[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

جشن صدرنشینی در شب رؤیایی حافظیه، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
برای آنهایی که عصر پنجشنبه، 18 آبان در ورزشگاه حافظیه حضور داشتند، خاطراتی فراموش‌نشدنی رقم خورد. 
از هفته یازدهم این رقابت‌ها عصر روز پنجشنبه، ۱۸ آبان یک دیدار در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد و شاگردان مهدی رجب‌زاده و میثم سلیمانی، بازیکنان سابق تیم‌های فجر شهید سپاسی شیراز و فولاد خوزستان به مصاف یکدیگر رفتند.
بازیکنان فجر شهید سپاسی: علی غلام‌زاده، محمد آژیر، محمد امیدی‌فرد، سعید ایرانخواه، حامد بحیرایی، حمید ملکی، سعید زارع، داوود رجبی، محمدرضا فلاحیان، عرفان پورافراز و ابوالفضل بابایی.
بازیکنان استقلال آبی پوشان ملاثانی: علی کردانی، آرش داجلیری، فرید محمدیان، ابوالفضل عکاشه‌بابادی، رضا آنتیک، احسان علوان‌زاده، امید خالدی، وحید نامداری، علی حمودی، محمد اهل‌شاخه و هادی امینی‌پاک.
فجر شهید سپاسی در همان دقایق ابتدایی بازی موفق شد به گل نخست بازی دست یابد؛روی حرکت خوب بحیرایی، این بازیکن توپ را به ابوالفضل بابایی سپرد و او نیز داوود رجبی را از سمت چپ راه انداخت. ارسال این بازیکن به روی دروازه با ضربه سر عرفان پورافراز همراه شد که ابتدا علی کردانی، دروازه‌بان ملاثانی این ضربه را دفع کرد و در برگشت دوباره خود پورافراز با ضربه سر دوم موفق شد تیمش را پیش بیندازد.
شیرازی‌ها در ادامه به گل دوم نیز رسیدند؛ داوود رجبی  از زمین خود، ملکی را از سمت چپ به راه انداخت؛ این بازیکن نیز پس از چند متر پیش روی به پشت محوطه جریمه حریف رسید و با یک پاس در عمق، ملکی را صاحب توپ کرد؛ ارسال این بازیکن به روی دروازه، نصیب ابوالفضل بابایی شد. او نیز پس از کنترل توپ، ضربه‌اش را زد که شوت مهاجم آماده میزبان به گوشه دروازه رفت و فجر شهید سپاسی در دقیقه 40 اختلاف را افزایش داد.
در نیمه دوم حملات تیم استقلال ملاثانی نتیجه‌ای نداشت و بازی با همان دوگلِ نیمه اول سود شاگردان رجب‌زاده به پایان رسید. در این بازی شاهد استقبال بسیار خوب تماشاگران فجر شهید سپاسی بودیم که تأثیر خود را در عملکرد فنی این تیم نیز نشان داد.
در لحظات پایانی بازی احسان الوان‌زاده، بازیکن تیم استقلال با مشت به صورت بازیکن تیم فجر شهید سپاسی کوبید که از چشم داور دور نماند و این بازیکن را اخراج کرد، اما این پایان کار نبود؛ چراکه نجفی بازیکن تیم فجر شهید سپاسی هم با کارت قرمز از بازی اخراج شد تا فجری‌ها ۹نفره به بازی ادامه دهند؛ هرچند تا پایان بازی اتفاق خاصی رخ نداد و بازی با همان ۲ گل نیمه نخست میزبان به سود این تیم تمام شد و آنها به صدر جدول باز گشتند.
سرمربی تیم استقلال آبی‌پوش ملاثانی در پایان این بازی به خبرنگاران گفت: فجر شهید سپاسی، تیم قدیمی و ریشه‌دار لیگ است و خوشحالم که تماشاگران بازی خوبی را شاهد بودند.
میثم سلیمانی افزود: فجر شهید سپاسی نیمه اول با اشتباهات فردی بازیکنان ما به دو گل رسید، اما در نیمه دوم، بازی را تغییر دادیم و موقعیت‌های خیلی زیادی هم خلق کردیم که اگر تمرکز داشتیم، شاید برنده می‌شدیم.
وی با ذکر این نکته که در مورد داوری هیچ‌وقت صحبت نمی‌کند در خصوص وضعیت مالی تیمش گفت: متأسفانه اصلاً وضعیت خوبی نداریم و نبودِ حامی مالی خیلی ما را اذیت می‌کند.
سرمربی تیم فجر سپاسی شیراز نیز به خبرنگاران گفت: هواداران پرشور ما امروز سنگ تمام گذاشتند و شرمنده‌مان کردند.
مهدی رجب‌زاده افزود: همه تلاشمان ارائه فوتبال خوب، تا رسیدن به اتفاقی خوب در پایان فصل است. برای بازی امروز هم تیم ملاثانی را کاملاً بررسی کرده بودیم و چیزی که از فوتبالشان هویدا بود، اینکه با هفت نفر دفاع می‌کنند، اما در حمله هم بازیکنان خوب و خطرناکی دارند. بچه‌های ما خیلی هوشمندانه و مطابق تاکتیک ما بازی کردند؛ به طوری که توانستیم از کناره‌ها نفوذ کنیم و موقعیت‌های خوبی ایجاد کردیم.
وی عنوان کرد: ملاثانی هم در طول نود دقیقه بازی مستقیم انجام داد، چون بازیکنان قدبلندی دارند و دنبال توپ‌هایی بودند که بلوکه می‌شود. چند موقعیت خوب هم ایجاد کردند، اما مدافعان ما هوشیارانه اجازه گلزنی را به آنها ندادند؛ خط دفاعی و دروازه‌بان ما روز درخشانی را پشت سر گذاشتند.
سرمربی تیم فجر سپاسی شیراز ادامه داد: شاید خیلی‌ها از این سبک بازی تیم استقلال خوششان نیاید، ولی آنها این فوتبال را خوب بلدند و باید به سبک آنها احترام بگذاریم.
فجر شهید سپاسی با این پیروزی ۲۳ امتیازی شد و با توجه به توقف خیبر خرم‌آباد در بابل، توانست به صدر جدول رقابت‌ها صعود کند. حساس‌ترین بازی هفته دوازدهم رقابت‌ها روز چهارشنبه، ۲۴ آبان‌ماه بین دو تیم خیبر و فجر شهید سپاسی به میزبانی شهر خرم‌آباد برگزار خواهد شد. اما در دیگر دیدار مهم پنجشنبه، تیم شهر راز شیراز که برای تداوم پیروزی‌های خارج از خانه به کرمان رفته بود، پرگل‌ترین دیدار هفته را به حریف خود واگذار کرد.
تیم مس کرمان که در رقابت‌های این فصل حال و روز چندان خوبی ندارد، خیلی زود به دو گل توسط علی وزیری‌پناه مقابل شاگردان ستار زارع دست یافت، اما شهر راز تا پایان نیمه نخست توانست هر دو گل را پاسخ دهد و بازنده به رختکن نرود. ابتدا رضا آقابابایی، بهترین گلزن این فصل شهر راز در دقیقه 34 گلزنی کرد و سپس پیمان نامور در وقت‌های تلف‌شده نیمه اول، از روی نقطه پنالتی گل تساوی را به ثمر رساند. شهر راز امیدوار بود که بتواند در نیمه دوم «کامبک» خود را کامل کرده و به چهارمین پیروزی پیاپی خارج از خانه دست پیدا کند، اما این مس بود که در همان 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم، دو گل توسط خشایار زبرجد به ثمر رساند و پیروز میدان شد. شهر راز با این شکست 16 امتیازی باقی ماند و در جایگاه هشتم جدول قرار گرفت و مس کرمان هم با 14 امتیاز به رتبه نهم صعود کرد.
شاگردان ستار زارع در هفته دوازدهم رقابت‌ها باید روز چهارشنبه 24 آبان در شیراز، از داماش گیلان پذیرایی کنند.
در جدول رده‌بندی پس از فجر شهید سپاسی که با 23 امتیاز صدرنشین است، خیبر با 22، چادرملو با 21، سایپا با 20 و نفت مسجدسلیمان با 19 امتیاز در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار دارند. همچنین در جدول گلزنان رضا رضایی از نفت مسجد سلیمان با 5 گل صدرنشین است و رضا آقابابایی از شهر راز به همراه سه بازیکن دیگر، با 4 گل در رتبه بعدی قرار دارند.
در جدول بیشترین کلین شیت توسط دروازه‌بان‌ها نیز علی غلامزاده، دروازه‌بان فجر شهید سپاسی با بسته نگه داشتن دروازه‌اش در بازی مقابل استقلال ملاثانی به هفتمین کلین شیت دست یافت و در کنار علی کردانی و حجت صدقی در رتبه اول قرار گرفت.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی