[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

مسئول هیئت فوتبال شیراز: ورزشگاه مدرن بودجه می‌خواهد، روزنامه شیراز نوین

متولی فوتبال شیراز اعتقاد دارد که برای تبدیل شدن ورزشگاه حافظیه به یک ورزشگاه مدرن، چیزی حدود 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
به گزارش شیرازنوین و به‌نقل از  ایسنا، ورزشگاه پارس به‌عنوان بزرگترین زیرساخت ورزشی استان فارس در حالی که 78 ماه از افتتاح رسمی‌اش می‌گذرد، هنوز به شرایط میزبانی مطلوب از مسابقات رسمی نرسیده است؛ بنابراین، تنها ورزشگاه شیراز که می‌تواند میزبان مسابقات خانگی دو تیم شیرازی باشد، حافظیه است. هرچند این ورزشگاه هم نواقص عدیده‌ای دارد و با توجه به حضور دو تیم شیرازی در لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور، تردیدهایی نسبت به این ورزشگاه در ادامه راه وجود دارد.
مسئول هیئت فوتبال شیراز در برنامه تلویزیونی ورزش فارس در پاسخ به این سؤال که آیا شیراز امکانات لازم برای پشتیبانی از دو تیم در سطوح بالای فوتبال کشور را دارد یا خیر؟ می‌گوید: چندین سال است که درگیر زیرساخت‌های شهرمان هستیم؛ یک ورزشگاه حافظیه داریم و یک ورزشگاه پارس که هر دو ورزشگاه در نوع خودشان در کشور بی‌نظیر هستند. شما به موقعیت جغرافیایی ورزشگاه حافظیه دقت کنید؛ فکر نکنم هیچ جای ایران بتوانید ورزشگاهی پیدا کنید که در چنین نقطه‌ای واقع شده باشد؛ در جوار یکی از محبوب‌ترین اماکن تاریخی کشور یعنی آرامگاه حافظیه که روح عجیب و غریبی دارد. خیلی حیف است که نواقص چنین ورزشگاهی برطرف نشود و به سادگی آن را از دست بدهیم.
وی در خصوص برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای رفع نواقص این ورزشگاه قدیمی گفت: با تلاش هیئت فوتبال استان و شیراز و همچنین ادارات ورزش فارس و شیراز، از چندین ماه پیش تمهیداتی در نظر گرفته شد تا مسابقات تیم‌های شیرازی در این ورزشگاه برگزار شود. طی جلساتی که با حضور پیمانکار گرفته شد، تصمیم بر این شد که به هر شکلی شده، چمن را به بهترین شکل تحویل دهیم؛ هر ند مشکل زیادی در این زمینه داریم، چون این زمین در هر قسمتی از یک نوع متفاوت چمن تشکیل شده! بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که همه نقاط آن به یک شکل آبیاری شود و شکل یکدستی داشته باشد؛ با این‌حال، بچه‌های هیئت و پیمانکاری که چند سال است روی این زمین زحمت می‌کشند، توانسته‌اند فرمول‌هایی به کار ببرند و تا جایی که می‌شود از این چمن نگهداری کنند.
حسینی درباره نگرانی اهالی فوتبال نسبت به فرا رسیدن فصل سرما و احتمال خراب شدن چمن مانند سنوات گذشته، گفت: خودم هم نگران این قضیه هستم؛ با وجود اینکه کاورها تهیه شده تا بتوانیم تا حدی از خرابی چمن جلوگیری کنیم، اما متأسفانه سیستم گرمایشی و هیتینگ این زمین، فعال نیست. یعنی با اینکه سیستم هیتینگ در سال 90 و توسط پیمانکار وقت، کار گذاشته شده، اما تکمیل نشده و ابتر مانده و کار نمی‌کند. ورزشگاه حافظیه در مجموع زیرساخت خوبی دارد، اما مشکلاتی که الآن در قرارداد پیمانکار ورزشگاه پارس وجود دارد، آن زمان هم در قرارداد پیمانکار حافظیه وجود داشته و همین امر هم مشکلاتی را در زمینه پیشبرد روند رفع نواقص  به وجود آورده است.
متولی فوتبال شیراز با بیان  اینکه بحث نگهداری از اماکن ورزشی اهمیت ویژه‌ای دارد، بیان کرد: اگر سه ماه از یک ورزشگاه استفاده نکنیم، کم‌کم رو به فرسودگی گذاشته و از مدار بهره‌برداری خارج می‌شود؛ بنابراین نباید بگذاریم این اتفاق بیفتد. لازم است که یک کار کارشناسی انجام شود؛ باید ببینیم چه بذر چمنی برای آب و هوای شیراز مناسب است؛ خاکی که  استفاده می‌شود باید در آزمایشگاه کارشناسی شود، چون این موضوع خیلی در رشد و حفظ چمن مهم است. نمی‌دانم شاید دوستان آن زمان این کارهای کارشناسی را انجام نداده باشند. ما یک‌سری پیمانکار داریم که فکر می‌کنند همان چمنی که در پارک‌ها استفاده می‌کنند را می‌توان برای چمن فوتبال هم به کار برد! این‌ها مسئله است؛ اینکه کار کارشناسی و اصولی انجام نمی‌گیرد.
وی در پاسخ به این سؤال که برای تبدیل شدن حافظیه به یک ورزشگاه مدرن، چه مقدار اعتبار لازم است، گفت: در سفری که ریاست محترم جمهوری به استان فارس داشت، استاندار محترم قول داد که 30 میلیارد تومان برای این ورزشگاه کنار گذاشته شود؛ مبلغی که به اعتقاد من، کافی نیست، چون این ورزشگاه نواقص زیادی دارد. پیست تارتان حتماً باید تعویض شود، اسکوربورد باید تعویض شود و حتماً باید گیت ورودی برای تماشاگران ایجاد شود. سونا، استخر، سالن بدنسازی و امکانات رفاهی نیز باید برای تماشاگران باید فراهم شود تا بتوانیم به یک ورزشگاه مدرن برسیم. باید به این نکته توجه کنیم که هزینه کردن برای چنین کاری در واقع یک سرمایه‌گذاری است که سال‌ها می توان از آن بهره برد. در مجموع فکر می‌کنم چیزی حدود 100 میلیارد تومان نیاز است تا حافظیه به یک ورزشگاه قابل‌قبول تبدیل شود.
محمدرضا حسینی در خصوص ورزشگاه پارس نیز اظهار کرد: امسال سومین سالی است که پیمانکار، این ورزشگاه را تحویل گرفته اما هنوز به اداره ورزش تحویل نشده است؛ به گفته خود پیمانکار، چمن در حال حاضر به حالت ایده‌آل رسیده، ولی در جلسه‌ای که با آقای استاندار داشتیم، گفته شد که باید بازی در این ورزشگاه برگزار شود. بعد از سه سال، دیگر لازم است که آن چمن پا بخورد؛ امیدوارم امسال این چمن را بالاخره آماده ببینیم. پیمانکار هم گفته که تا سه سال این چمن را نگهداری می‌کند. البته زیرساخت‌های پارس هم مشکل دارد؛ سیستم گرمایشی، سیستم آب و برخی چیزهای دیگر دچار مشکل است، اما در مجموع کار درست همین است که در ورزشگاه پارس بازی برگزار شود تا کم‌کم مشکلات آن را بشناسیم.
وی افزود: در زمان وزیر ورزش قبلی، گفته شد که این ورزشگاه افتتاح شده و دیگر نمی‌توان بودجه‌ای برایش در نظر گرفت، اما حالا در سفر اخیر وزیر ورزش به استان فارس، این پروژه دوباره به چرخه بودجه برگشته و قرار است نواقصی که دارد برطرف شود. نزدیک به 70 نقص باید برطرف شود تا بتوانیم در آن بازی برگزار کنیم و در آینده‌ای نزدیک باید این کار انجام شود.
حسینی در خصوص ورزشگاه شهید دستغیب نیز گفت: خوشبختانه چمن این ورزشگاه پس از سال‌ها، بالاخره تعویض شد. ما 26 تیم در رده‌های پایه شیراز داریم که این ورزشگاه استفاده می‌کنند؛ متأسفانه در سال‌های قبل بازیکنان زیادی به دلیل بازی روی این زمین بی‌کیفیت، آسیب‌های جدی دیدند، اما حالا چمن خوبی داریم؛ ضمن اینکه صندلی‌های ورزشگاه نیز نصب شده. وضعیت نور این ورزشگاه هم تا 70 درصد به شرایط مطلوب رسیده که باید 50 پروژکتور دیگر نصب شود تا نور آن هم کامل شود و به شرایط لازم برای میزبانی از مسابقات لیگ دسته یک کشور برسد. مسئول هیئت فوتبال شهرستان شیراز در پایان درباره حضور دو تیم شیرازی در رقابت‌های این فصل لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، گفت: من اضافه شدن تیم شهر راز به جمع تیم‌های لیگ یکی را به فال نیک می‌گیرم؛ همان‌طور که از خروج قشقایی از عرصه تیم‌داری نیز ناراحتم. ما در بحث استعدادیابی آن‌قدر بازیکن داریم که می‌توانیم حتی سه تیم در لیگ یک و لیگ برتر داشته باشیم.؛امیدوارم روزی قشقایی هم دوباره به عرصه فوتبال بازگردد. با بودن دو تیم شیرازی در لیگ یک، خیلی خوش‌بین هستم که فوتبال شیراز دوباره به لیگ برتر برگردد؛ هر دو تیم فجر شهید سپاسی و شهر راز، کادر فنی و بازیکنان خوبی دارند و می‌توان به صعود آنها امیدوار بود.
گفتنی است، در سال‌های اخیر ورزشگاه‌های حافظیه، پارس و شهید دستغیب میزبان بازی‌های خانگی نمایندگان شیراز در لیگ‌های کشوری بوده‌اند، اما همواره مورد انتقاد تمامی تیم‌ها قرار می‌گرفتند. هنوز هم این انتقادات وجود دارد؛ باید دید پس از مصوبات سفر اخیر هیئت دولت به شیراز، آیا شاهد تکمیل دست کم یکی از این ورزشگاه‌ها در سال جاری خواهیم بود یا خیر؟

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی