[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

افتتاح سینما «سیمرغ» سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان سینمایی در سفر یک‌روزه خود به استان کهگیلویه و بویر احمد، سینما سیمرغ سی‌سخت را افتتاح کرد.
سینما «سیمرغ» سی‌سخت شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور و استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان محلی و علاقه‌مندان سینما ظهر سوم آبان‌ماه به بهره‌برداری رسید و به مدار سمفا متصل شد.
محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی در آیین افتتاح این سینما ضمن ابراز خرسندی از اضافه شدن این سالن به چرخه سینماهای کشور گفت: خوشحالم که مردم شهرستان دنا برای اولین بار صاحب سینما شده‌اند‌ و خدا را شاکرم وعده‌ای که سال گذشته در سفر استانی داده‌ایم، امروز محقق شده است.
وی افزود: اگر امروز اقدامی صورت گرفته به حسب وظیفه بوده است و معتقدم خیلی دیر سالن سینما به شهر شما آمده است.
رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح ۲۲۹ امین سالن سینمایی در دولت سیزدهم هستیم، عنوان کرد: بدون تردید، این اقدامات ثمره رویکرد عدالت فرهنگی دولت سیزدهم است؛ بر این‌اساس افتتاح این سینماها در راستای هدف‌گذاری سازمان سینمایی برای ارتقای ظرفیت‌های نمایش فیلم و توسعه زیرساخت سینمایی در استان‌هاست.
وی همچنین با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در حق مردم بی‌پناه غزه خاطر نشان کرد: اگر امروز آرامشی داریم و در حال افتتاح سینماها هستیم‌ مرهون فداکاری شهدای ماست و امیدوارم با شکسته شدن هیمنه و تابوی شکست‌ناپذیری رژیم اشغال‌گر قدس، شاهد فروپاشی کامل این رژیم کودک‌کش باشیم.
در ادامه این مراسم امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با اشاره به قدمت فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان دنا، اظهار کرد: ردپای مردم شهرستان دنا در طول تاریخ در فرهنگ وجود داشته و ادامه دارد.
وی در ادامه به نگاه ساختار سازمان سینمایی در سطح کشور گریزی زد و گفت: نگاه سازمان سینمایی کشور بر مبنای رسالت دولت مردمی است. با درایت و برنامه‌ریزی سازمان سینمایی کشور قدم‌های خوبی در سطح کشور برداشتند که برای همیشه ماندگار خواهد بود و در واقع یک عدالت فرهنگی در سطح کشور رقم زدند و براساس همین منش عدالت‌مندانه دو سینما در استان کهگیلویه و بویراحمد امروز افتتاح می‌شود.
وی افزود: سینماهایی که امروز در دو شهرستان بهمئی و دنا افتتاح می‌شوند به لحاظ تجهیزات و امکانات در سطح کشور بی‌نظیر هستند و افتتاح این دو سینما براساس همان نگاه ساختارمند سازمان سینمایی کشور است.
درخشان گفت: سینما سیمرغ سی‌سخت با ۲۷۰ صندلی با کیفیت درجه یک و با به‌روزترین تجهیزات افتتاح شد و جدیدترین فیلم‌های سینمای ایران در آن اکران خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر صبغه فرهنگی مردم دنا عنوان کرد: اگر می‌خواهید که چراغ سینمای سیمرغ همیشه روشن بماند باید مردم از این سینما استقبال کنند؛ الحمدالله سینما با بهترین کیفیت در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی