[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

مهارلو برای صنایع شرق شیراز آب ندارد ، روزنامه شیراز نوین

عطا پورشیرزاد مدیر کل حفاظت محیط‌زیست فارس به همراه معاون محیط‌زیست انسانی اداره کل و رئیس اداره محیط‌زیست شیراز از کارخانه ذوب آهن پاسارگاد کوار بازدید کردند. پایش آب مصرفی کارخانجات صنعتی شرق شیراز و هشدار درباره طولانی شدن دوره خشکیدگی دریاچه مهارلو با برداشت آب بیشتر از جمله محورهای اصلی سخنان مدیر کل حفاظت محیط‌زیست فارس در این بازدید بود.
به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط‌زیست فارس، پورشیرزاد در این برنامه بازدید که در راستای بازدید از واحد‌های صنعتی و پایش آلایندگی‌های کارخانجات صورت گرفت، افزود: برای نخستین بار از مجموعه ذوب آهن پاسارگاد بازدید به عمل می‌آید. داشتن رویکردهای محیط‌زیستی از سوی صنایع مورد تشویق و نقطه امید است. این نقطه قوتی است که صنایع و تولیدکنندگان صنعتی در کنار کار تولید، به مسئولیت‌های اجتماعی هم عمل می‌کنند.
مدیر کل حفاظت محیط‌زیست فارس، با تأکید بر اینکه مصرف آب در کارخانجات تولیدی باید پایش شود، افزود: مصرف بی‌رویه آب در واحد‌های تولیدی به منزله افت سطح آب‌های زیرزمینی در شرق شیراز و وارد آمدن آسیب به دریاچه مهارلو است.
وی ادامه داد: امید داریم مصرف آب در مراکز صنعتی شرق شیراز بیشتر مورد توجه مسئولان آب استان فارس قرار گیرد و طوری نباشد که با طولانی شدن خشکیدگی دریاچه مهارلو پهنه این دریاچه به محل تولید ریزگرد تبدیل شود.
پورشیرزاد گفت: افزایش ریزگرد در بستر خشک دریاچه مهارلو به معنی کوچ اجباری شهروندان شیراز است. بدون تردید اگر خشکی مهارلو با برداشت‌های بی‌رویه آب و فعال شدن زهکش‌های شیراز بیشتر و طولانی‌تر شود، شاهد ایجاد ریزگردهای بیشتر بر بستر دریاچه و آلودگی هوای شیراز خواهیم بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی