[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

اولویت ما محرومیت‌زدایی فرهنگی است ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش دریافتی شیرازنوین، سیده مریم حسینی عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه توجه به محرومیت‌های کالبدی و فیزیکی از اهمیت بسیاری برخوردار است و بسیاری از کوچه‌پس‌کوچه‌های برخی از نقاط شیراز همچنان خاکی است یا با مشکل جاری شدن آب‌های سطحی و فاضلاب روبه‌روست؛ بر توجه ویژه به محرومیت‌های فرهنگی تأکید کرد.
حسینی گفت: مسائل فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی در مرتبه اول توجه قرار دارد و شورای اسلامی شهر شیراز با جدیت در رفع این محرومیت‌ها گام برمی‌دارد.
وی با اشاره به طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار با همکاری سازمان بهزیستی و آموزش فنون مختلف برای کسب درآمد و اعطای وام خوداشتغالی و کارآفرینی با همکاری سپاه و کمیته امداد، این اقدام را نشان از توجه شورای شهر بهرفع محرومیت‌های اجتماعی عنوان کرد.
عضو شورای شهر شیراز لازمه رفع مشکلات شهری را حضور همه افراد جامعه در کنار یکدیگر عنوان کرد و افزود: اگر همه افراد جامعه احساس مسئولیت کنند، می‌توان با یکدیگر مشکلات را رفع نمود.
حسینی گفت: تلاش و همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز در توجه به رفع معضلات فرهنگی جامعه قابل‌تقدیر و ستودنی است. 
رئیس کمیته محرومیت‌زدایی افزود: به شدت به این‌گونه جلسات آموزشی و آگاهی‌بخشی و رونق آن در سطح شهر نیازمندیم؛ چراکه شهروندان حق دارند که حقوق خود را بدانند و مدیریت شهری موظف است تا شرایط آموزش را فراهم کند که این مهم تاکنون تمام و کمال انجام نشده و همه اقشار جامعه را پوشش نداده است. حسینی ابراز تأسف نمود که آموزش‌های دوران تحصیل در کسب مهارت‌های اجتماعی کافی نیست و رفتار و اخلاق محاوره‌ای در شهر و حقوق شهروندی در برنامه تحصیلی جایگاه قابل‌قبولی ندارد و دانش‌آموز پس از فارغ‌التحصیلی بسیاری از حقوق شهروندی و اجتماعی و مسئولیت خود در قبال جامعه را نمی‌داند‌ که ضروریست آموزش و پرورش نگاه ویژه به این مهم داشته باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی