[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

مراکز درمانی الگوی آموزشی باشند، روزنامه شیراز نوین

راه‌اندازی مراکز علمی مجموعه پیوند اعضای ابوعلی سینا در آینده نزدیک می‌تواند یک الگوی موفق درمانی، آموزشی و علمی برای کشور باشد. معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین آغاز به کار رویداد بین‌المللی کنگره پیوند اعضا در شیراز گفت: بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا در آینده نزدیک می‌تواند یک الگوی موفق درمانی، آموزشی و علمی در حیطه غیردولتی برای کشور باشد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این آیین با اشاره به تلاش‌های اساتید پیوند اعضا برای حیات بخشیدن به بیماران گفت: باعث افتخار ماست که امروز در جمهوری اسلامی ایران توانسته‌ایم به درجه‌ای از علم و دانش برسیم که بتوانیم چنین عمل‌های جراحی و کارهای فوق‌العاده علمی را در کشور خودمان انجام دهیم.
دکتر «ابوالفضل باقری‌فرد» افزود: حدود 40 سال پیش در آغاز انقلاب و پیش از انقلاب اسلامی، پزشکانی از کشورهای هندوستان، پاکستان و فیلیپین درمان مردم ما را به عهده داشتند، اما امروز دانشجویانی از این کشورها برای تحصیل در کشور ما حضور می‌یابند. او ادامه داد: در سال‌های نه‌چندان دور در کشور کمیسیونی برای اعزام بیماران به خارج از کشور داشتیم که گاهی برای عمل‌های بسیار ساده بیماران را به خارج از کشور اعزام می‌کردیم؛ اما امروز خوشبختانه برای عمل‌های بسیار پیچیده مانند پیوند اعضا، پذیرای بیماران از سایر کشورهای جهان هستیم و این افتخار برای کشور جمهوری اسلامی ایران است که بزرگ‌ترین مرکز پیوند در منطقه و در کشور در شهر علم، اخلاق و ادب، شیراز قرار دارد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به الگوی پیش‌بینی شده برای توسعه مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ابوعلی سینا اظهار کرد: با راه‌اندازی مراکز علمی، این مجموعه می‌تواند یک الگوی موفق درمانی، آموزشی و علمی غیردولتی برای کشور باشد.
دکتر باقری‌فرد افزود: برای تشکیل این مرکز افراد زیادی شامل خیران، افراد حقیقی و حقوقی، اساتید و دانشجویان تلاش و کمک کرده‌اند، اما همه اینها به دنبال نفس پاک و همت استاد اخلاق، علم و ادب، استاد دکتر «سیدعلی ملک‌حسینی» است و امیدوارم خداوند عمر بابرکت و باعزت به او بدهد تا بتواند این مجموعه را که سال‌ها برای راه‌اندازی آن تلاش کرده است، کامل کند و به بهترین شکل بتوانیم از دستاوردهای این مجموعه در سطح کشور بهره‌مند شویم.
او با اشاره به آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای همکاری با این مجموعه در حوزه‌های آموزشی با این مجموعه و راه‌اندازی رشته‌های مختلف در این مرکز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار امیدواری کرد که با راه‌اندازی مراکز علمی این مجموعه در آینده نزدیک نه یک مرکز درمانی بسیار خوب و بهترین مرکز درمانی و پیوند در کشور و دنیا، بلکه یکی از بهترین مراکز آموزشی، علمی و دانشگاهی برای کشور باشد.
آیین آغاز به کار نهمین کنگره بین‌المللی پیوند اعضا ایران، شامگاه نهم آبان 1402 با حضور مسئولان کشوری، استانی، دانشگاهی و مهمانان داخلی و خارجی در بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی سینا شیراز، برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی