[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

چهار مدال خوش‌رنگ بر گردن بچه‌های فارس، روزنامه شیراز نوین

شیرازنوین - گروه ورزش
دو ملی‌پوش استان فارسی حاضر در هانگژو، دیروز(چهارشنبه) موفق به ثبت دو مدال طلا شدند و دو مدال نقره و برنز نیز توسط دیگر ورزشکاران این استان به دست آمد.
ابتدا علی اصغر جوانمردی پرتابگر شیرازی به مدال طلای این رشته در چهارمین دوره بازیهای پارا آسیایی دست پیدا کرد.
رقابت‌های پرتاب وزنه و در کلاس F35  بازی‌های پارا آسایی، ظهر چهارشنبه سوم آبان‌ماه به وقت ایران در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین برگزار شد.
در این ماده، سیدعلی اصغر جوانمردی در رقابت با حریفانش موفق شد بهترین پرتاب خود را به طول ۱۶ متر و ۱۷ سانتی‌متر ثبت کرده و به مدال طلای این ماده برسد؛ در این ماده پرتابگرانی از ازبکستان و چین دوم و سوم شدند.
جوانمردی از سال 89 در شیراز و زیر نظر مرحوم بهمن گلبارنژاد، فعالیت ورزشی خود را با رشته  وزنه‌برداری آغاز کرد، اما از سال 1392 وارد دو و میدانی شد. او دو سال پیش در مسابقات پارالمپیک توکیو فاصله‌ای با کسب مدال برنز نداشت، اما در نهایت به مقام چهارمی بسنده کرد.
همچنین علی‌رضا زارع، دونده استان فارس با رکوردشکنی قهرمان ماده ۲۰۰ متر پارا‌ آسیایی شد و مدال طلای پارا آسیایی هانگژو را کسب کرد.
در ادامه رقابت‌های پارادو ومیدانی هانگژو، رقابت فینال ماده ۲۰۰ متر مردان در کلاس T ۳۵ برگزار شد و علی‌رضا زارع به مدال طلا دست پیدا کرد.
زارع در این رقابت با ثبت زمان ۲۵.۵۱ زودتر از دیگر رقبا از خط پایان عبور کرد و مدال طلای این رشته در چهارمین دوره بازی‌های پارا آسیایی را به گردن آویخت. ورزشکارانی از عراق و هند دوم و سوم شدند.
او با این عملکرد موفق به شکستن رکورد دو ۲۰۰ متر پارادو ومیدانی آسیا نیز شد.
مهدی مرادی، ملی‌پوش پارادو و میدانی اهل استان فارس نیز در فینال رقابت‌های پرش طول به عنوان دوم رسید و مدال نقره را از آن خود کرد. در فینال مسابقات پرش طول کلاس T۱۳ مهدی مرادی به رقابت به حریفانش پرداخت. در پایان این رقابت مرادی با ثبت رکورد ۶.۲۲ عنوان نایب‌قهرمانی و مدال نقره این دوره از بازی‌ها را از آن خود کرد. ورزشکار ازبکستانی با ۶.۸۸ به مقام قهرمانی و مدال طلا دست پیدا کرد.
همچنین محمد دلیر، ملی‌پوش پارادوچرخه‌سواری اهل استان فارس به مدال برنز این رشته در چهارمین دوره بازی‌های پارا آسیایی دست پیدا کرد.
محمد دلیر، پارادوچرخه‌سوار اهل استان فارس کشورمان در تایم تریل انفرادی یک کیلومتر و در کلاس B نابینایان و کم‌بینایان با زمان ۱:۰۶.۳۴۳ دقیقه موفق به کسب مدال برنز شد؛ در این ماده رکاب‌زنان کشورهای چین و مالزی اول و دوم شدند.
به گزارش شیرازنوین، بازی‌های پارا آسیایی هانگژو از روز 30 مهرماه آغاز شده و تا ششم آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی