[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

رونق نهضت آسفالت در شهرداری منطقه پنج، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
نهضت آسفالت در محدوده شهرداری منطقه 5 شیراز با قدرت در حال پیشرفت است.
افسانه خواست‌خدایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و ناظر شورای اسلامی شهر در منطقه 5 با اعلام این خبر گفت: با سیاست‌گذاری شورا، مدیریت شهری تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با خدمت‌رسانی جهادی کیفیت زندگی مردم را ارتقا دهد.
او از منطقه 5 شیراز به‌عنوان یکی از مناطق با ظرفیت پیشرفت بالا یاد کرد که نیازمند رسیدگی ویژه در تمام زمینه‌های عمرانی، خدماتی و سرمایه‌گذاری است و بیان داشت: محلات منطقه 5 شهرداری شیراز به دلیل مشکلات عدیده زیرساختی که با آن روبه‌روست، در اولویت اجرای عملیات آسفالت قرار گرفته است.
عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز، اولویت آسفالت را با کوچه‌های خاکی و محلات کم‌برخوردارتر اعلام کرد و افزود: در نهضت آسفالت شهرداری شیراز نگاه ویژه‌ای به محلاتی نظیر ابوذر غفاری، قبله، کوشک میدان، بلوار عدالت، بنی‌هاشمی و محلاتی از این دست شده است.
در ادامه شهردار منطقه 5 کلان‌شهر شیراز از تداوم ارائه خدمات به شهروندان بر اساس مؤلفه‌های عدالت‌محور با اولویت مناطق کمتربرخوردار خبر داد.
مهندس رضا مسعودی از اجرای جهش آسفالت در این منطقه پراهمیت از سومین حرم اهل بیت(ع) خبر داد و افزود: شهرداری شیراز با حمایت شورای اسلامی شهر نهضت آسفالت را با هدف پوشش شش‌میلیون مترمربع آغاز کرده و اهتمام جدی بر پیشبرد آن وجود دارد.
او با ارائه آمار و ارقامی پیرامون فعالیت‌های انجام گرفته، بیان داشت: در سطح منطقه 5 شهرداری شیراز مساحتی معادل 315هزار مترمربع در بخش جهش آسفالت ارائه خدمت می‌شود و این در حالی است که علاوه بر آن 200هزار مترمربع روکش آسفالت و زیرسازی به مرحله اجرا درمی‌آید و مجموعاً مساحتی معادل نیم‌میلیون مترمربع آسفالت در سطح منطقه 5 شهرداری شیراز خواهیم داشت. این مقام مسئول از منطقه 5 شهرداری شیراز به عنوان محوری کمتربرخوردار یاد کرد که نیازمند توجه و رسیدگی بیشتری است و افزود: طرح‌های مختلفی به منظور ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در سنوات اخیر اجرا شده و برنامه‌های مؤثری نیز برای آینده در دستور کار است.
مسعودی در بخش دیگری از سخنانش از اجرای پروژه‌های نیازسنجی علمی و کارشناسی مبتنی بر نظرسنجی از شهروندان در سطح منطقه خبر داد و افزود: توزیع امکانات و خدمات شهری در مناطقی مانند کوشک میدان، قبله، بنی‌هاشمی و... به صورت متوازن صورت می‌گیرد و بر اساس نیازهای هر منطقه به ارائه خدمت مشغول هستیم.
شهردار منطقه 5 شیراز در ادامه از اهتمام ویژه برای رسیدگی به مناطق محروم خبر داد و افزود: اولویت آسفالت بر مبنای رسیدگی به محورهای خاکی پایه‌ریزی شده و پس از آن به سراغ مناطقی خواهیم رفت که کیفیت آسفالت آنان مطلوب نیست و با گذشت زمان فرسوده شده است.
وی در ادامه با ارائه مشخصاتی از این منطقه پراهمیت از کلان‌شهر شیراز گفت: منطقه 5 شهرداری شیراز در حدود 1700 هکتار وسعت داشته و علاوه بر آن 22هزار هکتار حریم دارد که مجموع کلی آن به بیش از 24هزار هکتار می‌رسد.
مهندس مسعودی از شهروندان فرهنگ‌مدار شیراز تقاضا کرد تا در حفظ، توسعه و نگهداری از امکانات و زیرساخت‌های شهری با مجموعه مدیریت شهری همکاری و هم‌افزایی بیشتری داشته باشند.
شهردار منطقه 5 شیراز اظهار داشت: نگهداری از آسفالت نیازمند مشارکت گسترده و مسئولیت‌محور شهروندان است و با افزایش آگاهی‌های عمومی و دلسوزی برای حفظ و بهبود وضعیت شهری می‌توان گام‌های مؤثری در این حوزه برداشت.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر این موضوع که پیش از اجرای عملیات آسفالت معابر نیازمند ارائه خدمت از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان هستیم، بیان داشت: اتصال فاضلاب خانگی به شبکه نقش مهمی در گسترش بهداشت و سلامت جامعه دارد و عدم جاری شدن فاضلاب در معابر، عمر آسفالت را تا حدود زیادی افزایش می‌دهد.
او با یادآوری این موضوع که آسفالت معابر مستلزم اجرای خدمات لوله‌گذاری، کانال‌گذاری و سایر موارد توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان است، گفت: هماهنگی لازم با مجموعه‌های آب، برق، گاز، مخابرات و... قبل از اجرای آسفالت به عمل می‌آید و پس اتمام خدمات عملیات آسفالت صورت می‌گیرد. 
شهردار منطقه 5 شیراز در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: شهروندان می‌توانند از طریق تماس با سامانه 137 شهرداری شیراز و مراجعه حضوری به منطقه 5 تقاضاهای خود را در حوزه‌های مختلف اعم از آسفالت مطرح کنند و به موازات آن کارشناسان شهرداری نیز مشغول نیازسنجی محلات هستند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی