[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

داور صدای هر دو تیم را درآورد!، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
نماینده شیراز در لیگ برتر بسکتبال، در حالی در آمل مغلوب شد که مربیان هر دو تیم به نحوه قضاوت مسابقه معترض بودند.
تیم بسکتبال لیموندیس فارس در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر عصر دوشنبه، ۱۵ آبان در آمل به مصاف تیم مدعی کاله رفت و در پایان با نتیجه ۹۴ بر ۸۵ مغلوب میزبان خود شد.
مدیرفنی تیم شیرازی حاضر در لیگ برتر بسکتبال عقیده دارد که تیمش به‌رغم ارائه بازی خوب در زمین حریف مدعی خود به خاطر اشتباهات داوری و از دست دادن دو بازیکن خارجی و مؤثر خود در برخی دقایق مهم بازی، مغلوب کاله مازندران شده است.
هادی عامری برخی اشتباهات تیم داوری مسابقه را عامل شکست تیمش دانست و گفت: بچه‌های ما بسیار خوب بازی کردند و تا لحظه آخر هم جنگیدند، اما داور خیلی اذیتمان کرد و با اعلام خطاهای اشتباه علیه ما، باعث شد تا دو بازیکن خارجی‌مان را در دقایق زیادی از دست بدهیم.
هادی عامری افزود: کاله تیم نایب‌قهرمان فصل گذشته مسابقات است که بازیکنانش چند سال است کنار هم بازی می‌کنند و به یک تیم هماهنگ و قوی تبدیل شده‌اند؛ با این وجود، تیم ما که تازه شکل گرفته عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و تا زمانی که بازیکنان خارجی‌مان در زمین بودند، حتی چند امتیاز برتری نسبت به میزبان خود داشتیم، اما پس از اینکه محدودیت خطای این بازیکنان با سخت‌گیری‌های بی‌مورد داوران مسابقه به اتمام رسید، مجبور شدیم از برخی بازیکنان کم‌تجربه خود استفاده کنیم. البته این بازیکنان هم عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند، ولی در دقایق باقی‌مانده امتیازاتی را از دست دادیم و در نهایت مغلوب شدیم.
از طرف دیگر، سرمربی کاله هم نسبت به وضعیت داوری معترض است؛ علی آرزومندی گفت: می‌دانم این حرف‌ها با وجود پیروزی برابر حریف به نفع ما و حتی خود من نیز نیست، اما نمی‌توانم چشم را ببندم. صادقانه می‌گویم، این نوع داوری خیلی سلیقه‌ای شده و تیم‌ها باید تکلیف خودشان را بدانند. او تصریح کرد: متأسفانه در لیگ امسال داوران کوچکترین برخورد بازیکنان را خطا می‌گیرند؛ متأسفانه در اعلام خطا نیز تیم داوری مسابقه هماهنگ نیستند، یک داور خطا اعلام می‌کند، اما داور دیگری قانونی سوت می‌زند.
وی افزود: همان‌طور که سرمربیان و بازیکنان تیم‌ها تلاش زیادی برای بهتر شدن دارند، جا دارد که داوران ما هم سطح فنی خودشان را بهتر کنند. شرایط بسکتبال امروز، خیلی فیزیکی و برخوردها زیاد شده و طبیعی است که خودشان را با این نوع بازی همراه کنند؛ معتقد هستم ضعفی که اکنون در بین داوران ماست و هر خطایی را اعلام و جریان مسابقه را متوقف می‌کنند، باید بهتر شود.
سرمربی تیم کاله مازندران با تأکید بر اینکه برخوردهای در داوری باید کاملاً یکسان باشد، گفت: هر برخوردی هم خطا نیست؛ البته برخوردهایی که در موقعیت‌های تأثیرگذار باشد، کاملاً مشخص و قابل پذیرش است، اما من فکر می‌کنم اگر ما در این موضوع مهم توجه و دقت لازم را نداشته باشیم، بسکتبال کشور آسیب خواهد دید. الآن ما واقعاً مانده‌ایم که در تمرینات هفتگی و پیش از مسابقه به بازیکنان اعلام کنیم چه خطا هست یا خطا نیست! شرایط طوری شده که هر بازی با داوران با توجه به شرایط که دارد، یک مدل سوت می‌زنند و نیاز جدی هست که در این مسئله مهم کاملاً شفاف باشیم.
گفتنی است، قضاوت دیدار کاله و لیموندیس بر عهده صادق قنبری، حسین رضانیا و پرویز خسروی بود.
تیم لیموندیس بسکتبال شیراز که نخستین فصل حضور خود در رقابت‌های لیگ برتر کشور را سپری می‌کند، در هفته نخست رقابت‌ها مغلوب تیم شهرداری گرگان شده بود، اما در هفته دوم موفق شد مس کرمان را در شیراز مغلوب کند؛ این تیم در هفته چهارم بازی‌ها روز دوشنبه، ۲۲ آبان در شیراز میزبان مهرام تهران خواهد بود. کاله مازندران هم با این پیروزی صاحب دومین برد این فصل خود در خانه شد و توانست با یک شکست و کسب ۵ امتیاز در رده پنجم جدول ۱۲ تیمی این مسابقات قرار بگیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی