[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

برداشت لوبیا چشم‌بلبلی با ۱۰ درصد افزایش از مزارع ، روزنامه شیراز نوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: بیش از 1400 تن لوبیا چشم‌بلبلی از سطح مزارع شهرستان قیروکارزین برداشت شده است. 
به گزارش روابط‌عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین، محمد حیدری با اذعان به اینکه اراضی دهستان فتح‌آباد عمده‌ترین مرکز کاشت حبوبات در قیروکارزین است، اظهار داشت: عمده این حبوبات شامل لوبیا چشم‌بلبلی است. وی یادآور شد: در سال زراعی جاری بیش از ۱۲۰۰ هکتار اراضی شهرستان قیروکارزین به کشت لوبیا اختصاص یافته است.
حیدری با اشاره به آغاز برداشت لوبیا چشم‌بلبلی از ابتدای آبان‌ماه از مزارع این شهرستان، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۴۰۰ تن لوبیا از مزارع این شهرستان برداشت شود که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی داشته است. این مقام مسئول با بیان اینکه برداشت لوبیا چشم‌بلبلی در قیروکارزین تا اواخر آبان‌ماه ادامه خواهد داشت، افزود: عملکرد این محصول ۱۲۰۰ کیلوگرم در هکتار می‌باشد که برداشت آن شامل دو مرحله برش دستی و جداسازی مکانیزه دانه توسط کمباین است که موجب افزایش هزینه‌های برداشت می‌شود. وی در پایان ادامه داد: افزایش حاصلخیری خاک، کاهش مصرف آب و درآمد اقتصادی از مزایای مهم کشت جبوبات در این شهرستان می‌باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی