[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

طرز تهیه نان هایدی ، روزنامه شیراز نوین

نان هایدی یکی از انواع نان‌های سنتی کشور فرانسه است که با اشکال متنوعی پخته می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان هایدی در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم
آرد سفید: ۶۶۰ گرم
شکر: ۳۲ گرم
نمک: ۸ گرم
آب: ۱۶۰ گرم
شیر: ۲۴۰ گرم
خمیر مایه فوری: ۸ گرم
کره: ۵۰ گرم

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه نان هایدی ساده ابتدای کار آرد سفید را درون الک می‌ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می‌کنیم و درون یک کاسه جادار و مناسب می‌ریزیم. در ادامه نمک را به همراه شکر و خمیر مایه فوری به آرد اضافه می‌کنیم.
 مرحله دوم
حالا مواد خشک را با همزن دستی هم می‌زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه شیر را به همراه آب در ۲ تا ۳ مرحله به مواد خشک اضافه می‌کنیم و با دور کُند همزن برقی هم می‌زنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود.
 مرحله سوم
در این مرحله کره را به خمیر اضافه می‌کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه هم می‌زنیم تا کره جذب خمیر شود. توجه داشته باشید اگر خمیر را با دست ورز می‌دهیم زمان بیشتری برای آن در نظر بگیرید.
 مرحله چهارم
حالا یک کاسه مناسب را با مقداری روغن مایع چرب می‌کنیم، سپس خمیر را درون آن قرار می‌دهیم و روی آن را با کیسه فریزر می‌پوشانیم. در ادامه اجازه می‌دهیم خمیر به مدت ۴۵ دقیقه در یک جای گرم استراحت کند.
 مرحله پنجم
در این مرحله پس از گذشت این مدت، زمانی که حجم خمیر دو برابر شد آن را به چانه‌هایی اندازه پرتقال تقسیم می‌کنیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می‌پوشانیم و خمیرها را با فاصله از هم درون سینی فر قرار می‌دهیم.
 مرحله ششم
حالا روی خمیر‌ها را مجدداً با یک کیسه فریزر چرب‌شده می‌پوشانیم، سپس اجازه می‌دهیم برای بار دوم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند. در این فاصله فر را روی حرارت ۱۹۵ درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم، سپس اجازه می‌دهیم کاملاً گرم شود.
 مرحله هفتم
در این مرحله پس از گذشت ۳۰ دقیقه به صورتی که پف خمیر نخوابد روی آن را با یک تیغ تیز برش ایجاد می‌کنیم، سپس درون برش یک تکه کره خردشده به شکل مربعی قرار می‌دهیم. در ادامه مقداری آرد درون الک می‌ریزیم و روی خمیرها الک می‌کنیم.
 مرحله هشتم
حالا روی خمیرها را مقداری آب اسپری می‌کنیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می‌دهیم خمیرها به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا روی آنها طلایی و خوش‌رنگ شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می‌کنیم.
 مرحله نهم
در نهایت اجازه می‌دهیم نان‌ها کاملاً خنک شوند، سپس آنها از سینی فر جدا می‌کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می‌دهیم. در آخر روی ظرف را با یک پارچه نخی می‌پوشانیم و اجازه می‌دهیم نان‌ها نرم شوند، سپس سرو می‌کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی