[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

طرز تهیه پیتزا قارچ ، روزنامه شیراز نوین

پیتزا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است؛ این غذا ابتدا به صورت ساده و با خمیر و سس گوجه و پنیر پیتزا طبخ می‌شده است. به مرور، مواد مختلفی روی پیتزا اضافه شده است که بنابر مخلفاتی که اضافه می‌شود، نام متفاوتی روی آن می‌گذارند. پیتزای قارچ یک پیتزای گیاهی است که حتی از پنیر پیتزا گیاهی نیز روی آن استفاده شده است و برای کسانی که رژیم گیاهی دارند قابل استفاده است. این پیتزا برخلاف اینکه گوشت ندارد، ولی بافت خوبی که قارچ روی آن ایجاد می‌کند، باعث می‌شود یک پیتزای خوش‌طعم و خوش‌مزه ایجاد کند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا قارچ در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم
آرد: ۳ لیوان معادل ۴۰۰ گرم
آب: ۱ لیوان
خمیر  مایه: یک‌پنجم قاشق مرباخوری
شکر: یک‌پنجم قاشق مرباخوری
روغن: ۴ قاشق غذاخوری
نمک: به مقدار لازم
قارچ: ۵۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
رب گوجه‌فرنگی برای مواد قارچی: ۳ قاشق غذا خوری
پودر سیر / آویشن: ۱ قاشق مرباخوری
زردچوبه: نصف قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل: به مقدار لازم
گوجه: ۵ عدد
مرزه: ۲ قاشق چای‌خوری
رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا گیاهی: به مقدار لازم

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه پیتزای خوش‌مزه با قارچ در ابتدای کار، خمیر پیتزا را تهیه می‌کنیم؛ برای این کار، ابتدا خمیر مایه را به عمل می‌آوریم. یک کاسه برداشته و آب ولرم و مخمر و شکر و روغن را به آن اضافه کرده و ۱۰ دقیقه استراحت می‌دهیم تا به عمل آید.
 مرحله دوم
سپس آرد و نمک را الک کرده و درون یک کاسه می‌ریزیم؛ وسط آن را گود کرده کرده و خمیر مایه را به آن اضافه می‌کنیم؛ در ابتدای کار با قاشق مخلوط می‌کنیم و وقتی خمیر منسجم شد با دست ورز می‌دهیم تا یک خمیر نرم و لطیف به دست آید.
 مرحله سوم
خمیر را درون یک کاسه که از قبل چرب کرده‌ایم، قرار می‌دهیم؛ روی آن را می‌پوشانیم و حدود ۲ ساعت زمان می‌دهیم تا حجم آن دو برابر شود. در این فاصله، قارچ‌ها را شسته و با فلفل دلمه‌ای درون غذاساز می‌ریزیم تا پوره شود.
 مرحله چهارم
سپس یک تابه را روی حرارت قرار می‌دهیم و مواد پوره‌شده را بدون روغن روی حرارت قرار می‌دهیم تا آب آن کشیده شود. رب، نمک، فلفل، پودر سیر و آویشن را به آن اضافه می‌کنیم و با کمی روغن تفت می‌دهیم.
 مرحله پنجم
سپس از روی حرارت بر می‌داریم. در این مرحله سس روی پیتزا را هم تهیه می‌کنیم؛ برای این کار، گوجه‌فرنگی‌ها را شسته و در غذاساز پوره می‌کنیم. سپس درون یک تابه با رب گوجه‌فرنگی می‌ریزیم و مخلوط می‌کنیم.
 مرحله ششم
حالا روی حرارت قرار می‌دهیم تا داغ شود. سپس فلفل، مرزه و نمک را به آن اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم؛ کمی که حرارت دید و غلیظ شد کافی است و از روی حرارت بر می‌داریم. 
 مرحله هفتم
در این مرحله خمیر استراحت لازم را انجام داده است و حجم آن دو برابر شده است؛ پف خمیر را با دست گرفته و کمی ورز می‌دهیم. خمیر را وسط ظرف فر قرار می‌دهیم و به آرامی از وسط خمیر را پهن می‌کنیم. سپس سس تهیه‌شده را روی خمیر می‌مالیم.
 مرحله هشتم
مواد قارچی را روی سس می‌ریزیم و در آخر پنیر پیتزا گیاهی را روی پیتزا ریخته و پیتزا را در فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه قرار می‌دهیم تا نان پخته و پنیر روی آن آب شود. سپس از فر خارج کرده، برش می‌زنیم و سرو می‌کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی