهردار شیراز تصریح کرد: قصد و هدف ما توسعه فعالیت‌های ورزشی در جامعه و خانواده‌هاست و شهرداری هم به سهم خود در این توسعه کوشاست.
 فرش سرخ مدیریت شهری برای ورزش شهروندی
 رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: در جلسات محله‌محوری مقرر شد که ۵۵ ایستگاه ورزش صبحگاهی در مناطق یازده‌گانه شهرداری راه‌اندازی شود. محمدرضا هاجری اظهار داشت: بستر کاملاً مهیا شده است تا در تمام نقاط شهر شیراز از قبیل بوستان‌ها، باغات خانواده و  بانوان ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی فعالیت کند و برای راه‌اندازی در سایر نقاط شهر هم در دست اقدام است. او تأکيد کرد: شهرداری شیراز در کنار اقدامات فرهنگی باید برنامه‌هایی برای ورزش و سلامت و نشاط عمومی مردم داشته باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی