[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

رفع بوروکراسی از مؤسسه‌های خیریه درمانی، روزنامه شیراز نوین


 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
رئیس مجمع خیرین تأمین سلامت فارس خواستار چالش‌زدایی و رفع بوروکراسی از مؤسسه‌های خیریه درمانی به منظور بهبود فرایند خدمت‌رسانی به جامعه شد. دکتر محمود تابنده در هجدهمین اجلاس سالانه خیرین تأمین سلامت استان فارس حضور در جمع نیکوکاران فرهیخته را سعادتی بزرگ برشمرد و بیان داشت: آمار و ارقام بیانگر رسالت بزرگی است که به همت خیران طی دهه‌های اخیر انجام شده است.وی با پاسداشت یاد و خاطره نیکوکارانی که به دیار باقی شتافتند و قدردانی از جامعه خیران که نسبت به گسترش زیرساخت‌های درمانی تلاش می‌کنند، اظهار داشت: دستاوردهای خیران حوزه سلامت برای همیشه در جامعه به یادگار خواهد ماند.
رئیس مجمع خیرین تأمین سلامت فارس با بیان اینکه یکی از نشانه‌های گران‌بهای انسانیت در امور خیرخواهانه مشهود است، بیان داشت: هدف از برپایی چنین نشست‌هایی گسترش تفکر نیکوکاری است و امیدواریم اندیشه فعالیت‌های انسان‌دوستانه در جامعه به شکل پررنگ‌تری نهادینه شود.
استاد تابنده از خیران به عنوان افرادی فرهیخته و متعالی در جوامع انسانی یاد کرد و اظهار داشت: برپایی این اجلاس، تلاشی برای تقدیر از اقدامات خیران و ترویج نیکوکاری در جامعه و به ویژه نسل جوان است. وی با تأکید بر این موضوع که تصمیم‌های افراد نیکوکار را همواره ارج نهاده‌ایم، بیان داشت: یکی از وظایف ما احصای مشکلات حوزه بهداشت و درمان و ارائه آن به مسئولان، کارشناسان و جامعه خیران است. در مجمع خیرین تأمین سلامت به افرادی که قصد مشارکت و کمک به حوزه سلامت دارند، راهنمایی‌هایی لازم ارائه می‌شود تا منابع خیرخواهانه در مسیر نیازهای حوزه سلامت هدایت شده و نتیجه بهتری به همراه داشته باشد.
مدیرعامل بنیاد قلب فارس در بخش دیگری از سخنانش با نگاهی کارشناسی به زیرساخت‌های حوزه درمان اشاره کرد و بیان داشت: فعالیت در بخش سلامت استوار بر نیروی انسانی توانمند، کارآزموده و متخصص است که با برخورداری از امکانات و تجهیزات به روز و پیشرفته می‌توانند رسالت سنگینی را که بر دوش دارد، به خوبی ایفا نماید. وی با اشاره به کمبودهایی که بخش سلامت با آن مواجه است، اظهار داشت: نیروی انسانی توانمند و متخصص باید با استفاده از ظرفیت مراکز دانشگاهی تأمین شود و خیران در این حوزه می‌توانند با پشتیبانی از صندوق‌های کمک دانشجویی نقش ارزنده خود را ایفا کنند. این پزشک متخصص با اشاره به این موضوع که صندوق‌های حمایت از دانشجویان هم‌اکنون به ارائه خدمات مشغول هستند، بیان داشت: با برخورداری از مساعدت این صندوق‌ها، مشکلات اقتصادی و معیشتی دانشجویان تا حدودی کاهش یافته و با فراغ بال و روحیه بهتری به کسب علم و دانش می‌پردازند.
استاد تابنده از جامعه بزرگ خیران درخواست کرد تا در حوزه تجهیز مراکز درمانی برای تأمین سخت‌افزارهای موردنیاز مساعدت بیشتری داشته باشند و بیان داشت: حوزه درمان طی سنوات اخیر با مشکلات عدیده مالی و اقتصادی روبه‌رو بوده و این امر سبب شده است بسیاری از مراکز پزشکی نتوانند از تجهیزات پیشرفته و به‌روز برای خدمت‌رسانی به بیماران استفاده کنند. مدیرعامل بنیاد قلب فارس در بخش پایانی سخنانش با ابراز مسرت از وعده‌های استاندار فارس در حوزه درمان اظهار داشت: مؤسسات خیریه درمانی برای تداوم خدمت‌رسانی به جامعه نیاز مبرمی به رفع بوروکراسی‌ها و چالش‌زدایی از سمت مسئولان دارند. این پزشک فرهیخته در بخش پایانی سخنانش اظهار امیدواری کرد که سال آینده فصل شکوفایی مؤسسات خیریه درمانی باشد. بر اساس این گزارش، شایان ذکر است که این اجلاس سالانه با حضور دکتر «شهریاری» رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، دکتر ایمانیه استاندار فارس، مهندس حیدری پور، مدیرکل امور خیرین و مؤسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، دکتر حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و  جمعی از مسئولان ارشد استان در شیراز برگزار شد و خیران عرصه سلامت استان تقدیر شدند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی