[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

برون‌رفت از تحریم‌ها با ارتقای بهره‌وری، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس بهره‌وری و ارتقا را یک ضرورت و راهکار در جهت رشد و پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: یکی از بهترین راه‌های برون‌رفت از مسائل فعلی و تحریم‌های ظالمانه دشمنان، ارتقای بهره‌وری است. به گزارش  تسنیم، هشتمین جلسه شورای اداری استان عصر دیروز با حضور میرسامان پیشوایی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری و به ریاست محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در سالن شهید قاضی برگزار شد. استاندار فارس در این جلسه گفت: اصلاح بذر در افزایش محصول بیشتر کشاورزی و باغی، اصلاح ‌نژاد دام، نصب پنجره‌های دوجداره در کاهش مصرف حامل‌های انرژی، استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز و درختان غیرمثمر، کاهش تجویز نسخه‌های پزشکی، اداره هیئت‌امنایی اماکن گردشگری، اصلاح لوله‌های انتقال آب، کاهش مصرف سوخت با ساخت خودرو‌های کم‌مصرف و حتی برقی، از راه‌های سریع و عملیاتی در ارتقای بهره‌وری است.
استاندار فارس در ادامه از توافق صورت‌گرفته برای برقی شدن تاکسی‌های شهر شیراز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با توافق صورت گرفته مابین استانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز و با حمایت وزارت نفت، توافق کردیم خودرو‌های تاکسی درون‌شهری شیراز، در مدت‌زمان مشخصی تماماً برقی شوند؛ صرفه‌جویی حاصل از سوخت فسیلی در این طرح، جایگزین هزینه‌های انجام‌شده خواهد شد.
وی در ادامه خطاب به رئیس سازمان ملی بهره‌وری گفت: می‌بایست آیین‌نامه‌های مرتبط با قوانین ارتقای بهره‌وری هرچه سریع‌تر ابلاغ شود. قوانین مرتبط با بهره‌وری در تدوین قانون دیده شود؛ حتی می‌توان یک فصل اختصاصی به موضوعات بهره‌وری در برنامه هفتم توسعه اختصاص داد.
وی گفت: جابه‌جایی پرسنل اداری در استان، یکی از موضوعات قابل‌توجه در ارتقای بهره‌وری است، اما در این زمینه اختیاراتی لازم است. با تدوین یک بند قانونی و به شرط حفظ شرایط پرداخت حقوق و مزایا از دستگاه مبدأ شاهد تحولی عظیم در این حوزه خواهیم بود که 90 درصد تقاضای نیروی انسانی استان را برطرف می‌کند.
در پایان این جلسه، تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای با موضوع ارتقای بهره‌وری مابین سازمان ملی بهره‌وری، استانداری فارس، سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت استان و دانشگاه شیراز امضا شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی