[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

عضو تیم گلبال استان فارس: به دنبال رسیدن به پیراهن تیم ملی هستم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
گلبال یکی از جذاب‌ترین رشته‌های ورزش نابینایان است که تماشای آن برای سایرین هم از جذابیت‌هایی برخوردار است. عضو تیم گلبال استان فارس ‌می‌گوید: گلبال از دو دروازه 9 متری تشکیل ‌می‌شود و یک توپ صدادار به وزن یک کیلو و 250 گرم. در ‌این رشته، هر تیم ‌می‌تواند 6 بازیکن داشته باشد که سه نفر اصلی و سه نفر ذخیره خواهند بود. ‌این ورزش با دست انجام ‌می‌شود و نفرات تیم‌ها از صدای توپی که از طرف حریف ارسال ‌می‌شود، باید صدای آن را تشخیص داده و مانع از گلزنی آن‌ها شوند.
امین کریمی همچنین گفت: گلبال خیلی تحرک دارد و در روحیه و سلامتی ورزشکاران خیلی اثر مثبتی دارد. البته ورزش سختی هم هست اما ما به ‌این رشته علاقه‌مندیم.
وی که در تیم جهرم عضویت دارد درباره مسابقات پیش رو گفت: در لیگ کشور به میدان ‌می‌رویم و هدف شخصی من ‌این است که بتوانم به تیم ملی برسم. نزدیک به 5 سال است که به طور مداوم مشغول تمرین و بازی هستم و به اردوی تیم ملی جوانان هم دعوت شده‌ام اما تلاش ‌می‌کنم که به زودی به تیم ملی بزرگ‌سالان هم برسم و بتوانم برای کشورم افتخار آفرینی کنم.
مرحله دوازدهم اردوی تیم ملی گلبال آقایان کشورمان از هفته گذشته در مجموعه ورزشی هرندی تهران آغاز شد. طبق اعلام بهمن دوستی، سرمربی تیم ملی، در ‌این مرحله از اردو ملی پوشان گلبال  کشورمان تمرینات خود را در دو نوبت صبح و عصر انجام دادند. اردوهای ملی پوشان گلبال ‌ایران جهت حضور در مسابقات جهانی پرتغال  که رقابت‌های گزینشی و کسب سهمیه  برای پارالمپیک پاریس  است، تشکیل شده است.
محمد سرنجی، محمد پرنیا، حسن جعفری، مهدی عباسی، محمد مهدی نفیسی،  محمد منصوری، محسن عبدالملکی، خلیل شهریارنسب ورزشکاران دعوت شده به ‌این اردو هستند. بهمن دوستی  به عنوان سرمربی و افشین زند کریمی و محسن باغبانی به عنوان مربی  تیم را هدایت و رهبری می‌کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی