[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

محرومیت‌زدایی نیازمند تثبیت مالکیت اراضی است، روزنامه شیراز نوین

نشست هماهنگی بررسی مشکلات اراضی تملیکی بنیاد مسکن در شهر اکبرآباد کوار با حضور  سید علیرضا حمیدی مدیرکل  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس، به همراه حاج آقا سید علی نجفی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن فارس ترتیب یافت.
به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، حمیدی در این نشست که نصیری معاون بازسازی و مسکن روستایی فارس و مصطفی ایوبی مدیر بنیاد مسکن شهرستان کوار نیز حضور داشتند و به میزبانی دفتر امام‌جمعه شهر اکبرآباد برگزار شد، افزود: تثبیت مالکیت بنیاد مسکن در اراضی تملیکی موجب توسعه و محرومیت‌زدایی در روستاها می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس ادامه داد: آزادسازی اراضی حومه روستاها و ایجاد فرصت برای بازنگری طرح‌های عمران روستایی فرصتی است که بنیاد مسکن می‌تواند با استفاده از آن به واگذاری اراضی به زوج‌های جوان مبادرت ورزد.
وی با اشاره به عزم دولت برای عمران و آبادانی روستاها و مشارکت بنیاد مسکن اضافه کرد: با وجود نقش اساسی توسعه روستایی در تحقق اقتصاد مقاومتی، برآوردها حاکی از آن است که در دهه‌های آتی، جمعیت روستایی روند کاهش نسبی و مطلق خود را ادامه خواهد داد و وضعیت نگران‌کننده‌تری را تجربه خواهد کرد؛ از این رو از هر فرصتی برای ایجاد انگیزه ماندگاری در روستاها باید بهره جست.
وی اضافه کرد: بنیاد مسکن در روستاها متولی توسعه و محرومیت‌زدایی است و پاسخ‌گوی مسائل و مشکلاتی که در این عرصه وجود دارد. در عین حال دستگاه‌های اجرایی نباید بدون هماهنگی با یکدیگر و بدون توجه به نیازهای واقعی و اولویت‌دار روستاییان اقدام به طراحی و اجرای طرح‌های خود 
کنند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس افزود: وجود ارزیابی میدانی از عملکرد و اثربخشی طرح‌های عمران روستایی، زمینه را برای ماندگاری روستاییان فراهم کرده است؛ هر لحظه تأخیر در سازمان‌دهی امور توسعه روستایی هزینه‌ها را افزایش 
خواهد داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی