[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

امام‌جمعه شیراز: حماس قدرت خود را به همه جهان نشان داد، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز گفت: مقاومت فلسطین و به صورت خاص حماس که الان درگیر جنگ هستند، در طول چند هفته گذشته قدرت و اقتدار خودش را در عین مظلومیت به همه جهان نشان داد.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه شیراز اظهار کرد: امروز در رأس مسائل جهان اسلام و حتی جهان پیرامون امت اسلامی مسئله فلسطین است؛ این در حالیست که اقدامات تأسف‌بار صهیونیست‌ها و رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم غزه، زن‌ها، بچه‌ها، مردها، پیرمردها و پیرزن‌های بی‌دفاع مسلماً جنایت علیه بشریت است و ما این جنایت‌های هولناک را محکوم می‌کنیم.
امام‌جمعه شیراز ادامه داد: مقاومت فلسطین و به صورت خاص حماس که الان درگیر این جنگ است، در طول چند هفته گذشته قدرت و اقتدار خودش را در عین مظلومیت به همه جهان نشان داده است؛ اگر نقشه فلسطین را نگاه کنیم، تا ببینیم باریکه غزه چقدر حساب می‌شود، متوجه خواهیم شد همه قسمت‌ها تحت تسلط صهیونیست‌هاست و فقط این قسمت در تصرف صهیونیست‌ها نیست و با جمعیتی نزدیک به ۲میلیون نفر و در طول چند هفته ایستاده است.
امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنانش گفت: در پایان هفته پیش‌ رو دو مناسبت است؛ یکی روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار است؛ این در حالیست که یکی از سیاست‌هایی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند، این است که کتاب‌خوانی ترویج شود.
وی ادامه داد: کتاب‌خوانی مایه برکت برای ماست. علم و دانش و فرهنگ در کتاب دست به دست می‌شود و دیگران یاد می‌گیرند. در این هفته نیز به صورت ویژه شاهد خدمات ویژه اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس خواهیم بود.
دژکام گفت: در سفر ریاست‌جمهوری به شیراز، کتابخانه مرکزی شیراز به عنوان یکی از مصوبات سفر شکل گرفت؛ یک کتابخانه‌ که در شأن شیراز و قله فرهنگی کشور است، با خدماتی که در جهات مختلف برای همه جهان اسلام ارائه بدهد و امیدواریم با همکاری و همیاری همه مسئولان به نتیجه برسد.
وی با بیان اینکه روز چهارشنبه آینده روز بزرگداشت عالم بزرگ، گران‌قدر و دانشمند آیت‌الله علامه سید محمدحسین طباطبایی است که یکی از شاگردانش آیت‌الله مطهری است، گفت: حلقه شاگردان علامه طباطبایی امروز مرجع تقلید دارد و در حلقه شاگردانش چهره‌های بزرگ و تأثیرگذار در انقلاب اسلامی مثل شهید بهشتی وجود دارد.
دژکام یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند روز پیش در زمینه توسعه دریامحور صحبت فرمودند. ایران به عنوان کشوری که در آخرالزمان طبق روایات متعددی در آن خبری هست، باید قوی باشد و اگر می‌خواهد قوی باشد، کشوری که ۲هزار کیلومتر مرز دریایی دارد، چقدر باید قدرت دریایی داشته باشد؟
امام‌جمعه شیراز افزود: دوره شاه پهلوی چه بر سر ما آورده بودند؟ یک لنج ساده هم نمی‌توانستیم بسازیم؛ اما امروز در کشور ناوشکن ساخته می‌شود؛ این یعنی رشد کرده‌ایم.
وی اضافه کرد: در بعد نظامی پهنه دریا امروز رشد کرده‌ایم؛ هم در ساخت سخت‌افزاز و هم در تربیت نیرویی که از اینجا کشتی سوار شود و دور دنیا بزند و بگوید هرجا پرچم را بلند کردیم، هیچ‌کس جرئت نداشت در مقابل پرچم سه‌رنگ جمهوری اسلامی قیافه بگیرد.
دژکام عنوان کرد: وقتی عظمت کشور ایران را اثبات می‌کنیم، برای این است که مردم ما راحت‌تر زندگی کنند و برای اینکه در دنیا و آخرت سربلندی برای ما بیاورد. پس نیاز است در عرصه استفاده اقتصادی از دریا هم پیشروی کنیم.
وی یادآور شد: در جنوب کشور، پس کرانه‌های خلیج فارس و دریای عمان شیراز همیشه به صورت تاریخی مرکز فعالیت‌های اقتصادی، دریایی و پشتیبانی از اقتصاد دریا بوده است. امروز رهبری سیاست‌های توسعه دریامحور را ابلاغ کرده‌اند و اینجا باید نقش خود را درست ایفا کند.
امام‌جمعه شیراز ادامه داد: از مافوق استان تا داخل استان تا تک‌تک ما باید کلاه خود را قاضی کنیم که برای توسعه دریامحور باید چکار کنیم و چه نقشی ایفا کنیم. در این سیاست‌هایی که رهبر ابلاغ فرموده، ما باید چه کار کنیم و فراموش نکنیم که این سیاست‌ها برخاسته از آن عقاید پاک است.
وی اضافه کرد: اگر کسی مبانی این تصمیم‌گیری‌هایی را که رهبر معظم انقلاب در قالب سیاست‌های کلی کشور در حوزه‌های مختلف ابلاغ کردند، بررسی کند، می‌بیند خیلی از آنها بازگشتش به آیات قرآن و روایات معصومین است و این را بایستی مرور کنیم. رهبری هرچه فرموده‌اند میوه همان درخت است و میوه همان ریشه‌های پاک عقاید شماست و میوه درخت انتظار است.
او عنوان کرد: در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علم و فناوری، رسانه و زیرگروه‌های آنها که ۳۶ سند سیاست کلی داریم، مثل رساله عملیه بحث سیاسی است و باید اینها را دقت کنیم.
دژکام گفت: حلقه‌ای از روحانیت در شیراز تشکیل شده و این بزرگواران سیاست‌های کلی، مطالبات و وظایف را بررسی می‌کنند؛ این کاری که شروع شده و جمعی از طلاب و غیرطلاب همکاری می‌کنند، امیدوارم با همت اهل فضیلت به نتایج مطلوب برسد. امیدواریم باز هم شیراز در زمینه مسائل فرهنگی، اجتماعی و بحث توسعه دریامحور نقش مناسبی را ایفا کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی