[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

بازار سرمایه قادر به تأمین اعتبار پروژه‌های زیرساختی است، روزنامه شیراز نوین

به گزارش دریافتی شیرازنوین، عضو موظف هیئت‌مدیره و معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از تدوین مدل اجرایی برای تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی و مردمی‌سازی در این سازمان خبر داد و گفت: در زمینه کاهش تصدیگری بخش دولتی و در چارچوب برنامه‌ها و مأموریت‌ها، علاوه بر حمایت از بخش خصوص برای ایجاد و راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی غیردولتی، سازوکاری تدوین شده تا از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ایجاد، توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی دولتی نیز استفاده شود.
سیدحسن غضنفری در جلسه مجمع اصلاحیه بودجه سال 1402 و پیشنهادی سال 1403 شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کرمان و یزد که در شیراز برگزار شد، افزود: برای تکمیل و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی حاضریم از مشارکت بخش خصوصی استفاده کنیم و برای اطمینان بیشتر ریسک سرمایه‌گذاری‌های مشارکتی را نیز برعهده می‌گیریم.
عضو هیئت‌مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تأمین مالی پروژه‌های زیرساختی شهرک‌های صنعتی، از طریق بازار سرمایه را از دیگر رویکرد‌ها برای تسریع در اجرای پروژه‌ها و انجام طرح‌ها با هزینه و زمان کمتر اعلام و تصریح کرد: مدیران عامل شرکت‌های شهرک‌های صنعتی استان‌ها باید از این ظرفیت برای ارائه خدمات مطلوب به صنعتگران و توسعه کیفی شهرک‌های صنعتی استفاده کنند.
معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با اشاره به اینکه وظیفه تأمین برق شهرک‌های صنعتی و واحد‌های صنعتی با دولت است، اما با توجه به کسری تولید و کمبودهایی که در این بخش وجود دارد از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته شده با استفاده از توان مجموعه‌های صنعتی بخشی از کسری موجود را تأمین کند، گفت: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد که منافع بخش خصوصی سرمایه‌گذار در زمینه تولید برق به صورت حداکثری دیده شود که این امر می‌تواند در زمینه تولید برق توسط صنایع رشد قابل‌توجهی را ایجاد کند.
غضنفری تصریح کرد: پیش از این تولیدکنندگان برق موظف بودند برق تولیدی را به وزارت نیرو تحویل دهند، اما بر اساس تفاهم‌نامه جدید، برق تولیدی در بخش صنعت نخست تأمین‌کننده نیازهای صنعت تولید است و مازاد آن به شبکه توزیع داده می‌شود.
وی افزود: این رویکرد سبب می‌شود بخش خصوصی با انگیزه بیشتری در طرح‌های تولید برق مشارکت کند و برق به صورت تضمینی در دسترس صنایع باشد.
معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین از توافق برای تأمین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های برق بخش خصوصی صنعت به قیمت سوخت نیروگاه‌های دولتی خبر داد وگفت: این موضوع علاوه بر کاهش قیمت تمام‌شده برق تولیدی، توجیه اقتصادی طرح‌ها را افزایش می‌دهد.
عضو هیئت‌مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه از هدف‌گذاری انجام‌شده در این سازمان برای احداث شهرک‌های صنعتی انرژی خورشیدی در سطح کشور و نیز حمایت از ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در سطح شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر برای تأمین برق و نیز صرفه‌جویی در مصرف سوخت این مهم به عنوان یک اولویت در این سازمان مورد توجه قرار دارد و ما در این زمینه به عنوان سازمانی تسهیلگر در ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های خورشیدی تلاش می‌کنیم تا این برنامه به سرعت عملیاتی شود. غضنفری افزود: در این بخش تاکنون ۲۵ شهرک انرژی خورشیدی مصوب بوده و فرایندهای تملک اراضی آن در دست اقدام است و دو شهرک انرژی خورشیدی نیز عملیاتی شده است. در مجامع اصلاحیه بودجه سال 1402 و پیشنهادی سال 1403 شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کرمان و یزد که به ریاست معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد، ضمن بررسی بودجه و شاخص‌های پیشنهادی، بودجه و برنامه‌های اصلاحی سال ۱۴۰۲ و پیشنهادی سال 1403 شرکت به تصویب اعضای مجمع رسید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی