[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ورود اسکواش به المپیک باعث تغییر نگاه‌ها می‌شود، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
به مناسبت روز جهانی اسکواش، هیئت‌های این رشته در شیراز و فارس، مراسمی را در باغ جنت شیراز برگزار کردند.
رئیس هیئت اسکواش شهرستان شیراز در این رابطه اظهار داشت: روزهای 12 و 13 اکتبر در تقویم جهانی به نام روز اسکواش نام‌گذاری شده‌اند و قرار بود ما هم در همان تاریخ این جشن را برگزار کنیم، اما به دلیل سفر هیئت دولت به شیراز در همان روزها، این امر میسر نشد و با یک هفته تأخیر در خدمت تلاش گران اسکواش شیراز و استان بودیم.
امین مولایی افزود: دیگر بهانه برگزاری این مراسم، ورود رسمی اسکواش به جمع رشته‌های المپیکی بود؛ اتفاق مبارکی که می‌تواند نگاه مردم و مسئولان را نسبت به ورزشکاران ما تغییر دهد.
وی در این‌باره توضیح داد: خواهش من از مسئولان ورزش شیراز و استان این است که حالا با المپیکی شدن اسکواش، نگاه جهانی و المپیکی به این رشته داشته باشند. رشته ما خیلی مهجور مانده و مظلوم واقع شده، اما از این به بعد لازم است حرکت‌های ویژه‌ای برای رشد اسکواش انجام شود.
مولایی از برگزاری برنامه‌ای در شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد و گفت: مسئولان شورای اسلامی شهر قول‌هایی به ما داده‌اند؛ از جمله اینکه در آبان‌ماه، قرار است فرصتی در شورای اسلامی شهر برای اسکواش در نظر گرفته شود تا بتوانیم این رشته را معرفی کنیم. سعی ما این است که بتوانیم این رشته را در بُعد همگانی گسترش داده و همچنین فضاها و زیرساخت‌های تخصصی برای اسکواش فراهم کنیم.
همچنین رئیس هیئت اسکواش استان فارس در صحبت با ورزشکاران و مربیان این رشته اظهار داشت: ورود اسکواش به المپیک، اتفاق مبارکی بود؛ شورای اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم گرفت که اسکواش از المپیک 2028 لوس‌آنجلس در لیست رشته‌های ورزشی قرار بگیرد که می‌تواند در رشد جایگاه اسکواش به شکل چشمگیری تأثیرگذار باشد.
محمدعلی میرحسینی افزود: مطمئناً از این به بعد، مسئولان دید بهتری نسبت به این رشته خواهند داشت؛ مخصوصاً امیدواریم که در استان فارس که یکی از استان‌های پراستعداد در اسکواش است، اتفاقات خوبی توسط مسئولان رقم بخورد. امیدوارم خانواده‌ها هم این اعتماد را به هیئت شیراز و فارس داشته باشند و بدانند که تمام تلاشمان، بسترسازی مناسب برای رشد فرزندان آنهاست.
وی گفت: ما می‌خواهیم محیط اسکواش نه فقط از لحاظ ورزشی، بلکه از نظر فرهنگی و اجتماعی هم محیطی مناسب و جذاب برای علاقه‌مندان این رشته باشد.
میهمان ویژه مراسم روز جهانی اسکواش، رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز بود؛ سیدکمال پاک فطرت در گفت‌وگو با جامعه اسکواش فارس اظهار داشت: بدون هیچ‌گونه تعارفی باید بگویم هیئت اسکواش یکی از هیئت‌های پرتلاش استان ما بوده که با وجود همه مشکلات و معضلاتش؛ به خصوص با اتفاقاتی که سال گذشته رخ داد و محل تمرین و مسابقات از این هیئت‌ها گرفته شد، اما جایگاه خوب خود در سطح کشور را همچنان حفظ کرده است. وی افزود: با تلاش‌های هیئت‌های شیراز و فارس، شاهد هستیم که اسکواش وارد دانشگاه‌ها شده و به صورت اصولی راه خود را ادامه می‌دهد. پاک فطرت با اشاره به قول‌هایی که در مدت اخیر برای بازگرداندن سالن‌های تخصصی اسکواش به هیئت‌های این رشته داده بود، اظهار داشت: ما قول داده‌ایم و سر قولمان هستیم؛ سالن‌های اسکواش به این هیئت‌ها و ورزشکارانشان بازخواهد گشت؛ ضمن اینکه از ظرفیت شهرداری هم استفاده خواهیم کرد و قرار است برنامه‌های معرفی اسکواش به مردم را در بعضی پارک‌ها اجرا کنیم.
متولی ورزش شیراز قول مضاعفی هم به جامعه اسکواش استان فارس داد و عنوان کرد: یازده سالن ورزش‌های غیرتوپی قرار است در 11 منطقه شیراز توسط شهرداری احداث شود و ما در حال رایزنی هستیم تا مجوز یک سالن خوب دیگر را هم بگیریم و آن را در اختیار بچه‌های اسکواش قرار دهیم.
به گزارش شیرازنوین، در پایان این مراسم از برترین های اسکواش استان فارس که اخیرا در مسابقات صاحب مقام شدند، تقدیر به عمل آمد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی