[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

کشتی‌گیر پیشکسوت فارس: کشتی آزاد استان سیر نزولی دارد، روزنامه شیراز نوین


به گزارش شیرازنوین، رشته ورزشی کشتی آزاد در سطح استان فارس از پیشینه بسیار خوبی برخوردار است و دلاور‌مردان شایسته این دیار از جمله شادروان زنده‌یاد محمد علی فرخیان، دارنده مدال نقره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۱۹۶۵ منچستر، غلام‌رضا محسنی، جواد رجعی، معزالدین آل محمد، برادران حقیقت‌دوست، حسن اسدی، علی هاشمی، برادران صبوری و ... عناوین مختلفی در مسابقات سطوح مختلف قهرمانی طی سال‌های گذشته کسب نموده‌اند.
حالا فرصتی دست داده است تا گفت‌وگویی با محمدعلی بچه سقا، کشتی‌گیر شایسته رده سنی پیشکسوتان داشته باشیم که ماحصل آن را تقدیم به علاقه‌مندان ورزش می‌کنیم:
*چگونه به رشته کشتی علاقه‌مند شدید؟
- از طریق پدرم وبه دلیل علاقه زیاد جذب این رشته شدم و به اتفاق دو برادرم فعالیت خودمان را در سالن لاینز نزد استاد آل محمد شروع کردیم. 
*عناوین و افتخاراتی که تاکنون کسب کرده‌اید را ذکر کنید.
- کسب عناوین مختلف قهرمانی در مسابقات کشتی آزاد استان در دورانی که کشتی ما واقعاً در وضعیت خوبی قرار داشت. بعد از ورود به ناجا توانستم طی سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۸ هم در مسابقات قهرمانی کشور نیروهای مسلح عناوین قابل‌توجهی را کسب کنم. طی سال ۱۳۹۶ و در سن ۳۶ سالگی در مسابقات قهرمانی کشور بندرگز مدال نقره کسب کردم و البته مدتی هم در رشته کشتی فرنگی فعالیت کردم.
*در رده سنی پیشکسوتان چه فعالیتی داشتی؟
-  از آنجا که همواره به صورت منظم در حال ورزش کردن می‌باشم، تصمیم گرفتم در مسابقات پیشکسوتان هم حضور فعالی داشته باشم و در مسابقات قهرمانی کشور اخیر توانستم با برتری مقابل حریفان مختلف از جمله کشتی‌گیر مازندرانی و فاتح دو مدال طلای جهانی این گروه سنی، مدال نقره رقابت‌های قهرمانی کشور را به دست آورم؛ قرار است به‌عنوان نماینده کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کنم.
*موقعیت کشتی استان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
- به لطف خداوند متعال و زحمات مربیان و تلاش کشتی‌گیران خوشبختانه کشتی فرنگی فارس از روند رو به رشد بسیار خوبی برخوردار است؛ این در حالی است که کشتی آزاد استان فارس به‌رغم داشتن پتانسیل بالا از چند سال پیش روند نزولی در پیش گرفته است و امیدواریم مسئولان هیئت کشتی استان و شیراز با برگزاری جلسات هم‌اندیشی و استفاده از نظریات پیشکسوتان، بزرگان و مربیان دلسوز رونق و پیشرفت بیشتر این رشته را نیز در دستور کار قرار دهند.
* صحبت پایانی؟
جا دارد از حمایت‌های همه‌جانبه اعضای خانواده به خصوص پدرم که مشوق حضور من در این رشته بوده است؛ همچنین از زحمات مربیان خودم و آقای مهدی یار تشکر کنم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی