[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

تلاش برای رضایتمندی شهروندان، روزنامه شیراز نوین

شهرداری منطقه یک شیراز مقصد ششمین بازدید نظارتی مدیریت شهری از مناطق یازده‌گانه و دیگر سازمان‌ها و دوایر این کلان‌شهر بود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، شهرداری منطقه یک مقصد ششمین بازدید نظارتی مدیریت شهری از مناطق یازده‌گانه و دیگر سازمان‌ها و دوایر این کلان‌شهر به‌منظور بررسی خدمات‌رسانی بهتر و ایجاد امید در سومین سال شورای اسلامی شهر بود.
میز خدمت چندساعتی با هدف تکریم ارباب رجوع و رضایت مردمی، گفت‌وشنود با مدیران و کارکنان منطقه با هدف تکریم آنها و جلسه‌ بررسی مسائل منطقه، مواردی بودند که در این بازدید نیم‌روزی مطابق بازدیدهای نظارتی مدیریت شهری انجام گرفتند.
پیگیری خواسته‌ها و پیگیری‌های مردمی
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با ابراز خرسندی از توفیق حضور در بازدید نظارتی شهرداری منطقه یک اظهار کرد: در این بازدید، در خدمت مردم و کارکنان زحمت‌کش این منطقه بودیم و طی یک جلسه نشست کارشناسی، وضعیت و شرایط منطقه مورد بررسی قرار گرفت. سید ابراهیم حسینی با بیان اینکه هرچه تعداد بازدیدها بیشتر می‌شود، تجربیات بیشتری حاصل می‌شود، افزود: باید صادقانه مسائل و مشکلات شهروندان را حل کنیم. این‌ مقام ارشد شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: منطقه‌ یک شهرداری، منطقه‌ای با نیروی انسانی باتجربه و منطقه ویژه‌ای با توانمندی‌های خاص است. او با اشاره به مسائل این منطقه تصریح کرد: مدیریت شهری با مجموعه مدیریتی این منطقه در حل مشکلات و مسائل مردم به نحو شایسته همکاری کند‌.
تلاش برای رضایتمندی شهروندان
شهردار کلان‌شهر شیراز نیز در خصوص بازدید نظارتی از شهرداری منطقه یک اظهار کرد: این‌ بازدید بیش از پنج‌ساعته در ادامه بازدیدهایی که از مناطق و دیگر حوزه‌های شهرداری به اتفاق رئیس و جمعی اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان و مدیران ستادی برگزار شد. وی تصریح کرد: تصمیمات لازم درخصوص مسائل حدود ۱۵۰ نفر از شهروندان طبق اطلاع‌رسانی صورت‌گرفته، اتخاذ و رضایتمندی خوبی ایجاد شد‌. بنا به اظهار این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز، دیدار چهره‌به‌چهره با همکاران و سرکشی از حوزه‌های مختلف نیز انجام و تصمیمات لازم در راستای پیشنهادات و دغدغه‌های آنها اتخاذ شد و در ادامه نیز، وقتی به گزارش عملکرد شهرداری این منطقه و پروژه‌ها و مشکلات محدوده منطقه اختصاص یافت‌.
او بیان کرد: چنین بازدیدهایی برای حل موضوعات مناطق و تقاضای شهروندان و مراجعانی که وقتی به شهرداری مراجعه می‌کنند، مشکلات آنها حل نمی‌شود و نیاز به سطح بالاتری دارند، همیاری و تلاش می‌شود که در این بازدید شاهد آن بودیم.
فرصت ارتباطی شهروندان در ارائه پیشنهادات شهری
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز با ابراز خرسندی از دیدار مستقیم با مردم و ساکنان منطقه یک در ششمین بازدید نظارتی اظهار کرد: در این بازدید شاهد مراجعه شهروندانی هستیم که سؤالات، ابهامات و مشکلاتی دارند که به صورت خاص است؛ چراکه به صورت عام می‌توانند با مراجعه به شهرداری منطقه مشکلات آنها حل می‌شود. محمدتقی تذروی تصریح کرد: ارباب‌رجوع در بعضی موارد نیاز به دستور شهردار دارد و این بازدید فرصت خوبی بود که مشکلات این عده از مراجعان حل شود. به گفته او، در این بازدید شاهد شهروندان متعهدی بودیم که از این فرصت ارتباطی استفاده کرده ‌و پیشنهادهای عمرانی و اجتماعی ارائه کردند.
تلاش برای مردمی‌کردن خدمات‌رسانی
عضو و ناظر شورای اسلامی شهر در منطقه یک شهرداری شیراز نیز با ابراز خرسندی از حضور گرم و پرشور مردمی در این بازدید نظارتی اظهار کرد: آن بخش از مشکلات مردم که در خود منطقه قابل‌حل نبود، با حضور مسئولان ارشد و اعضای ستادی و شهرداری در حال حل هستند. غلامحسن اسکندری بیان کرد: شهرداری منطقه یک میزبان مردم فرهیخته‌ای‌ است که وظیفه مدیریت شهری را در خدمت‌رسانی سنگین‌تر می‌کند. او با اشاره به فعالیت‌های متعددی که در حوزه فرهنگی در این منطقه انجام می‌شود، افزود: با توجه به وسعت منطقه، تعدد خیابان‌ها و محلات مهم شهر، پروژه‌های قابل‌قبول و متعددی در حوزه‌های عمرانی و گردشگری در حال انجام است. عضو و ناظر شورای اسلامی شهر در شهرداری منطقه یک شیراز با تأکید بر مردمی کردن خدمات‌رسانی تصریح کرد: این موضوع یکی از کارهای بزرگی است که باید در کل شهرداری، از جمله در منطقه یک انجام شود.
اسکندری با ابراز امیدواری از اینکه ‌در این منطقه به‌عنوان نمونه مسیر مردمی کردن خدمات‌رسانی، گفت: در این مسیر مردم به طور مستقیم در انجام پروژه‌ها نقش دارند و نظرات و پیشنهادها و گزارش‌های خود را ارائه می‌دهند. او بیان کرد: پرسش‌نامه‌ای تنظیم شده که از طریق فضای مجازی ‌و پیامک به اهالی منطقه ارسال می‌شود و نظرات مستقیم و واقعی مردم را اخذ کرده و به اطلاع عموم خواهیم رساند. این عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار امیدواری کرد: این روال در بقیه مناطق و قسمت‌های شهر اتفاق بیفتد تا بتوانیم خدمت صادقانه و درخور مردم ارائه داده و رضایتمندی ایجاد شود.
تلاش بر همفکری و همدلی بین مدیریت شهری و مردم
نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز با تصریح بر ملاقات عمومی شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز با شهروندان در مناطق مطابق هفته‌های گذشته گفت: در این بازدید در خدمت مردم منطقه یک هستیم. محمود صفایی با تأکید بر وفاق شورای اسلامی شهر و شهرداری بر روش مردم‌مداری و انجام درخواست‌هایی آنها بیان کرد: تلاش ما بر این است که نسبت به حل تقاضا یا درخواست‌های مردم و احیاناً مشکلات ساختار اداری شورای اسلامی شهر و شهرداری به‌صورت حضوری تصمیم‌گیری کنیم. او با بیان اینکه این ملاقات‌ها به‌طور مستمر با سازمان‌ها و قطعاً با معاونت‌های شهرداری هم اتفاق خواهد افتاد، ابراز امیدواری کرد که بتوان بخشی از نیازهای شهروندان را در این ملاقات‌ها و دیدارهای عمومی مرتفع کرد. این عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: تلاش ما بر همفکری و همدلی بین شورای اسلامی شهر، شهرداری و مردم است‌.
گام مؤثر در رضایتمندی شهروندان
سرپرست شهرداری منطقه یک شیراز نیز با بیان اینکه میز خدمت، تدبیر بسیار پسندیده‌ای است که توسط مدیریت شهری در مناطق شهرداری در حال اجراست، اظهار کرد: شهروندان با حضور در این برنامه، در کوتاه‌ترین زمان شاهد پاسخ‌گویی و رسیدگی به درخواست‌های خود هستند. جهان‌بین میرزایی گفت: بازدید نظارتی در شهرداری منطقه یک با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی، شهردار، معاونان و مدیران شهرداری تشکیل شد و به‌ دلیل حضور تمامی مسئولان ارشد شهری بسیاری از درخواست‌های مردمی که در طی سالیان گذشته راکد و بلاتکلیف مانده بود، اکنون شاهد به نتیجه رسیدن آنها بودیم و امیدواریم که این روند ادامه‌دار باشد. او در ادامه با اشاره به اینکه در بودجه سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰۰میلیارد تومان بودجه عمرانی برای این منطقه تعریف شده است، افزود: پروژه‌های بسیار خوبی به‌زودی در سطح منطقه کلنگ‌زنی شده یا به بهره‌برداری خواهند رسید. سرپرست شهرداری منطقه یک شیراز گفت: چندین پروژه شاخص لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی که عدم اجرای آنها سال‌ها مشکلاتی را برای شهروندان در بر داشت، در قالب طرح محرومیت‌زدایی در نقاط کمتر برخودار منطقه اجرا شده و چندین بوستان که از اصلی‌ترین نیازهای شهروندان ساکن در محدوده منطقه یک بوده، با پیشرفت ۴۰ درصد در حال اجراست و بعضی از آنها نیز به‌زودی کلنگ‌زنی خواهد شد. میرزایی ابراز امیدواری کرد تا با اجرای این پروژه‌ها گام مؤثری در رضایتمندی شهروندان برداشته 
شود. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی