[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

اولین برد بسکتبال شیراز پس از یک دهه! ، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
بسکتبال شیراز که پس از سال‌ها به لیگ برتر کشور بازگشته، دیروز به اولین پیروزی خود در این مسابقات دست یافت. 
دیدار تیم‌های لیموندیس شیراز و مس کرمان از هفته دوم مسابقات لیگ برتر بسکتبال مردان کشور عصر دیروز در سالن دانشگاه آزاد شهر صدرا شیراز برگزار شد.
بازی در کوارتر نخست با برتری شیرازی‌ها همراه بود.؛ لیموندیس از همان ابتدا ابتکار عمل را در دست داشت و خیلی خوب بازی را مدیریت کرد. 
هرچند در دقایقی تیم مس کرمان عملکرد بهتری داشت و توانست هفت امتیاز عقب‌ماندگی خود را جبران کرده و بازی را در امتیاز ۱۱ برابر کند، اما لیموندیس در نهایت این کوارتر را با ۶ امتیاز برتری به پایان رساند؛ ۲۲-۱۶.
به نظر می‌رسید لیموندیس در این بازی خانگی یک سر و گردن بالاتر از میهمان کرمانی باشد، اما در کوارتر دوم همه چیز تغییر کرد. 
این مس بود که ابتکار عمل را در دست گرفت و به سرعت عقب‌ماندگی خود را جبران کرد. 
در این کوارتر پرتاب‌های بیشتری از سوی دو تیم از دست رفت و امتیازات کمتری کسب شد، اما مس ۱۹ امتیاز کسب کرد؛ در مقابل ۱۳ امتیاز شیرازی‌ها.
اسلامی مجبور شد در دقایق پایانی نیمه اول، درخواست وقت استراحت فنی کند و در نهایت این نیمه با تساوی ۳۵-۳۵ به پایان رسید.
نیمه دوم خیلی نزدیک و میلی‌متری آغاز شد، اما این مس بود که با برتری اندکی که از ابتدای نیمه به دست آورده بود را تا پایان کوارتر سوم پیش برد و ۵۴-۵۳ پیش افتاد.
کوارتر پایانی بسیار حساس و نزدیک دنبال شد؛ این لیموندیس میزبان بود که توانست در دو دقیقه ابتدایی، یک امتیاز  عقب‌ماندگی را جبران کرده و سه امتیاز هم پیش بیفتد. 
در فاصله پنج دقیقه مانده به پایان مسابقه، نتیجه ۶۵-۶۳ به سود لیموندیس روی تابلو نقش بسته بود. 
در ادامه، پرتاب سه‌امتیازی اسلامی سالن را به وجد آورد، اما نارنجی‌پوشان با پرتاب افخمی، اختلاف را به حداقل رساندند. 
از دست رفتن پرتاب بعدی لیموندیس باعث شد تا در برگشت، میرزایی با یک پرتاب دیگر، نتیجه را به سود مس تغییر دهد. 
آرش ثابتی دیگر بازیکن تیم میزبان بود که با یک پرتاب دوامتیازی، بار دیگر برتری را به لیموندیس هدیه کرد، اما پوریا تقی زاده مجدداً دو امتیاز برای مس گرفت تا اسلامی در فاصله ۹۶ ثانیه مانده به پایان بازی، درخواست وقت استراحت فنی بدهد. 
بازگشت دو تیم به میدان، با پرتاب تماشایی و سه‌امتیازی آرش ثابتی همراه شد تا در فاصله یک دقیقه به پایان، لیموندیس ۷۳-۷۱ پیش بیفتد و شیرازی‌ها به کسب پیروزی امیدوار شوند، اما ثانیه‌هایی بعد امیرحسین مجیری این پرتاب را پاسخ داد و بازی باز هم به سود مس تغییر کرد. 
اما نقطه عطف بازی، پرتابی بود که در فاصله تنها ۱٠ ثانیه به پایان بازی، توسط مصطفی رضایی وارد سبد مس شد؛ لیموندیس دو امتیاز پیش افتاد و حالا فقط چند ثانیه مقاومت تا ثبت اولین پیروزی تاریخ خود فاصله داشت، اما... 
در فاصله تنها دو ثانیه تا پایان مسابقه، مهدی افخمی با پرتاب دوامتیازی خود بازی را در امتیاز ۷۶ برابر کرد. 
بدین‌ترتیب بازی به پنج دقیقه وقت اضافه کشیده شد. 
آرش ثابتی اقدم اولین بازیکنی بود که در وقت‌های اضافه یک پرتاب آزاد را تبدیل به امتیاز کرد و لیموندیس را پیش انداخت، اما مس در ادامه ۵ امتیاز متوالی گرفت و حاشیه امنیت خوبی برای خود ایجاد کرد. 
پرتاب‌های کم‌دقت سفیدپوشان شیرازی باعث هدر رفتن زمان مسابقه شد؛ به طوری که در فاصله یک دقیقه به پایان، چهار امتیاز برتری به سود مس حفظ شد. 
مصطفی رضایی بالاخره دو امتیاز برای لیموندیس گرفت، اما نتوانست از پرتاب آزاد خود استفاده کند. 
در فاصله ۱۹ ثانیه به پایان، نفوذ عالی و پرتاب بی‌نقص مهدی جعفری نه تنها بازی را به تساوی کشاند، بلکه یک پرتاب آزاد هم نصیب لیموندیس کرد. جعفری با پرتاب دقیق خود، برتری ۸۲-۸۱ را به سود میزبان رقم زد، اما هنوز ۱۹ ثانیه و ۴ دهم ثانیه باقی مانده بود. 
در فاصله ۹ ثانیه به پایان، حسینی، بازیکن مس مجدداً برتری را به نارنجی‌پوشان برگرداند اما نتوانست پرتاب آزاد خود را تبدیل به گل کند. حالا لیموندیس برای کسب پیروزی به یک پرتاب دو امتیازی در ۹ ثانیه پایانی نیاز داشت.
بالاخره در فاصله کمتر از یک ثانیه به پایان زمان بازی، پرتاب بردلی آمریکایی وارد سبد نماینده کرمان شد و نخستین پیروزی نماینده نوپای بسکتبال شیراز به ثبت رسید.
امیرحسین نصیرایی، ایمان دلیر زهان، مصطفی رضایی،‌ مهدی جعفری،‌ آرش ثابت، ‌سروش دهقان،‌ وحید اسلامی، ‌محمد بغلانی،‌ علی اسکندری،‌ کوروش جهانگیری،‌ وحید دلیرزهان، ‌محمد امین خسروی،‌ سهند توتلی،‌ فربود سادات نیا، رضا نادری دراگان توباک بازیکن ۲۱۷ سانتیمتری اهل کشور صربستان و جائل بردلیِ آمریکایی، بازیکنان این فصل لیموندیس را تشکیل می‌دهند.
 تیم لیموندیس شیراز در نخستین بازی خود در لیگ برتر بسکتبال روز پنجشنبه هفته گذشته به مصاف تیم شهرداری گرگان قهرمان سه دوره لیگ برتر و نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا رفت و در نهایت با نتیجه ۶۵ بر ۸۱ شکست خورد.
در مسابقات لیگ برتر بسکتبال مردان ۱۲ تیم شرکت دارند و لیموندیس روز دوشنبه هفته آینده در آمل به مصاف تیم مدعی کاله خواهد رفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی