[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

صادرات نیازمند بازنگری در سیاست‌های داخلی است ، روزنامه شیراز نوین

رئیس اتاق بازرگانی فارس: 
صادرات نیازمند بازنگری 
در سیاست‌های داخلی است 

به گزارش دریافتی شیرازنوین، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: جایگاه بی‌بدیل صادرات پایدار در رشد مستمر اقتصادی و توسعه جوامع انسانی از مهم‌ترین عوامل برای همسو شدن با اقتصاد پویای جهانی و راهبردی محوری در افزایش بهره‌وری و رشد تولید ناخالص داخلی است. او ادامه داد: در شرایط کنونی که به ‌نظر می‌رسد مشکلات سیاست خارجی پا برجا باشد بازنگری در سیاست‌های داخلی، اتخاذ راهکارهای تجاری مناسب و اصلاحات ساختاری به منظور برون‌رفت از چالش‌های موجود و فراهم ساختن فرصت ادامه فعالیت اقتصادی برای فعالان حوزه صادرات غیرنفتی ضروری به نظر می‌رسد.
محمد صادق حمیدیان جهرمی بر ضرورت توسعه صادرات با هدف مقاوم‌شدن اقتصاد کشور تأکید کرد و گفت: آنچه مسلم است وجود تراز تجاری مثبت، تنوع‌بخشی به صادرات، رهایی از صادرات منابع طبیعی و خام‌فروشی و ایجاد بسترهای فنی و نهادی به منظور تولید و صادرات کالا و خدمات رقابت‌پذیر و با ارزش افزوده بالا، اقتصاد کشور را در برابر شرایط تنگنای درآمدی مقاوم می ‌کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر انبوهی از مشکلات و بازدارنده‌های مختلف از جمله تحریم‌های شدید بین‌المللی و داخلی، پیمان سپاری ارزی، نوسانات بالای نرخ ارز، افزایش هزینه‌های تولید، سیاست‌های خارجی و روابط بین‌الملل و راهبردهای اقتصادی حاکم، توسعه صادرات را دستخوش چالش‌های متعدد کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس ابزار کرد: امیدواریم که با عزم سیاست‌گذاران بر توسعه اولویت‌دار صادرات کشور، از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی و فعالان عرصه صادرات غیرنفتی بهره کافی و وافی برده شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی