[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

مردم گزارشگر تخلفات باشند ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل دیوان محاسبات فارس با بیان اینکه سامانه ۱۹۸ در دیوان محاسبات زمینه ارتباط مردمی را فراهم کرده است، از عموم مردم خواست تا مواردی از قبیل حساب‌های پنهان، تخلفات مالی و بودجه‌ای، سفرهای خارج از روال در دستگاه‌ها، استخدام‌های بی‌ضابطه و... را در صورت مشاهده به این سامانه اطلاع‌رسانی کند.
جواد قناعتی در دیدار با رئیس کل دادگستری فارس به تشریح کلیات برنامه‌های پیش روی دیوان محاسبات پرداخت و ضمن ابراز خرسندی از همکاری و همراهی همه‌جانبه دستگاه قضایی استان، گفت: بی‌تردید نتایج بررسی‌های دیوان محاسبات با این همکاری به ثمرات ارزشمندی برای مردم استان تبدیل خواهد 
شد.
وی تأکید کرد: عملکرد دادگستری فارس همواره نشان‌دهنده عزم راسخ این نهاد قضایی برای برخورد جدی با متخلفان در هر جایگاه و سمتی بوده است. دیوان محاسبات نیز با رویکرد جدید رئیس کل در سطح کشور به سمت مهم‌رسی به جای همه‌رسی و همچنین پیشگیری به جای مچ‌گیری گام برداشته و در این راستا دیوان محاسبات استان برای فعال‌تر کردن مجموعه‌ها و برداشتن موانع پیش ‌روی ادارات و دستگاه‌ها در کنار مدیران خدوم و تلاشگر و پاک‌دست خواهد بود و قطعاً با متخلفان برخورد جدی خواهد داشت.
قناعتی همچنین بر لزوم معرفی بیشتر دیوان محاسبات به مردم و آشنایی آنها با وظایف و اختیارات و رسالت این سازمان تأکید کرد و در ادامه یادآور شد: سامانه ۱۹۸ در دیوان محاسبات زمینه ارتباط مردمی را فراهم کرده و هم‌استانی‌های عزیز می‌توانند مواردی از قبیل معرفی حساب‌های پنهان، تخلفات مالی و بودجه‌ای، سفرهای خارج از روال در دستگاه‌ها، استخدام‌های بی‌ضابطه، ترک فعل در اجرای قانون و حیف و میل بیت‌المال را از طریق این سامانه به دیوان محاسبات اعلام کنند.
رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت جایگاه دیوان محاسبات در نظارت بر دستگاه‌های اجرایی ابراز امیدواری کرد: در دوران مدیریت جدید شاهد ابتکار عمل در نظارت‌ها و رسیدگی جدی به تخلفات احتمالی باشیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی همچنین از همکاری همه‌جانبه دادگستری در استان فارس با دیوان محاسبات خبر داد و اظهار کرد: دستگاه قضایی همان‌گونه که همواره خواهان رسیدگی بی‌قید و شرط به تخلفات قانونی در همه زمینه‌ها بوده، دیوان محاسبات را یکی از مهم‌ترین بازوهای درخور اهمیت در این زمینه برمی‌شمرد و امیدواریم این همراهی و همکاری همه‌جانبه اثرات مثبتی در روند اجرای امور استان داشته 
باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی