[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

نسلی آماده برای غیرممکن‌ترین مأموریت سال، روزنامه شیراز نوین

تیم ملی فوتبال زنان ایران بعد از برگزاری مراسم بدرقه مهیای سفر به استرالیا شد تا در دور دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس شرکت کند. به گزارش فوتبال 360، رقابت‌های دور دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس از 4 آبان‌ماه با حضور 12 تیم آغاز می‌شود که در کنار تیم‌های ملی استرالیا، ژاپن، چین، کره‌جنوبی، ویتنام، چین‌تایپه، تایلند، فیلیپین، ازبکستان، هند و کره‌شمالی، تیم ملی زنان ایران هم قرار است در این رقابت‌ها حضور پیدا کند. با توجه به ساختار رقابت‌ها، 12 تیم در 3 گروه تقسیم شده‌اند و از هر گروه تیم صدرنشین می‌تواند مستقیماً به دور نهایی انتخابی المپیک 2024 پاریس صعود کند؛ بهترین تیم دوم در میان سه گروه هم می‌تواند به دور نهایی راه یابد.
تیم ملی فوتبال زنان ایران که در دور نخست در مجموع بازی رفت‌ و برگشت توانست با نتیجه 2 بر یک مقابل میانمار به پیروزی برسد و به جمع 12 تیم برتر رقابت‌های انتخابی المپیک 2024 پاریس برسد، حالا باید در این دور از رقابت‌ها با تیم‌های ملی استرالیا، فیلیپین و چین‌تاپیه رقابت کند که به‌جز استرالیا، زنان فوتبال ایران تجربه رویارویی با تیم‌های ملی فیلپین و چین‌تایپه را در کارنامه خود دارند، اما با این وجود، شاگردان مریم آزمون کار دشواری برای کسب موفقیت در رقابت‌های پیش ‌رو دارند.
*به یاد اولین صعود 
زنان فوتبال ایران برای سومین‌ بار است که حضور در دور دوم انتخابی المپیک را تجربه می‌کنند و در طول تاریخ هیچ‌گاه نتوانسته‌اند از این مرحله بیشتر پیش ‌رو داشته باشند و به کسب سهمیه المپیک نزدیک شوند. در سال 2012، تیم ملی زنان ایران با کسب 2 پیروزی برابر تیم‌ها ملی فلسطین و بحرین و تساوی مقابل اردن توانست با 7 امتیاز در خاک کشور اردن جشن صعود به مرحله دوم انتخابی المپیک را برپا کند. با وجود ثبت این صعود تاریخی، عدم تأیید پوشش و حجاب بازیکنان تیم ملی زنان ایران باعث شد تا شاگردان مریم ایراندوست شانس حضور در دور دوم انتخابی المپیک 2012 را از دست بدهند و نتوانستند شانس خود را برای رسیدن به دور نهایی رقابت‌ها بیازمایند؛ یکی از تراژیک‌ترین اتفاقات تاریخ فوتبال ملی زنان ایران رخ داد و آنها از حضور در دور دوم انتخابی المپیک 2012 لندن محروم شدند.
*گلباران فلسطین کافی نبود!
ملی‌پوشان فوتبال زنان ایران در سال 2020 برای دومین‌ بار توانستند خود را به مرحله دوم انتخابی المپیک برسانند. آنها در دور نخست با هدایت مریم آزمون موفق شدند بعد از انصراف تیم‌های ملی امارات و ماکائو، برابر تیم ملی لبنان به پیروزی برسند و هنگ‌کنگ را هم متوقف کردند تا به‌عنوان یکی از دو تیم صعودکننده از میان 3 تیم، راهی دور دوم شوند. در این دور از رقابت‌ها، شاگردان مریم آزمون با تیم‌های ملی چین‌تایپه، فیلیپین و فلسطین هم‌گروه شدند که برابر فیلیپین و چین‌تایپه شکست خوردند و همین دو شکست باعث شد تا برد 9 گله مقابل فلسطین بی‌اثر شود؛ آنها به‌عنوان تیم سوم کار خود را در دور مرحله گروهی به پایان بردند و ناکام در صعود به دور سوم و پایانی رقابت‌ها بودند.
*مأموریت بزرگ
شاگردان مریم آزمون در حالی امروز به سوی شهر برث استرالیا بدرقه شدند که باید در دور دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس با تیم‌های استرالیا، چین‌تاپیه و فیلیپین رقابت کنند. 
چین تایپه سابقه 4 رویارویی با تیم ملی زنان ایران را دارد که یک برد سهم ملی‌پوشان زنان ایران بوده و در نقطه مقابل، 3 بار چین‌تایپه‌ای‌ها توانسته‌اند به پیروزی برسند. فیلیپنی‌ها هم توانسته‌اند در 2 دوئل‌شان با زنان فوتبال ایران، 2 پبروزی به‌دست آورند. در آخرین رنکینگ فیفا، استرالیا دارای رتبه دهم جهان است و تیم‌های ملی چین‌تاپیه و فیلیپین هم به ترتیب در رتبه‌های 37 و 49 حضور دارند. تیم ملی زنان فوتبال ایران در موقعیت 67 رنکینگ فیفاست و شاگردان آزمون برای شکستن طلسم صعود به دور سوم انتخابی المپیک کار سختی را در پیش دارند و با توجه به کیفیت فنی بالای رقبا، باید دید آیا رکورد امتیازی دوره قبلی شکسته خواهد شد یا با کمتر از 3 امتیاز، کار تیم ملی زنان ایران در مرحله دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس به پایان می‌رسد.
اعلام لیست تیم ملی زنان برای انتخابی المپیک پاریس: 
زهرا خواجوی، رها یزدانی، مینا نافعی، گلنوش خسروی، فاطمه امینه برازجانی، فاطمه عادلی، ملیکا محمدی، حدیث بساط شیر، سپیده نزهتی، فاطمه مخدومی، زینب عباسپور، بهناز طاهرخانی، زهرا سربالی، منا حمودی، فاطمه شبان، شبنم بهشت، سمانه چهکندی، افسانه چترنور، محدثه زلفی، زهرا قنبری، هستی فروزنده و نگین زندی.
برنامه تیم ملی زنان ایران در دور دوم مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس:
پنجشنبه ۴ آبان: ایران - استرالیا(ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران)
یکشنبه ۷ آبان: چین‌تایپه - ایران(ساعت ۱۰:۳۰)
چهارشنبه ۱۰ آبان ایران - فیلیپین(ساعت ۰۸:۳۰)

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی