[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

چرخه تاب‌دار آب‌رسانی به عشایر ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل امور عشایر فارس: هزینه آب‌رسانی به عشایر بالاست و مشکلات پابرجا
چرخه تاب‌دار آب‌رسانی به عشایر 

* کریمی به محدودیت منابع برداشت آب، هزینه‌های بالای آب‌رسانی سیار، نبود مجوز جذب راننده و مشکلات برای پلاک‌گذاری تانکرهای خریداری‌شده و عدم تخصیص خرید مابقی کامیون‌های تانکر آب‌رسانی که از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به فارس بوده است، اشاره کرد و گفت: در جهت خدمات‌رسانی به عشایر، تقاضای کمک و مساعدت ویژه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت داریم

به گزارش دریافتی شیرازنوین، جلسه ویژه هم‌اندیشی پیرامون مشکلات جامعه عشایری و برنامه هفتم توسعه برگزار شد. جلسه پاسداشت یاد و نام شهدای مظلوم غزه و قدس و همچنین هم‌اندیشی پیرامون مشکلات جامعه عشایری و برنامه هفتم توسعه با حضور نماینده شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، کریمی مدیرکل امور عشایر فارس و هیئت همراه و جمعی از معتمدان، فرهیختگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی جامعه عشایری در محل مجتمع فرهنگی مذهبی حضرت ابوالفضل عباس(ع) قشقایی‌ها واقع در شهرک گلستان شیراز برگزار گردید. در ادامه و در راستای هم‌اندیشی پیرامون مشکلات عشایر در برنامه هفتم توسعه، تعدادی از فعالان فرهنگی و اجتماعی جامعه عشایری استان موارد پیشنهادی اداره کل امور عشایر استان در برنامه هفتم توسعه را جهت اطلاع حاضران ارائه نمود. 
کریمی مدیرکل امور عشایر استان نیز در سخنان خود به موضوع آب‌رسانی به عشایر اشاره نمود و گفت امروزه تأمین آب برای جامعه عشایری از موضوعات اساسی است که دارای مشکلاتی می‌باشد و در مسیر خدمات‌رسانی در این حوزه، یکی از ضروری‌ترین موضوعات توجه به راه‌های عشایری است که حل و فصل مشکلات این حوزه نیازمند هزینه‌های بالایی همچون تعمیر، بازگشایی و... می‌باشد و اعتبارات اداره کل امور عشایر استان پاسخ‌گوی حل و فصل کامل این مشکلات نمی‌باشد. 
وی در ادامه افزود: با توجه به قوانین موجود در پرداخت تسهیلات در مناطق برخوردار و کمتر برخوردار که در قانون مشخص و تعریف شده است، درخواست می‌گردد نمایندگان مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن عشایر کوچنده، صرف نظر از هر مکانی که استقرار دارند، به عنوان مناطق کمتر برخوردار تلقی شوند تا تسهیلات با بهره کم در اختیار آنها قرار گیرد. 
مدیرکل امور عشایر فارس از دیگر مشکلات حوزه عشایری به محدودیت منابع برداشت آب، هزینه‌های بالای آب‌رسانی سیار، نبود مجوز جذب راننده و مشکلات برای پلاک‌گذاری تانکرهای خریداری شده و عدم تخصیص خرید مابقی کامیون‌های تانکر آ‌ب‌رسانی که از مصوبات سفر رئیس‌جمهور محترم به استان فارس بوده است، اشاره کرد و گفت: در جهت خدمات‌رسانی به عشایر، تقاضای کمک و مساعدت ویژه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت داریم. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی