[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

طرز تهیه پاستا آلفرنو ، روزنامه شیراز نوین

پاستا آلفرنو یکی از انواع غذاهای خوش‌مزه بین‌المللی است که اصالت آن متعلق به ایتالیا می‌باشد. این پاستای خوش‌مزه با پاستا آلفردو تفاوت دارد، ولی به دلیل شباهت لغتی که دارند خیلی افراد متوجه تفاوت این دو نوع پاستا نمی‌شوند. پاستا آلفردو معمولاً با گوشت مرغ تهیه می‌شود، ولی پاستا آلفرنو با سس راگو که مخلوطی از سبزیجات و گوشت چرخ‌کرده می‌باشد تهیه می‌شود. برای مشاهده این آموزش آشپزی ایتالیایی در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم برای 4 نفر
پاستا: ۴۰۰ گرم
گوشت چرخ‌کرده: ۴۰۰ گرم
پیاز: ۲ عدد متوسط
سیر: ۲ حبه
ساقه کرفس: ۱ شاخه
هویج: ۳ عدد متوسط
برگ بو: ۴ برگ
آب گوجه‌فرنگی: ۱ لیتر
رب گوجه‌فرنگی: ۴ قاشق غذاخوری
شیر: ۱ لیوان
کره: ۲۵ گرم
نمک و فلفل‌سیاه: به مقدار کافی
جعفری یا ارگانو: به مقدار کافی
 مواد لازم سس بشامل
آرد سفید: ۵ تا ۷ قاشق غذاخوری
کره: ۱۰۰ گرم
شیر: ۱ لیتر
نمک و فلفل‌سیاه: به مقدار کافی
جوز هندی: به مقدار کافی

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه پاستا آلفرنو ایتالیایی ابتدا راگو را آماده می‌کنیم؛ پیاز و سیرها را پوست می‌گیریم و می‌شوییم و روی تخته آشپزخانه، ریز خرد می‌کنیم. پوست روی هویج را با پوست‌کن گرفته و می‌شوییم و به صورت مکعب‌های ریز خرد کرده به پیاز و سیر اضافه می‌کنیم.
 مرحله دوم
ساقه کرفس را می‌شوییم و روی تخته آشپزخانه ریز خرد می‌کنیم و به باقی مواد اضافه می‌کنیم. حالا تابه‌ای را روی حرارت قرار داده و کره را داخل آن می‌ریزیم و همگی مواد خردشده را داخل تابه ریخته و تفت می‌دهیم تا کمی سبک و نرم شوند.
 مرحله سوم
بعد گوشت چرخ‌کرده را به مواد اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا رنگ آن کاملاً تغییر کند؛ اکنون برگ بو، فلفل، ارگانو و نمک را به مواد می‌افزاییم و تفت می‌دهیم و در آخر مواد را برای سرخ کردن رب گوجه‌فرنگی به کناره‌های تابه هدایت می‌کنیم.
 مرحله چهارم
در این مرحله رب گوجه‌فرنگی را وسط تابه می‌ریزیم و به مدت ۱ دقیقه تفت می‌دهیم تا بوی خامی آن از بین برود و رنگش تیره‌تر شود. سپس آب گوجه‌فرنگی را اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا مواد، مخصوصاً گوشت با حرارت کم بپزد.
 مرحله پنجم
زمانی که آب غذا کشیده شد(غلیظ بود) شیر را اضافه می‌کنیم؛ می‌توانید آب را نیز جایگزین شیر کنید. حالا حرارت را بسیار کم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا مواد به مدت حداقل ۴ ساعت پخته شوند.این خورشت باید آب‌دار باشد.
 مرحله ششم
سپس بشامل را آماده می‌کنیم؛ ابتدا به اندازه نصف لیوان از شیر را داخل قابلمه‌ای می‌ریزیم، آرد را به آن اضافه می‌کنیم و با چنگال هم می‌زنیم تا اگر آرد گلوله شده از هم باز شود. بعد قابلمه را روی حرارت می‌گذاریم.
 مرحله هفتم
سپس باقی شیر را همراه با کره نرم‌شده اضافه می‌کنیم و مداوم تفت می‌دهیم تا کمی غلیظ شود؛ تقریباً در حد فرنی کمی شل‌تر غلظت مناسبی است.
 مرحله هشتم
حالا قابلمه را از روی حرارت بر می‌داریم و مداوم هم می‌زنیم تا کمی خنک شود و کنار می‌گذاریم. سپس قابلمه‌ای را تا نصفه آب می‌ریزیم و روی حرارت زیاد می‌گذاریم تا به جوش بیاید؛ بعد پاستای ریگاتونی را داخل آن ریخته و اجازه می‌دهیم تا داخل آب جوش بپزد.
 مرحله نهم
حالا آن را آبکش می‌کنیم و با نصفی از مایه راگو پاستا مخلوط می‌کنیم. ظرف مورد نظر که ترجیحاً پیرکس مناسب‌تر است را کاملاً چرب کرده و کمی سس بشامل کف ظرف می‌ریزیم و آن را پخش می‌کنیم؛ سپس لایه بعدی پاستا را می‌ریزیم.
 مرحله دهم
اکنون روی آن کمی پنیر جنوبی پروولا یا موتزارلا و مجدداً کمی پاستا می‌ریزیم، کمی از پنیر و مجدداً پاستا می‌ریزیم، حالا هم راگو می‌ریزیم و کاملاً روی پاستا را با مایه راگو می‌پوشانیم. سپس لایه بعدی سس بشامل می‌ریزیم و کاملاً روی راگو را با سس بشامل می‌پوشانیم.
 مرحله یازدهم
اکنون مواد را داخل فر قرار می‌دهیم تا با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۵ دقیقه حاضر شود. پاستا آلفرنو را بعد از پخت از فر بیرون می‌آوریم و اجازه می‌دهیم تا به مدت ۱۵ دقیقه خنک شود و از بخار بیفتد.
حالا روی آن را با کمی پنیر پارمیزان و ریحان خردشده تزیین می‌کنیم و بعد برش می‌زنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی