[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

مکمل‌های زنجبیل ممکن است در درمان بیماری‌های خودایمنی مفید باشند، روزنامه شیراز نوین

تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنجبیل ممکن است به مدیریت التهاب در بیماری‌های خودایمنی کمک کند.
به گزارش مهر به‌نقل از مدیکال نیوز، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مکمل‌های زنجبیل ممکن است یک رویکرد امیدوارکننده برای مدیریت التهاب در افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی ارائه دهند.
این مطالعه بر توانایی زنجبیل برای تأثیرگذاری بر نوتروفیل ها تأکید می‌کند و آنها را کمتر مستعد ابتلا به NETosis می‌داند؛ فرآیندی که با التهاب و بیماری‌های خودایمنی مختلف مرتبط است.
از آنجایی که بیماران بیشتر به داروهای طبیعی مانند زنجبیل برای کاهش علائم روی می‌آورند، محققان مشتاق هستند تا پتانسیل درمانی آن را بیشتر بررسی کنند؛ به ویژه برای بیماری‌هایی مانند لوپوس، آرتریت روماتوئید و حتی کووید ۱۹.
در این مطالعه جدید، محققان چگونگی تأثیر زنجبیل بر نوتروفیل‌ها(نوعی گلبول سفید) را شرح می‌دهند.
تمرکز اولیه روی فرآیند NETosis یا تشکیل ساختارهایی به نام تله‌های خارج سلولی نوتروفیل(NETs) بود.
NETosis فرآیندی است که در آن سلول‌های ایمنی خاص(نوتروفیل‌ها) NETها را تولید می‌کنند؛ این NETها از مواد DNA ترکیب‌شده با پروتئین‌هایی تشکیل شده‌اند که می‌توانند باکتری‌ها را از بین ببرند.
محرک‌های مختلف، مانند عفونت‌ها، پاسخ‌های ایمنی و سیگنال‌های سلولی خاص، می‌توانند این فرآیند تشکیل NET را فعال کنند.
یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که وقتی افراد سالم زنجبیل مصرف می‌کنند، نوتروفیل‌های آنها را کمتر مستعد ابتلا به NETosis می‌کند.
این کشف بسیار مهم است، زیرا NET ها، شبیه تارهای میکروسکوپی، می‌توانند التهاب و لخته شدن را تقویت کنند،؛ عواملی که با شرایط خودایمنی مختلف مانند لوپوس، سندرم آنتی فسفولیپید و آرتریت روماتوئید مرتبط هستند.
به گفته محققان، این تحقیق افشاگری‌های هیجان‌انگیزی در مورد پتانسیل عصاره زنجبیل به‌عنوان یک درمان طبیعی و مکمل برای بیماری‌های خودایمنی ارائه می‌دهد.
اگر تحقیقات بیشتر اثربخشی آن را تأیید کند، می‌تواند انقلابی در نحوه مدیریت و درمان این شرایط ایجاد کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی